Forpulet sexualforskrækelse i USA...
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-12-06 02:48

http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece

Behøver jeg sige mere?

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken
http://titancity.com/blog/

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-12-06 10:48

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece
>
> Behøver jeg sige mere?

For en gangs skyld er vi enige - og for en gangs skyld er du ikke OT i denne
gruppe

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-06 12:40

> For en gangs skyld er vi enige - og for en gangs skyld er du ikke OT
> i denne gruppe

Kender du reglerne og betingelserne, pigerne skal leve op til, når de
frivilligt stiller op til Miss Nevada?

Kan du ikke - bare én gang i år - sætte dig lidt ind i sagerne, inden du
udtaler dig?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-12-06 16:33

Jens Bruun wrote:
> [...]
> frivilligt stiller op til Miss Nevada?
>
> Kan du ikke - bare én gang i år - sætte dig lidt ind i sagerne, inden

Kunne du ikke - bare én gang i år - læse, hvad sagen drejer sig om, før du
udtaler dig?

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-12-06 18:37

> Kunne du ikke - bare én gang i år - læse, hvad sagen drejer sig om,
> før du udtaler dig?

Emnet drejer sig om Perlsøs foragelse over noget, han kalder
"seksualforskrækkelse i USA", hvor det alene drejer sig om en bimbo, der
blev udelukket fra en skønhedskonkurrence, fordi hun ikke overholdt de
tydeligt angivne regler.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-12-06 00:07

Jens Bruun wrote:
> [...]
> "seksualforskrækkelse i USA", hvor det alene drejer sig om en bimbo,
> der blev udelukket fra en skønhedskonkurrence, fordi hun ikke

Og du fatter stadig ikke, at det er REGLERNE, der er udtryk for bemeldte
seksualforskrækkelse.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : ThomasB

Dato : 26-12-06 00:37

> Og du fatter stadig ikke, at det er REGLERNE, der er udtryk for bemeldte
> seksualforskrækkelse.

Reglerne er udtryk for at det er en MISS-konkurrence.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-12-06 10:11

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Reglerne er udtryk for at det er en MISS-konkurrence.

Reglerne er vel udtryk for en implicit antagelse om at enhver Miss
nødvendigvis i fysisk forstand må være en jomfru ... hvilket ved kun en
George III Bush kan forestille sig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ThomasB

Dato : 26-12-06 11:15

> Reglerne er vel udtryk for en implicit antagelse om at enhver Miss
> nødvendigvis i fysisk forstand må være en jomfru ... hvilket ved kun en
> George III Bush kan forestille sig ...

Eller den engelske Eric Moley, som i 1951 grundlagde Miss-konkurrencerne.

Fra : Bænni

Dato : 26-12-06 12:24

Per Rønne wrote:

> Reglerne er vel udtryk for en implicit antagelse om at enhver Miss
> nødvendigvis i fysisk forstand må være en jomfru ... hvilket ved kun en
> George III Bush kan forestille sig ...

bush - det har han skutte fantasi til - fru bush ka sove trygt, der
bliver ikke leget med cigarer dér

med mindre han har en profil på farmerdating......

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : ThomasB

Dato : 26-12-06 12:28

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> bush - det har han skutte fantasi til - fru bush ka sove trygt, der bliver
> ikke leget med cigarer dér

Tror da pokker med den Bush hun render rundt med - hun har nok fået en
shaver i føsdagsgave.

Det er vel efterhånden kun Per Vadmand der tænder på kønshår

> med mindre han har en profil på farmerdating......

Nok nærmere på AA-dating.org.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-12-06 00:38

> Og du fatter stadig ikke, at det er REGLERNE, der er udtryk for
> bemeldte seksualforskrækkelse.

Du skræmmer mig engang i mellem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-12-06 10:47

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skræmmer mig engang i mellem.

Til gengæld kan du ikke gøre mig bange, højst lidt forundret.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-12-06 20:21

Jens Bruun wrote:

> Kender du reglerne og betingelserne, pigerne skal leve op til, når de
> frivilligt stiller op til Miss Nevada?

Det handler ikke om at der var nogle regler for konkurrencen. Man havde
jo også nogle regler i det Taleban-styrede Afghanistan.

Det handler om at tage stilling til hvorvidt der er nogen som helst
*rimelighed* i de pågældende regler, eller om det hele bunder i en syg
kultur - en sygeligt seksualforskrækket kultur.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ThomasB

Dato : 25-12-06 22:56

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> *rimelighed* i de pågældende regler, eller om det hele bunder i en syg
> kultur - en sygeligt seksualforskrækket kultur.

Har du nogen ide om hvorfor det hedder MISS?
Kan du så også gætte hvorfor reglerne siger, at pigerne ikke må have været
med i erotiske film ol.?

