Rocky Anthology
Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-06 19:39

Min knægt på 12 er, efter vi har fået Fight night 3 til xbox 360, blevet
bidt af en gal bokser og har netop set Rocky og han var helt tosset med den

Som den store fan jeg selv er overvejer jeg nu at købe resten af filmene og
opdager der er udkommet en boks - Anthology - er den at foretrække eller er
det bedre at købe filmene enkeltvis?

Jeg har den her i tankerne:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5707020206560

tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-12-06 20:05

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> Som den store fan jeg selv er overvejer jeg nu at købe resten af filmene og
> opdager der er udkommet en boks - Anthology - er den at foretrække eller er
> det bedre at købe filmene enkeltvis?

Jeg ville ikke købe Anthology lige nu.

Der var forpremiere på den formentlig sidste film i serien, Rocky
Balboa, i Imperial i nat, så indenfor det næste års tid kan man vel
forvente en ny box med det hele.

Den første Rocky-film er rigtig god. De to næste har jeg aldrig set,
men i hvert fald 3'eren har et blakket ry. 4'eren er dybt pinlig og
mest interessant som et studie i USAnsk propaganda under Reagan (Rocky
tæver en russer (spillet af en svensker) og redder derved demokratiet
fra kommunisterne.)

5'eren prøvede jeg at se, men jeg kunne ikke komme igennem den.

Den nye, "6'eren", er faktisk ikke tosset, om end plottet virker lidt
klippet her og der.

Men selvfølgelig, skal junior se dem i den rigtige rækkefølge, må du
hellere skaffe antologien og så hive ham med i biffen bagefter.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : PerX ...

Dato : 26-12-06 20:40

In article <861wmq5t87.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> Der var forpremiere på den formentlig sidste film i serien, Rocky
> Balboa, i Imperial i nat, så indenfor det næste års tid kan man vel
> forvente en ny box med det hele.

Det er aldrig slut så længe han lever ;)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-12-06 20:16

> [...]

5'eren prøvede jeg at se, men jeg kunne ikke komme igennem den.

Den nye, "6'eren", er faktisk ikke tosset, om end plottet virker lidt
klippet her og der. På den anden side sad jeg i en sal fyldt med
nostalgiske Rocky-fans. Måske blev jeg bare grebet af stemningen. Når
jeg tænker efter, havde den ikke ret meget at byde på.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-06 21:24

> Jeg ville ikke købe Anthology lige nu.
>
> Der var forpremiere på den formentlig sidste film i serien, Rocky
> Balboa, i Imperial i nat, så indenfor det næste års tid kan man vel
> forvente en ny box med det hele.

Ja det er der måske fornuft i. Der kommer sgu nok en super boks med hele
svineriet. Jeg kender desværre bare ingen vi kan låne dem af lige nu

> [...]
> mest interessant som et studie i USAnsk propaganda under Reagan (Rocky
> tæver en russer (spillet af en svensker) og redder derved demokratiet

Jeg kender dem ganske udemærket (jeg var teenager i 80'erne og havde op til
flere Rocky og Rambo plakater)

Jeg kan nu godt lide dem alle med undtagelse af nummer 5, men det er nu nok
mest pga. af de minder de bringer frem fra de glade 80'ere. Da jeg så dem
dengang så jeg ikke så politisk på dem og det gør min dreng helller ikke
nu - han vil bare se Rocky bokse og gerne vinde... men 5'eren er nu sølle.

> 5'eren prøvede jeg at se, men jeg kunne ikke komme igennem den.

Du er ikke gået glip af noget særligt.

> [...]
> nostalgiske Rocky-fans. Måske blev jeg bare grebet af stemningen. Når
> jeg tænker efter, havde den ikke ret meget at byde på.

Den skal selvfølgelig ses, men mine forventninger er lave.

> Men selvfølgelig, skal junior se dem i den rigtige rækkefølge, må du
> hellere skaffe antologien og så hive ham med i biffen bagefter.

Jeg ser hvad jeg finder på. Tak for input.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-12-06 21:36

> Den skal selvfølgelig ses, men mine forventninger er lave.

Har du lave forventninger skal det nok gå - den ligger ret lunt i
svinget på IMDB lige nu.

Den er OK som nostalgi.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Per

Dato : 23-12-06 22:59

> Jeg kender dem ganske udemærket (jeg var teenager i 80'erne og havde op
> til flere Rocky og Rambo plakater)

Der er også en ny Rambo film på vej som Stalone også selv instruerer.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-06 23:08

> Der er også en ny Rambo film på vej som Stalone også selv instruerer.

den glæder jeg mig osse til rent faktisk
--
sniper_Nolight

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-12-06 15:46

4'eren er dybt pinlig og
> mest interessant som et studie i USAnsk propaganda under Reagan (Rocky
> tæver en russer (spillet af en svensker) og redder derved demokratiet
> fra kommunisterne.)

Ligesom Rambo 3, hvor han sparker Kommunisterne ud af Afghanistan og reder
"de heltemodige talliban krigere" som de skriver med stor skrift hen over
skærmen i slutningen. Det er sjovt hehe.

