Diesel "¤"!%!"%"¤!%
Fra : Anders Majland

Dato : 22-12-06 19:56

Som om det ikke er nok med alle de bilister der forgæves jagter p-pladser så
kan det hurtigt dukke noget opmærksomhedskrævende op ... I rundkørslen ved
viborg banegård/rutebilstation var der lokalt temmeligt glat. Jeg blev
reddet af held/rutinen da forhjulet lige smuttede godt en meter inden jeg
fik hold på gyngehesten igen ... Godt jeg ikke kørte hurtigere end jeg
gjorde for så havde jeg nok også fået diesel på tøjet ...

Nå men men det fik da lige adrenalinen ud i blodet - og det fik jeg brug for
ved næste rundkørsel. Det skulle jeg egenligt bare ganske udramtisk have
bremset ned fra mine ~60km/t fordi der allerede holdt en bil og ventede. Men
der var squ også glat - jeg fik bremset/blokeret/sluppet lidt/bremset lidt
mere nogle gange inden jeg så holdt stille 10cm fra kofangeren på ham
foran.... * Der var så glat at jeg ikke kunne sætte igang uden hjulspin da
jeg så skulle ud i rundkørslen...

Så jeg drejde ind på tanken 100meter længere fremme og kunne med hånden
mærke at mine dæk var decideret glatte og fedtede... Så de fik lige en
grundig omgang med vaskebørsten til stor morskab for de bilister der holdt i
kø til vaskehallen.

* Jeg har ikke prøvet noget så glat siden molsliniens færgedæk med
sæbevand.... Men nu er det jo heller ikke blevet vinter endnu.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 22-12-06 20:10

"Anders > * Jeg har ikke prøvet noget så glat siden molsliniens færgedæk med
> sæbevand.... Men nu er det jo heller ikke blevet vinter endnu.

alt det snak om diesel biler. Hvor mange dieselbiler er det lige der taber
diesel (mange diesel folk er meget økonomiske, og vil da ikke bare hælde
det ud) ? Mon ikke det nærmere er motorolie?

og ja, det er træls at møde sådan en pyt!

Fra : Niels Pein

Dato : 22-12-06 22:54

"tom (cordoba sdi)" skrev ...

> [...]
> taber diesel (mange diesel folk er meget økonomiske, og vil da ikke bare
> hælde det ud) ? Mon ikke det nærmere er motorolie?

Lastvognschauffører. Eller buschauffører. Som ikke selv betaler, men som
ikke gider tanke oftere end højst nødvendigt, og derfor hælder en smule mere
på end man bør, og spilder noget i de første par sving efter optankning.

Det er mit bud.
--
Hilsen Niels
TransAlp

Fra : Anders Majland

Dato : 22-12-06 23:30

> [...]
> ikke gider tanke oftere end højst nødvendigt, og derfor hælder en smule
> mere på end man bør, og spilder noget i de første par sving efter

Sammer her - og passer også umanerligt godt med at det var lige ved
banegård/rutebilstationen ....

> +1 - Jeg _hader_f*cking diesel....

Lige indtil jeg kan få en mc med det som drivmiddel
Kawa har en lille 1cylinderet gyngehest til det amerilanske militær, men det
er jo bestemt ikke hyldevare ...

Fra : 2

Dato : 28-12-06 23:27

On Fri, 22 Dec 2006 23:29:37 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>
>Lige indtil jeg kan få en mc med det som drivmiddel
>Kawa har en lille 1cylinderet gyngehest til det amerilanske militær, men det

Ville pigdæk mon kunne stå fast på asfalt med diesel på?

Hvor fin er asfalten i strukturen, eller er det små sten trykket ned i
asfalten?

så det ud som dette. ca 3 m 50 sek inde også et mystisk styrt.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2933039064580490473&q=ktm

der findes andre diesel MC

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4191
http://www.dieselmotorcycle.co.uk/

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 06:43

> så det ud som dette. ca 3 m 50 sek inde også et mystisk styrt.
> http://video.google.com/videoplay?docid=-2933039064580490473&q=ktm
>

> Torben

Hej
Gad vide om ikke han han kørte på et forkert bagdæk. Jeg kunne ikke se noget
på vejen, der minder om diesel eller olie. Nå det kunne jeg heller ikke selv
da
jeg væltede i en rundkørsel for snart mange år siden.

