Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til thumbnails
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-12-06 10:36

Hej gruppe,

Jeg har endelig fundet et script som laver et gallery præcis som jeg vil
have det, men scriptet kan desværre ikke lave thumbnails Er der nogen i
gruppen der har kendskab et program der kan følgende:

Skalére billeder så billedet altid bliver "X" på den korteste led, men
samtidig croppe billledet, så det bliver hele kvadratisk? Jeg er klar over
at hvis du sætter en computer til at croppe billeder, ryger der måske lidt
af kompositionen, men når det kun er til thumbnails går det nok.

Eksempel: Et billede måler 800px * 536px. Hvis vi forestiller os at
thumbnailen skal være 100px * 100px, så skal programmet kunne skalere de
536px ned i 100px og samtidig croppe de 800px så de passer i ratio, for at
undgå at billedet ser forvrænget ud. Giver det mening?

På forhånd tak og glædelig jul til alle i gruppen. Jeg håber der ligger en
masse halvtunge cylinderformede gaver under tæet hos jer

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-12-06 11:37

Thomas Schreiber skrev i 458e4a1a$0$49205$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> På forhånd tak og glædelig jul til alle i gruppen. Jeg håber der
> ligger en masse halvtunge cylinderformede gaver under tæet hos jer

Ellers tak - jeg HAR en havetromle!

vh og glædelig et eller andet, som ikke krænker nogens følsomme sind -
uanset religiøs overbevisning.

Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-12-06 12:14

On Sun, 24 Dec 2006 10:36:26 +0100, Thomas Schreiber wrote:

> glædelig jul til alle i gruppen.

I lige måde

> Jeg håber der ligger en masse halvtunge cylinderformede gaver under tæet
> hos jer

Pakken til mig fylder og vejer grangiveligen som en Canon PIXMA IP6600D

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Pico

Dato : 25-12-06 00:36

Peter Loumann wrote:
:: On Sun, 24 Dec 2006 10:36:26 +0100, Thomas Schreiber wrote:
::
[...]
:: --
Nå du har også selv købt din julegave, så får man da også hvad man vil
have
Fortsat god jul.
Pico