Kan noget godt komme fra Karlslunde Strand~
Fra : Mr. D

Dato : 27-06-01 08:55

....Ja, det er et spørgsmål, enhver med lidt kendskab til kirken må komme
med, og jeg har da også ganske ofte spurgt mig selv om dette. Men de
sidste uger har gjort, at jeg har måttet tage min holdning op til
revidering. Jeg er - tør jeg godt bekende - blevet velsignet ud over
alle grænser af Karlslunde i den sidste tid. En velsignelse, som har
flydt i strømme.

Velsignelsen - som jeg har oplevet den indtil flere gange nu - har
startet i maven, hvor krampagtige bevægelser har bevirket, at jeg ikke
kunne stå stille. Disse kramagtige bevægelser har forplantet sig til
hele kroppen, men mest har de bevæget sig opefter, gennem spiserøret til
munden, der har indtaget forskellige mærkelige stillinger, og samtidig
sat stemmebåndet igang med en til tider hæs, til tider klar latter, der
leder tankerne hen på ... nej, det vil jeg ikke nævne. Ind imellem har
oplevelsen været ret voldsom. Èn gang faldt jeg ned fra en stol, og
andre gange har min kone fundet mig rullende rundt på gulvet, hylende af
grin.

Hvad taler jeg om?

Jeg taler selvfølgelig om det lille skrift "Kirken overgår fantasien",
som Karlslunde Strandkirke har udgivet. Et hæfte med vittighedstegninger
fra kirkens verden. Den er absolut det sjoveste, der er overgået mig i
lang tid.

En tak til Karlslunde, og en tak til den ældste, som gav mig det

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-06-01 10:07

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> ...Ja, det er et spørgsmål, enhver med lidt kendskab til kirken må komme
> med, og jeg har da også ganske ofte spurgt mig selv om dette.

Naturligvis har du det. Men du har naturligvis også måttet konkludere
gang på gang, at der stort set _kun_ kan komme godt derfra.

> Men de
> sidste uger har gjort, at jeg har måttet tage min holdning op til
> revidering.

Nå. Så er du jo sur nu.

> [...]
> som Karlslunde Strandkirke har udgivet. Et hæfte med vittighedstegninger
> fra kirkens verden. Den er absolut det sjoveste, der er overgået mig i

Og det er der noget galt i? Stakkels dig.

Disse små vittighedstegninger har i øvrigt prydet vore søndagssedler
de sidste år. Så har man også noget at give sig til, når præsten
gentager sig selv.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Mr. D

Dato : 27-06-01 16:04

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3k81ymgva.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
>
> Naturligvis har du det. Men du har naturligvis også måttet konkludere
> gang på gang, at der stort set _kun_ kan komme godt derfra.

ahvaba!?

> Nå. Så er du jo sur nu.

Jep

> Disse små vittighedstegninger har i øvrigt prydet vore søndagssedler
> de sidste år. Så har man også noget at give sig til, når præsten
> gentager sig selv.

I er en velsignet menighed!

Hvem er iøvrigt ansvarlig for udgivelsen, og hvordan får jeg fat i ham
(Du ved, erstatningssag for ondt i maven og krampe i mundvigene)

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-06-01 22:23

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Hvem er iøvrigt ansvarlig for udgivelsen, og hvordan får jeg fat i ham
> (Du ved, erstatningssag for ondt i maven og krampe i mundvigene)

Du (og Ken) kan ringe til Strandkirken på 46 15 01 78, så er der nok
en, der kan tage imod bestillinger.

Fra : Mr. D

Dato : 28-06-01 16:22

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3n16tlirj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Du (og Ken) kan ringe til Strandkirken på 46 15 01 78, så er der nok
> en, der kan tage imod bestillinger.

Jeg tænkte ikke så meget på¨salget, men på den ansvarlige for
udgivelsen, men det finder jeg ud af.

Iøvrigt er der ikke noget at sige til, at tendenser som
HelligLatterBevægelsen kan få indgik hos Strandkirkefolket, når man
bruger så beskidte kneb..!

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Mr. D

Dato : 28-06-01 16:25

Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hfi5j$mri$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> >
> Iøvrigt er der ikke noget at sige til, at tendenser som
> HelligLatterBevægelsen kan få indgik hos Strandkirkefolket, når man

....få indgang! Jeg sagde ...få indgang!

Ævrdd..! Man skal da også skære alt ud i pap

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-06-01 18:19

> Jeg tænkte ikke så meget på¨salget, men på den ansvarlige for
> udgivelsen, men det finder jeg ud af.

Den er udgivet af Mediacellen, som er ejet af Strandkirkefællesskabet.

> Iøvrigt er der ikke noget at sige til, at tendenser som
> HelligLatterBevægelsen kan få indgik hos Strandkirkefolket, når man
> bruger så beskidte kneb..!

Jeg har været på field research, faktisk. Da de holdt den der "store
latterdag" på Rådhuspladsen i København var jeg i TV-Avisen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Mr. D

Dato : 28-06-01 19:38

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3n16sjze4.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:
>
> Jeg har været på field research, faktisk. Da de holdt den der "store
> latterdag" på Rådhuspladsen i København var jeg i TV-Avisen.

Dee da løwn!?!

...og du, som ellers virker som en rimelig, jeg sagde, som en rimelig
fornuftig ung mand

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-06-01 20:05

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Dee da løwn!?!
>
> ..og du, som ellers virker som en rimelig, jeg sagde, som en rimelig
> fornuftig ung mand

Jeg var derinde, og det var da ganske sjovt, men det virkede underligt
religiøst på mig, så jeg har ikke været med siden.

Faktisk så jeg at kameraet drejede hen mod mig, så jeg lænede mig ind
over en kammerat og hulkede af grin et stykke tid. Så kiggede jeg op,
og kameraet pegede lige på mig, så jeg grinede videre.

Mediluder? Moi?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 27-06-01 16:28

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> som Karlslunde Strandkirke har udgivet. Et hæfte med vittighedstegninger
> fra kirkens verden. Den er absolut det sjoveste, der er overgået mig i

Hmm, hvor kan man få/købe et eksemplar henne, jeg får helt lyst til at læse
den..?

Simon, efter denne "reklame" må jeg spørge dig om du får provision af
bogsalget

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Mr. D

Dato : 27-06-01 16:02

Kenn L. Schjødt <kenn_s@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hctv5$rmn$1@news.inet.tele.dk...

> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message
>
> Hmm, hvor kan man få/købe et eksemplar henne, jeg får helt lyst til at
læse
> den..?

Jeg ved ikke, hvor den fåes. Som sagt fik jeg den af en anden. Men mon
ikke Strandkirkens lidet eksemplariske ambassadør her i gruppen kunne
give et hint?

> Simon, efter denne "reklame" må jeg spørge dig om du får provision af
> bogsalget

Hehe... Næh desværre du. Økonomisk velsignelse er vist ikke
Strandkirkens stærkeste side. Ihvertfald har jeg ikke set nogen check i
postkassen.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu