Siliconefuger mellen fliser....
Fra : NJ

Dato : 22-12-06 20:52

Hej NG!
Jeg er begyndt at fuge med sanitærsilicone her i mit fremskredne
badeværelse.
Puha, det er svært at gøre pænt.
Jeg har indtil videre fundet frem til glitte med glittepind i sæbevand.
Men det går langsomt, for mig.
Nogen der har nogle gode råd? Evt link til beskrivelser af proceduren?
mvh NJ

Fra : martin

Dato : 23-12-06 00:02

> [...]
> Men det går langsomt, for mig.
> Nogen der har nogle gode råd? Evt link til beskrivelser af proceduren?

jeg kan ikke give dig en opskrift på det... men får du erfaring i det og det
rette følelse for det.... så glem glittepind og fugeskraber osv... bare
sprøjt det med sæbevand... med en forstøver flaske... og så brug pege eller
tommelfingeren... det kan blive rigtig pænt... og så er en finger nemmere at
styre fremfor en træpind og lign hjælpemidler

Martin

Fra : Mureren

Dato : 23-12-06 09:14

> [...]
> Men det går langsomt, for mig.
> Nogen der har nogle gode råd? Evt link til beskrivelser af proceduren?

Gør dig selv en tjeneste og brug glittevæske, kan fås i byggemarkeder
(håndværkerafdelingen har dem som regel).

Mvh.
Mureren

Fra : Morten

Dato : 23-12-06 17:06

Det er meget vigtigt at du kommer den rigtige mængde i fugen samt at det er
jævnt Det gør arbejdet 10 gange lettere

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars

Dato : 24-12-06 08:03

Måske et lidt sent svar, men du får det alligevel

Som skrevet tidligere:
Rigtig mængde i fugen fra starten er vigtig (skær spidsen til, så den passer
i bredden)
Et andet lille fif: vent 5 - 15 minutter med at glatte ud, så får overfladen
tid til at "lukke sig" og er meget nemmere at glatte ud - selvfølgelig med
hjælp af sæbevand eller glittevæske
Jeg har også med held brugt de små orange/gule skabeloner, der fås i nogle
byggemarkeder (4 "firkanter med et profil i hvert hjørne for en
halvtredser). De er gode på glatte flader.

God fornøjelse - og glædelig jul
Lars