Hvis amerikanerne er så seksualforskrækkede som du påstår, hvorfor kommer
90% af alt porno så fra USA?
Og hvorfor er det lige at de amerikanske kendte er dem der laver egne
pornovideoer, går uden trusser og har Mardi Grass? Har du været i USA?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-12-06 04:02

ThomasB wrote:

> Har du nogen ide om hvorfor det hedder MISS?
[...]

Deltagerne skal være ugifte? (Hint: "miss" svarer til danske "frøken".)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-06 05:13

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Deltagerne skal være ugifte? (Hint: "miss" svarer til danske
> "frøken".)

og om lidt kommer så vrøvlet med at du nu projicerer. Den bruger Thomas hver
gang han ikke kan sige noget fornuftigt. DVS temligt ofte ..

/FL

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-12-06 10:47

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Deltagerne skal være ugifte? (Hint: "miss" svarer til danske
> "frøken".)

I amerikansk showbizz omtales alle kvinder som "miss", om de så har 12 børn
og 8 ægteskaber bag sig.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : ThomasB

Dato : 26-12-06 12:22

> I amerikansk showbizz omtales alle kvinder som "miss", om de så har 12
> børn og 8 ægteskaber bag sig.

Gør de?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-12-06 20:25

ThomasB wrote:

> Gør de?

På en måde, så har Vadmand ret. Se mit svar til ham.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-12-06 00:18

Peter Knutsen wrote:

> På en måde, så har Vadmand ret. Se mit svar til ham.

Jeg tænker ikke på den "neutrale" ms.-betegnelse - der i øvrigt ikke udtales
som "miss", men med stemt s. Men det har i masser af år været god tone i
amerikansk showbizz, fx når man præsenterede en kvindelig kunstner på
scenen, at benævne hende med "miss" og så navnet. Det er muligt, det er gået
af brug i de senere år, men jeg har masser af live-musikoptagelser fra
30'erne ftem til 70'erne, hvor fx Duke Ellington altid præsenterer sine
sangerinder på den måde uanset ægteskabelig stand.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-12-06 12:55

Per Vadmand wrote:

> Jeg tænker ikke på den "neutrale" ms.-betegnelse - der i øvrigt ikke udtales
> som "miss", men med stemt s. Men det har i masser af år været god tone i

Tak for oplysningen, så blev jeg så meget klogere.

Måske et emne for sproggruppen?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-12-06 20:25

Per Vadmand wrote:

> I amerikansk showbizz omtales alle kvinder som "miss", om de så har 12 børn
> og 8 ægteskaber bag sig.

Jeg er sådan set også enig med feministerne i at det er noget rod at
kvinder skal tituleres forskelligt alt efter om de er ugifte eller ej.

Hvis det så reelt kunne bruges som et hint til os mænd, om hvorvidt den
pågældende kvinde er ledig på markedet, så ville der være noget
mandschauvanistisk mening i det, men enker og fraskilte er jo også "mrs.".

En helt anden ting er så at den politisk korrekte titulering af kvinder
på engelsk ikke er "miss" men derimod "ms." (der dog udtales på samme måde).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : #2066

Dato : 27-12-06 01:01

On Tue, 26 Dec 2006 20:24:45 +0100, Peter Knutsen wrote:

> [...] "miss" men derimod "ms." (der dog udtales på samme
> måde).

"Ms." er blevet udtalt som om det var stavet "Miz" (med stemt s, som det
vist hedder) naar jeg har hoert denne titulering brugt, saa mon ikke der
er en forskel alligevel?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-12-06 12:54

#2066 wrote:

> "Ms." er blevet udtalt som om det var stavet "Miz" (med stemt s, som det
> vist hedder) naar jeg har hoert denne titulering brugt, saa mon ikke der
> er en forskel alligevel?

Hvis Vadmand siger det, så tror jeg på det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 04:58

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]

I Danmark har det i hvert fald tidligere været stærkt statusgivende ikke
længere at være 'frk Nielsen' med 'fru Rønne' - også iagttaget i min
egen generation.

> [...]
> pågældende kvinde er ledig på markedet, så ville der være noget
> mandschauvanistisk mening i det, men enker og fraskilte er jo også "mrs.".

Men nærmest per definition ikke 'jomfruer', medmindre de arbejder som
ekspedienter i en bagerforretning. Og på et skib er opryderskerne
'kahytsjomfruer' mens vi andre blot er 'kahytsdrenge' ...

Men tidligere brugtes 'Jomfru Xxx' da vist om enhver ugift kvinde ...

> En helt anden ting er så at den politisk korrekte titulering af kvinder
> på engelsk ikke er "miss" men derimod "ms." (der dog udtales på samme måde).

Ja, Ms Smith, svarende til Mr Smith hvoraf man jo heller ikke kan se
personens ægtestand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ThomasB

Dato : 26-12-06 12:13

> [...]
>
> Deltagerne skal være ugifte? (Hint: "miss" svarer til danske "frøken".)

