|
| Ombygning FZ1-S Fra : Knud Dam |
Dato : 24-12-06 09:47 |
|
Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
ombygget til venstrehåndskørsel.
Meget lettere at ombygge end Banditten !
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1487
; - )
KD FZ1-S
| |
MortenP (24-12-2006)
| Kommentar Fra : MortenP |
Dato : 24-12-06 10:25 |
|
Knud Dam skrev:
> Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !
>
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1487
>
> ; - )
>
> KD FZ1-S
>
>
Det er squ sejt Knud..
Håber jeg får den at se i kommende sæson
MortenP
| |
Knud Dam (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 24-12-06 12:42 |
|
"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:zHrjh.17$y56.13@news.get2net.dk...
> Håber jeg får den at se i kommende sæson
>
> MortenP
Det kan du være sikker på !
; - )
KD
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 24-12-06 11:38 |
|
Knud Dam skrev:
> Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !
>
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1487
>
Flot Knud, og tilykke med cykel forresten
Kan sådan en Ymerhakker også køre på baghjul ?
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Knud Dam (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 24-12-06 12:44 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:458e589a$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Flot Knud, og tilykke med cykel forresten
Tak !
> Kan sådan en Ymerhakker også køre på baghjul ?
Hmm, jeg vil tro, den kan lokkes ......
; - )
KD
| |
Armand (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-12-06 12:26 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Y5rjh.11$VH5.4@news.get2net.dk...
> Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !
>
Hæ!
Let sagt med et el-orakel indenfor familien
--
Armand.
| |
Knud Dam (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 24-12-06 12:48 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:458e63c5$0$3491$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hæ!
> Let sagt med et el-orakel indenfor familien
Netop !
Poul og jeg plejer at fordele arbejdet således, at jeg adskiller og han
samler ....
Man skal gøre det, man er go' til !
; - )
KD
| |
Morten Dahl (24-12-2006)
| Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 24-12-06 14:23 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote in message
news:XLtjh.30$1V6.12@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:458e63c5$0$3491$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hæ!
>> Let sagt med et el-orakel indenfor familien
>
> Netop !
>
> Poul og jeg plejer at fordele arbejdet således, at jeg adskiller og han
> samler ....
>
> Man skal gøre det, man er go' til !
>
så så, det bærer bræg af en DanskeBank reklame...
tilykke med den nye yams..
--
Morten Dahl
| |
Steen Gruby (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-12-06 00:19 |
|
On Sun, 24 Dec 2006 09:46:51 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
Hej Knud.
>Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
>ombygget til venstrehåndskørsel.
>
Det ligner nu ikke venstrehåndsarbejde
Meget flot.
Jeg lurede lidt på den med integralbremsen.
OK nok at du flytter forbremsen ned i foden sammen med bagbremsen, men
hvordan søren stiller du forholdet mellem de to bremser?
Tillykke med resultatet og god Jul.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Knud Dam (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 25-12-06 01:23 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:af2uo29gvquhin9v79fd5vmd41o18c4es3@4ax.com...
> On Sun, 24 Dec 2006 09:46:51 +0100, "Knud Dam"
> <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
> Det ligner nu ikke venstrehåndsarbejde
> Meget flot.
Tak !
> Jeg lurede lidt på den med integralbremsen.
> OK nok at du flytter forbremsen ned i foden sammen med bagbremsen, men
> hvordan søren stiller du forholdet mellem de to bremser?
> Tillykke med resultatet og god Jul.
Tak igen og i lige måde !
Der monteres to hovedcylindre. Den ene giver tryk direkte til de forreste
kalibre.
Den anden går via en reduktionsventil til den bagerste kaliber.
Det er Kim Phillip, der står for bremseprojektet. Han lavde det samme på
Banditten og det fungerer optimalt.
; - )
KD
| |
Steen Gruby (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-12-06 01:29 |
|
On Mon, 25 Dec 2006 01:22:59 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
Hej Knud.
>
>Der monteres to hovedcylindre. Den ene giver tryk direkte til de forreste
>kalibre.
>Den anden går via en reduktionsventil til den bagerste kaliber.
>Det er Kim Phillip, der står for bremseprojektet. Han lavde det samme på
>Banditten og det fungerer optimalt.
>
AHA - Det giver mening
Er det ikke svært at få ballance i det system under bremsning og
samtidig nedgearing?
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Knud Dam (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 25-12-06 01:46 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:dl6uo2t3pvgdo4op1fet2qgj6i9c32i6hm@4ax.com...
> AHA - Det giver mening
> Er det ikke svært at få ballance i det system under bremsning og
> samtidig nedgearing?
Ikke umiddelbart. Bagbremsen justeres til et begrænset bremsetryk, så der
kun kan forekomme blokade i ekstreme situationer (på tør, ru vej, hvor
baghjulet stort set løfter sig ved nedbremsning)
Vi har målt bremselængder fra 100 km/t. Poul på Blackbirden og min kammi på
ZX9'er bruger samme bremselængde som jeg bruger på Banditten.
Fra høje hastigheder tror jeg, de bremser bedre end mig.
; - )
KD
| |
Steen Gruby (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 25-12-06 02:00 |
|
On Mon, 25 Dec 2006 01:45:34 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
Hej Knud.
>
>Ikke umiddelbart. Bagbremsen justeres til et begrænset bremsetryk, så der
>kun kan forekomme blokade i ekstreme situationer (på tør, ru vej, hvor
>baghjulet stort set løfter sig ved nedbremsning)
>
Det var den situation jeg tænkte på.
OK, vi andre bruger sjældent bagbremsen til andet end at rette cyklen
ud med, og så er den næsten ude igen
>Vi har målt bremselængder fra 100 km/t. Poul på Blackbirden og min kammi på
>ZX9'er bruger samme bremselængde som jeg bruger på Banditten.
>
Det er meget godt gået.
Jeg håber du får samme ballance på Yamaha'en.
>Fra høje hastigheder tror jeg, de bremser bedre end mig.
>
Det håber jeg ikke du får brug for at demonstrere
Der kører for resten en MC her i området der er ombygget til højre
hånd.
Den har både bremse og kobling på højre side - Lidt tæt, men det ser
ud til at gå fint.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Knud Dam (25-12-2006)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 25-12-06 02:17 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:l68uo29okkmjoat9uu2go3gk9jmditom5g@4ax.com...
> Der kører for resten en MC her i området der er ombygget til højre
> hånd.
> Den har både bremse og kobling på højre side - Lidt tæt, men det ser
> ud til at gå fint.
Det lyder da meget spændende !
Jeg kunne ikke få godkendt bremse og kobling ved styret, fordi mc'en vil gå
i stå efter en max. nedbremsning til standsning. Dermed ville man ikke have
mulighed for efterfølgende, at komme væk i en fart, hvis der var behov for
det.
Er det en gut, du kender eller kan få navnet på ?
; - )
KD
| |
Steen Gruby (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 28-12-06 17:05 |
|
On Mon, 25 Dec 2006 02:17:24 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
Hej Knud.
>
>Er det en gut, du kender eller kan få navnet på ?
>
Ja, ska' nok.
Der kan godt gå lidt tid.
Jeg tager et billede når den en dag kommer forbi.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
|
|