har vors kat en unormal spisevane?
Fra : Karsten Christoffers~

Dato : 24-12-06 07:38

HEJ NG

er det normalt er katte kan lide popcorn?

vores kat (Cato - Nej ikke som politihunden, men en romersk statsmand
((Marcus Porcius Cato, 234 f.Kr. - 149 f.Kr)))

han er syg efter popcorn, han sider nermest oven på hovet af en i, nå man
sider i sofanen med en skål popcorn er det normalt? og kan han tåle det i
mavsen?

Glædelig jul,

Karsten

Fra : Tina

Dato : 24-12-06 08:14

"Karsten Christoffersen" <Karsten@christoffersen.cc> skrev i en meddelelse
> HEJ NG
>
> er det normalt er katte kan lide popcorn?

Yep, det er rimeligt normalt. Katte kan lide alle mulige mærkelige ting, og
alle har de noget de særligt foretrækker at spise.

Popcon i små mængder sker der ikke noget ved, men hvis dyret nærmest lever
af dem, er det galt.

For et par år siden var min kar fuldstændig syg med clementiner. Nu kan han
ikke døje lugten af dem.

Tina

Fra : Mette Lambert

Dato : 24-12-06 09:28

> [...]
> sider i sofanen med en skål popcorn er det normalt? og kan han tåle det i

Jeg har haft en kat, der var fuldstændigt syg med tomatskruer (ved
egentlig ikke, om de stadig eksisterer) i en sådan grad, at han en dag
sad fast i posen, fordi han ville sikre sig, at der ikke var mere
tilbage ;). Jeg fik ham selvfølgelig hurtigt ud igen - selvom jeg grinte
højt.

Så mærkelige spisevaner er bestemt ikke unormalt.

Og glædelig jul til dig også :)

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 24-12-06 12:55

> er det normalt er katte kan lide popcorn?

Der er ikke noget der er "normalt" når man taler katte *gg*

Min Frede elsker ostepops, og Miver er til flødebolleskum og smørkarameller
:o

Som andre har skrevet er det vel ok den får lidt af og til, bare med
måde....

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-12-06 01:33

"Karsten Christoffersen" <Karsten@christoffersen.cc> wrote in message
> [...]
> sider i sofanen med en skål popcorn er det normalt? og kan han tåle det i

Hej Karsten, og glædelig jul til dig og din missemand også. *<|

Okkeja, bare rolig - hvis det ikke er noget han får ret tit, gør det ikke
noget. (Og så staves politihunden altså "Qato", og ikke "Cato" Se eks.
www.qato.dk...)
Begge mine gamle hankatte Migge og Hanner var vilde med popcorn - når jeg
fik popcorn guffede de tit med, men de ville kun have en lille håndfuld, så
var det nok for den aften.
I øvrigt har katte nogle sære ideer hvad angår mad de kan lide.
Min mors hunkat Pinkeline elskede f.eks. kogte ærter og do. gulerødder og
blomkål - ikke lige det man regner med, at en kat ville være vild med!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Siri

Dato : 25-12-06 15:47

> men en romersk statsmand

Hæ hæ, godt ,at der er nogle i denne verden, der opfanger mere end den
'aktuelle' popkultur (eller hvad man nu skal kalde det...)

> [...]
> Min mors hunkat Pinkeline elskede f.eks. kogte ærter og do. gulerødder og
> blomkål - ikke lige det man regner med, at en kat ville være vild med!

Hvor er det altså sjovt! Katte, altså - jeg er meget spændt på, hvornår
Gia afslører sine særlige smags-tilbøjeligheder udover sine
yndlings-tørfodertyper, for hidtil har hun kun udvist undrende mangel på
interesse for alt, hvad jeg har budt hende. Gad vide, hvad hun viser sig
at ville kaste sig over af spøjsiteter - de sjove katte, altså!
Popcorn er det vist ikke - men hvad så....
Sjovt især på baggrund af diverse debatter om råfoder til katte - hver
kat sin smag? De dejlige små individualister, der lister
Hurra for missebasser og deres særheder!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-12-06 16:28

"Karsten Christoffersen" <Karsten@christoffersen.cc> skrev i en meddelelse
> HEJ NG
>
> er det normalt er katte kan lide popcorn?

Jeg vil da også gerne føje en lille ting til:

Da jeg var barn, havde vi i min familie en hunkat, som tilfældigvis en dag
snuppede (og spiste) en skive agurk,
som min mor havde tabt på gulvet, mens hun lavede agurkesalat.
Vi fandt lidt senere ud af, at hun var gravid (altså Mis,- ikke min mor)
og meget ivrigt spiste den grønne frugt.

Dette var før katte p-piller var opfundet, og neutralisering af hunkatte var
ikke noget, der blev brugt penge på.(omk. 1960).
Mis var derfor gravid tre gange om året og i de perioder spiste hun
gladeligt agurk.
Men når killingerne var født, var den spise imidlertid uinteressant.

Jeg har en hypotese om, at dyr i mange henseender instinktivt ved hvilken
føde, der er god for dem.
Selvom agurk indeholder 98% vand, er der måske nogle stoffer, som i en
drægtighedsperiode er meget vigtige.
(Katte ved jo f.eks. også hvornår de skal spise græs for nemmere at kunne
brække hårboller op).

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...