Nemlig. Ugifte, ubrugte, glamouragtige og jomfruelige skal deltagerne være,
så de tænder flest muligt, når de render halvnøgne rundt i bikini foran
100.000.000 seere. I min bog er det ikke udtryk for seksualforskrækkelse -
tværtimod.

I 70'erne var feminister helt oppe og køre over Miss-konkurrencerne, i dag
er der så hysteri over ikke man accepterer at tidl. pornomodeller skal
repræsentere Miss USA - den omvendte verden ik?

Fra : Bænni

Dato : 26-12-06 12:16

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Deltagerne skal være ugifte? (Hint: "miss" svarer til danske "frøken".)

det ku osse være en forkortelse af missing intelligens

Fra : Per Vadmand

Dato : 26-12-06 00:08

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> *rimelighed* i de pågældende regler, eller om det hele bunder i en syg
> kultur - en sygeligt seksualforskrækket kultur.

QED

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : preben nielsen

Dato : 23-12-06 11:36

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev
i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece
>
> Behøver jeg sige mere?

Vås. Hun deltager i en konkurrence, som hun VED ikke tillader den
slags - så kan hun bare holde sig væk.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-12-06 11:40

preben nielsen wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev
> i en meddelelse

> Vås. Hun deltager i en konkurrence, som hun VED ikke tillader den
> slags - så kan hun bare holde sig væk.

Jeg tror, at Peter mener, at dobbeltmoralen netop ligger i, at konkurrencen
ikke tillader den slags - hvilket er inkonsekvent, idet begge dele i sidste
ende handler om kødudstilling.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-12-06 18:33

Per Vadmand wrote:
> Jeg tror, at Peter mener, at dobbeltmoralen netop ligger i, at konkurrencen
> ikke tillader den slags - hvilket er inkonsekvent, idet begge dele i sidste
> ende handler om kødudstilling.

Ja, selv om det ikke forekommer mig at de piger der vinder den slags
konkurrencer er voldsomt tiltalende. Jo, de er da kønne, men ikke meget
mere end så mange andre på samme alder.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-12-06 18:39

On 2006-12-23 11:40:13 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> said:

> Jeg tror, at Peter mener, at dobbeltmoralen netop ligger i, at
> konkurrencen ikke tillader den slags - hvilket er inkonsekvent, idet
> begge dele i sidste ende handler om kødudstilling.
>
> Per V.

Det var nu ikke min primære anke, men det hjælper naturligvis ikke på
det. Alle de postentielle Miss'er kan forvente at blive faste
onaniobjekter for det meste af USA's mandlige befolkning.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-06 13:14

preben nielsen <prel@post.tele.dk> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev
> i en meddelelse

> Vås. Hun deltager i en konkurrence, som hun VED ikke tillader den
> slags - så kan hun bare holde sig væk.

Skal en 'miss' da fysisk set være jomfru? Og er det ikke nok bagefter at
blive 'jomfrueliggjort' gennem en operation?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per O.

Dato : 23-12-06 12:14

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
> [...]

Det er vel det samme som at lave noget skidt og få det på straffeattesten ..
selv om man bliver klogere, så står det der stadig. Så har hun også lært at
ting i fortiden kan komme op til overfladen. At hun er så fatsvag at hun
alligevel melder sig til konkurrencen er da hendes eget problem. Det er jo
snyd lige som alle andre former for snyd, og hvis du vil putte det ind under
noget som helst andet end snyd, så er det da dig som har et problem.

Fra : Bænni

Dato : 23-12-06 14:48

Per O. wrote:
> [...]
> snyd lige som alle andre former for snyd, og hvis du vil putte det ind under
> noget som helst andet end snyd, så er det da dig som har et problem.

det er hverken snyd eller synd - det er blondineagtigt!!!!

og så blev jeg sku da ikke enngang det mindste liderlig af at glo på den
flok dumme tøser.....

Fra : Bj@rne

Dato : 23-12-06 16:11

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece
>
> Behøver jeg sige mere?

Det er kun MEDIERNE som er det. Folk er det vist ikke. hvis de var det
så kunne medierne jo ikke skrive om det. Hvilken sindsyg ring at køre
rundt i.

Fra : Bj@rne

Dato : 23-12-06 16:12

Fra : Bj@rne

Dato : 23-12-06 16:13

Peter Bjørn Perlsø skrev:
> http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece
>
> Behøver jeg sige mere?

Det er kun MEDIERNE som er det.... folk er ikke. Hvis de var det havde
medierne jo ikke noget at skrive om.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-12-06 20:15

> http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article255289.ece
>
> Behøver jeg sige mere?

Det var sikkert de billeder, der gjorde, at hun vandt.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-12-06 12:38

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
meddelelse news:2006122302473750878-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk

> Behøver jeg sige mere?

Øh nej. Betyder det, vi helt slipper for dit gylle i 2007?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

> [...]