Vinyl Label: The Disc Jockey Association
Fra : Per Hansen

Dato : 24-12-06 01:03

Har nogen nogensinde hørt om et label der hedder:
The Disc Jockey Association ?
Det er nogen der laver releases til DJ brug og jeg har fornyligt
fået fingrene i en gammel vinyl af deres med to 80'er mixes på der
er på gns. 26 og 28 minutter.
Gad godt at hitte ud af hvem de fyre er for nogen. Jeg har smidt
et billede af selve pladen op her, hvis i vil prøve at se om det
er noget i kan genkende. Selve coveret er bare helt sort.
dk.binaer link:

--
Per Hansen

Fra : ASKF

Dato : 26-12-06 23:55

Per Hansen ytrede sig i <Xns98A3AB7B1165fllsemail@63.218.45.253> med
dette:

> [...]
>et billede af selve pladen op her, hvis i vil prøve at se om det
>er noget i kan genkende. Selve coveret er bare helt sort.

Det lyder som noget i retning af de gamle hollandske DiscoMix Club, som
Kim Shumacher bla. spillede en del mix fra (de havde som krav at der
skulle tales ind over numrene, når det blev sendt i radioen).

Hvis der er tale om noget af det samme, så var det ikke blot en lille
samling DJs, men en større flok som indsendte deres mix, hvorefter de
bedste blev valgt ud og udsendt på vinyl til medlemmerne.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Per Hansen

Dato : 27-12-06 01:59

ASKF <nospam@askf.dk> mentioned this

> [...]
> samling DJs, men en større flok som indsendte deres mix, hvorefter de
> bedste blev valgt ud og udsendt på vinyl til medlemmerne.

Man kan også godt høre på pladen at den dælme har været spillet godt, enten
hos en radiostation eller et discotek, den er meget slidt.
Men så er det jo godt at audio redigerings programmerne er blevet opfundet,
for den rescue jeg gjorde redede mixene til eftertiden på CD istedet for.

Jeg prøvede også både Google og Discogs.com for at se om jeg kunne finde
noget om det her, men gik meget tomhændet fra det.
Masser der matcher, men det er nærmest kun om fagforbund for DJ's man får
ud af det hos Google.

--
Per Hansen

Fra : Claus Albæk

Dato : 27-12-06 16:57

Per Hansen wrote:

> [...]
> noget om det her, men gik meget tomhændet fra det.
> Masser der matcher, men det er nærmest kun om fagforbund for DJ's man får

spørg evt på djz.dk eller housemusik.dk de har begge steder forum oppe
og køre hvis ikke jeg husker forkert.

Fra : Per Hansen

Dato : 28-12-06 07:01

Claus Albæk <claude@eugina.dk> mentioned this

> spørg evt på djz.dk eller housemusik.dk de har begge steder forum oppe
> og køre hvis ikke jeg husker forkert.

Har prøvet hos den djz.dk, så kan man se om deres admin vil lade en
komme ind. Ved ikke om den housemusik.dk er det rigtige sted at spørge,
da det er 80'er musik der er tale om og ikke det pumpemusik de spiller
på diskotekerne idag.

--
Per Hansen

Fra : Claus Albæk

Dato : 28-12-06 12:34

Per Hansen wrote:

> [...]
> komme ind. Ved ikke om den housemusik.dk er det rigtige sted at spørge,
> da det er 80'er musik der er tale om og ikke det pumpemusik de spiller

Der er en del DJ's der florerer på housemusik.dk og det er mit indtryk
at der er flere af dem der har været i branchen i mange år. det er ikke
mit indtryk af djz.dk
Jeg ville satse på housemusik.dk

Fra : Per Hansen

Dato : 28-12-06 23:28

> [...]

> Der er en del DJ's der florerer på housemusik.dk og det er mit indtryk
> at der er flere af dem der har været i branchen i mange år. det er ikke

Ok, har prøvet hos dem, så får man at se om nogen der kender til det label.

--
Per Hansen

Fra : Per Hansen

Dato : 29-12-06 15:26

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> mentioned this

> Claus Albæk <claude@eugina.dk> mentioned this

Hej Claus.

Sløret er løftet ang. pladen.
Det er noget ren bootleg release. Den sammenslutning har aldrig haft sin
eksistens desværre. Udgivet i tiden 88-91 (ca.) iflg. admin Finn Snor.
Damn, ville godt have haft fat i flere releases, men ak.

--
Per Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-06 16:04

Den 29-12-06 15.25 skrev Per Hansen følgende:

> Damn, ville godt have haft fat i flere releases, men ak.

Hvordan er den lavet? Er det et par melodier, der er mixet sammen, eller
er det en lang række melodier, hvor der konstant skiftes til en ny
melodi, så kun lige det mest kendte fra de enkelte melodier spilles? Jeg
har nogle forskellige, der blev lavet efter sidstnævnte opskrift i
starten af 80'erne.

Den mest kendte fra den periode er nok Bits & Pieces III, der blev så
populær, at der blev lavet en lovlig udgave (med uoriginale kunstnere),
kendt som Stars on 45.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Per Hansen

Dato : 29-12-06 21:03

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> mentioned this

> [...]
>
> Den mest kendte fra den periode er nok Bits & Pieces III, der blev så
> populær, at der blev lavet en lovlig udgave (med uoriginale kunstnere),

Den er sådan meget blandet sat sammen. Nogle gange gør de det med effekter
som man kender lidt af fra Max Mix, dem husker de fleste hvordan er skruet
sammen, andre gange fades der bare fra nummer til nummer for ikke at gøre
det alt for overdrevet med effekter, faktisk 2 ret behagelige mixes at
lytte til, så behagelige at man faktisk kan sidde med dagens avis imens
at de kører i baggrunden.

--
Per Hansen