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 23-12-06 23:01

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og opdager der er udkommet en boks - Anthology - er den at foretrække
> eller er det bedre at købe filmene enkeltvis?

Boksning er en døende sport. Køb du hellere nogle UFC eller Pride stævner på
DVD så din knægt kan opleve fremtidens fight-sport MMA ;)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-12-06 23:17

> Boksning er en døende sport. Køb du hellere nogle UFC eller Pride stævner
> på DVD så din knægt kan opleve fremtidens fight-sport MMA ;)

UFC? - er det ikke det der ultimate fighting hvor de ligger på gulvet og
krammer hinanden til den ene bliver helt rød i hovedet til sidst?

Helt alvorligt så ønsker jeg ikke han går til boksning da jeg finder det
helt åndssvagt at tæve løs på hinanden i hovedet - og det der Pride vil jeg
ikke engang betegne som sport, det er bare slagsmål.

Så hellere noget selvforsvar af en art. Træningen i boksningen er fin, men
jeg er ikke glad for at han skal tæskes i fjæset som 12årig må jeg nok
indrømme - det kan ikke være sundt på sigt.
--
sniper_Nolight

Fra : Per

Dato : 24-12-06 23:48

> [...]
> jeg er ikke glad for at han skal tæskes i fjæset som 12årig må jeg nok
> indrømme - det kan ikke være sundt på sigt.

eh... Mixed martial arts er jo netop det eneste rigtige selvforsvar. Men det
bedste ville nok være at sende knægten til Jiu-Jitsu. Her får han ikke slag
og det er lagt mere værd i den virkelige verden end noget latterligt karate
eller lign.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-12-06 15:55

> [...]
> bedste ville nok være at sende knægten til Jiu-Jitsu. Her får han ikke
> slag og det er lagt mere værd i den virkelige verden end noget latterligt

Du skal have trænet Jui-Jitsu eller Ju-Jitsu eller Budo i mange mange år og
kende alle detaljerne perfekt for at nogle af de greb og kast kan virke i et
slagsmål på gaden. Sandheden fortæller fra politiraporter at 99% slagsmål
ender på jorden og roder rundt efter 15sekunder. Så hellere træne
Submission.

Så kan man hellere sige at Kung-Fu er fjollet, hvis man ikke er til at hoppe
rundt i luften hele tiden. Jeg skal selvfølgelig lige forsvare Karate, fordi
jeg selv træner det og er glad for det. Der er ingen kampsporter ud over
Wing-Tchun der kan lære dig hurtig kamp på gaden. Desværre er det kun de
forkerte personer der træner dette, og altid render rundt og fortæller om
hvor mange de har slået ned i byen.

Der er ingen kampsport systemer der er perfekte. Men Karate er en god
træning af sindet og kroppen på samme tid. Det er et simpelt og oldgammelt
system der istandsætter dig til at bruge din krop på den rigtige måde, når
du slår og sparker. Men børnene der træner Karate lærer også disciplin og
vedholdenhed.

Et eksempel er når en 'avarage' person er ude og løbe en tur, så vil
personen stoppe når han/hun bliver forpustet eller får ondt i benene.
Derimod er både de voksne og børn der træner kampsport som f.eks karate
trænet i at presse deres grænser og kende deres krop så de fortsætter med at
løbe. Man udsætter hele tiden sine grænser mere og mere indtil man når det
sorte bælte. Det handler ikke om at slå folk ned, men at lære ikke at give
op.

At give op er det største nederlag. Dette kan man også bruge i andre
sammenhænge i livet, arbejdet og alt andet. Så jeg kan kun anbefale at
knægten bliver sendt til Karate. Men det er jo min subjektive mening. Alle
kampsporter er gode, pånær Boksning hvor man blot får brækket næsen hele
tiden

Men hey!? det har jo intet med film at gøre. Nåh jo, de viste lige Karate
Kid på DR1. Det har dog ik så meget med karate at gøre.. hehe..

Mvh. Martin

Fra : Dan

Dato : 25-12-06 00:26

> Boksning er en døende sport. Køb du hellere nogle UFC eller Pride stævner
> på DVD så din knægt kan opleve fremtidens fight-sport MMA ;)

Jeg er helt enig med den første sætning. Den sidste frase kan jeg kun trække
på skulderen af efter at jeg i går så en kamp, hvor den ene blev DØMT til at
lægge sig på gulvet og få tæsk til hovedet til kamplederen stoppede
forestillingen. Jeg kan helt ærligt ikke komme i tanke om en sport, hvor man
frivilligt udsætter sin hjerne for så meget tæsk, ikke engang thai-boksning.

Men jeg siger også Fuck Karate, den mest overvurderede sportsgren i verden.

Hilsen

Dan

Fra : Claus

Dato : 25-12-06 18:56

Hvis interessen er der nu, så køb den da, i stedet for at vente på en eller
anden mulig udgivelse en gang i fremtiden. Selvom kvaliteten ikke er i top,
er der da i det mindste nogle nostalgiske kvaliteter ved serien.