Ryd op, ryd ud og giv hjælp - efter ræset?
Fra : Siri

Dato : 24-12-06 11:25

Kære alle kattevenner.
Når nu ræset - jul og/eller nytår er vel overstået - så får du måske
lyst til at rydde op og ud - og så er der en masse misser, der kan bruge
det, du tror er ubrugeligt, og som du bare ville smide ud.
Jeg var overrasket, da jeg læste artiklen i KV-bladet denne måned, om,
hvad de kan bruge til katte uden hjem:
- 'Gamle' håndklæder
- 'Gamle tæpper', uanset kulør og størrelse (er dine børn vokset fra
tegnefilm-motiver f eks).
- Sengetøj - så har du fået nyt linned og nye håndklæder her i julen, så
er der en masse misser, der gerne vil ligge blødt og varmt på det gamle
'ragelse'. Uanset hvilket design
- Og gamle aviser, såmænd! Til at lægge i bunden af de bure, de henter
de katte i, der enten skal have dyrlægehjælp, neutraliseres
(genudsætningskatte, halvvilde katte, der fodres i kolonihaveområder f
eks), eller hjælpes ud af et pinefuldt liv. Du som holder avis, om
mandagen, når week-end'ens megaton papir er tyret igennem, så kør forbi
dit lokale internat med stakken?
- Brugt katteudstyr, kradsetræer, transportkasser, osv hvor du enten har
købt fint og nyt, eller ikke har brug for det mere ;-( Det bliver renset
og til glæde for misser i internatet - indtil nogen henter dem hjem til
sig......
- Det legetøj, din egen misser ikke gider (mere) - jeg købte en
'musen-løber-rundt'-ting, der var sjov een dag - den er der med garanti
en hel del killinger på Dr. Olgasvej, der vil slide op
- Tid, penge og praktisk hjælp er der også altid brug for - men det har
vi måske mindre af. Sådan er det for mig - men alle de gamle håndklæder,
der ikke suger mere, dem er der misser, der sover godt på!
Dejlig tanke, ikke?
Så tag turen forbi med det gamle grej, hep, hep, og glædelig jul!

"Jule-frelst" misse-hilsen
Siri, og boble-hovedet Gia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Lambert

Dato : 24-12-06 14:01

> [...]
> Dejlig tanke, ikke?
> Så tag turen forbi med det gamle grej, hep, hep, og glædelig jul!

Hej Siri

Du har fuldstændigt ret - jeg så også selv artiklen og har ovenikøbet
fri lige efter nytår, så det kan være, nogle misser i Hillerød kan få
lidt godt at starte det nye år på.

Glædelig jul til dig og Gia :)

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 25-12-06 16:01

> [...]
>
> Du har fuldstændigt ret - jeg så også selv artiklen og har ovenikøbet
> fri lige efter nytår, så det kan være, nogle misser i Hillerød kan få

Bravo, bravo - jeg er sikker på, at der er mange af os, der har alt
muligt gammelt liggende, som kan komme til gavn - spred ideen, der er
masser af misser, der trænger!
Hvad er bedre end en tilfreds og tilpas misling....
Nå, Gia kalder og vil lege
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Lambert

Dato : 25-12-06 19:36

> [...]
> masser af misser, der trænger!
> Hvad er bedre end en tilfreds og tilpas misling....

Jeg tror helt bestemt, at der er nogle misser, der vil komme til at
ligge blødt og godt på mine gamle hovedpuder - fik to nye igår :). For
slet ikke at tale om det sæt sengetøj, jeg ikke har brugt i flere år
osv. osv.

Jeg har allerede sendt en mail til KV på Frederiksberg for at høre,
hvornår det passer dem, at jeg kommer og afleverer.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-12-06 17:21

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dejlig tanke, ikke?
> Så tag turen forbi med det gamle grej, hep, hep, og glædelig jul!

Er der et sted man kan finde tlf numre? Jeg havde tænkt mig at købe nogen
kradse"træer" næste gang vi handler foder nemlig. Noget i denne stil:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D2756%26PID%3D30472
det koster kun 115 kr pr stk.

Mvh Kari

Fra : Mette Lambert

Dato : 27-12-06 19:02

> Kari Eiffert skrev:

> Er der et sted man kan finde tlf numre? Jeg havde tænkt mig at købe nogen
> [...]

Jeg har fået svar fra KV på Frederiksberg - hovedpuderne kunne de ikke
bruge, da det ville give for meget vaskebesvær for dem, men andre ting
tager de gerne imod og de kradsetræer ser da RIGTIG gode ud :)

KV på Frederiksberg har nedenstående kontaktinformation - andre
afdelinger kan man så finde på KV's hjemmeside:

Kattens Værn
Dr. Olgas vej 4
2000 Frederiksberg
38 88 12 00
Åben for formidling:
Onsdag og fredag kl. 13 - 18
www.kattens-vaern.dk

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-12-06 19:45

"Mette Lambert" <mette.lambertKATTE@BAKKEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KV på Frederiksberg har nedenstående kontaktinformation - andre
> afdelinger kan man så finde på KV's hjemmeside:

Der er en i sønderborg og det er kun små 10 km herfra, så det er helt
perfekt. Tro egentlig det er der vi købte mine forældres kat for 7 år siden.
Har lige skrevet en mail til dem om de kan bruge sådan noget. Men der kommer
jo nok ikke svar før efter nytår.

Mvh Kari

Fra : Mette Lambert

Dato : 28-12-06 22:48

> [...]
siden.
> Har lige skrevet en mail til dem om de kan bruge sådan noget. Men der

Nej, det skal du nok ikke forvente - da jeg skrev tilbage igår, fik jeg
en autosvar, der gjaldt til 2/1 - de har nok kun det allernødvendigste
personale inde henover nytår.

Men jeg tror ikke, du skal være i tvivl om, at de bliver glade -
kradsetræer skal jo ikke vaskes ;). Det var det, der var grunden til at
de ikke ville have hovedpuder - de fylder for meget i vaskemaskinen.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-12-06 11:16

> [...]
> kradsetræer skal jo ikke vaskes ;). Det var det, der var grunden til at
> de ikke ville have hovedpuder - de fylder for meget i vaskemaskinen.

Hihi nej det skal de godt nok ikke. Allerhøjst støvsuges en gang imellem.
Min veninde vil også give lidt, så det bliver nok til en 3-4 stykker.

Mvh Kari