Hygge PD CBR1100t og godt nytår

Fra : Bongo

Dato : 29-12-06 15:03

> Hej
> Gad vide om ikke han han kørte på et forkert bagdæk. Jeg kunne ikke se
> noget
> på vejen, der minder om diesel eller olie.

Det ser svagt ud som om der er forskelligheder i underlaget/asfalten. Det
ændre betingelserne for vejgrebet som kan medføre udskridning.

http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/28.html

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-12-06 09:15

tom (cordoba sdi) skrev den 22 dec 2006 i

-

> alt det snak om diesel biler. Hvor mange dieselbiler er det lige der
> taber diesel (mange diesel folk er meget økonomiske, og vil da ikke
> bare hælde det ud) ? Mon ikke det nærmere er motorolie?

Masser. Erfaringen gør at der ingen rundkørsel er i vores område jeg stoler
blindt på, og hvis de oven i købet har negativt fald (udad) så bliver der
listet rundt.

(Så kan det da godt være det bliver til en ekstra tur rundt når der er
checket for diesel - hvor mange gange er det lige man må køre rundt i
rundkørsler i Århus?)

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-12-06 13:08

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> alt det snak om diesel biler. Hvor mange dieselbiler er det lige der
> taber diesel (mange diesel folk er meget økonomiske, og vil da ikke bare
> hælde det ud) ? Mon ikke det nærmere er motorolie?

Nej, det er ikke motorolie. Jeg bor i Klarup ved Aalborg. Der er en
runndkørsel 500m fra min bopæl, og der var aldrig glat. Men så flyttede de
bussernes "natlogi" til lige ved siden af rundkørslen, og nu er der diesel i
rundkørslen et par gange om måneden. Og diesel er MEGET glat. Det generer
næppe bilerne, for det er oftest kun et smalt spor (stribe efter det der
ryger ud af en overfyldt tank i en kurve?), men for motorcykler er det
livsfarligt.

Faktisk er der 3 rundkørsler tæt på hinanden, på strækningen fra motorvejen
til Klarup, og der er ofte diesel i de to af dem. Den ene ved
bus-terminalen, den anden ved en tankstation. Makes you think, doesn't it?

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 22-12-06 20:10

On Fri, 22 Dec 2006 19:55:40 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

<Snip>

+1 - Jeg _hader_f*cking diesel....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-12-06 11:09

tom (cordoba sdi) skrev:
> [...]
> diesel (mange diesel folk er meget økonomiske, og vil da ikke bare hælde
> det ud) ? Mon ikke det nærmere er motorolie?

Hvis det skulle være motorolie, så vil man inden for synsafstand
kunne se en bil der holder stille :-/

Ser du - hverken busser eller lastbiler er tilsyneladende så snedigt
indrettet, at brændstoffet ikke kan løbe "retur" i
påfyldningsstudsen, som det er tilfældet på f.eks. min gamle Ford.
(Der er kun een vej ud af tanken i Ford'en og det er gennem pumpen ud i
brændstodrøret - her kan der dog være mange veje væk - nå ja
der er lige kommet ny tank på, Ford'en så for en måned siden var der
faktisk en anden vej ud )

Derfor sker det ikke sjældent at diesel bliver smidt rundt omkring på
da danske veje, hvorfor rundkørsler, motorvejstilkørsler og lignende
fristende steder er potentielle dødsfælder for os mc'ister.

Der går ikke en uge her i Aalborg hvor der ikke spildes diesel i
større mængder - og det ser nærmest ud til at være en trend at
bybusserne her oppe skal markere territorie på slige vis :-/

--
Dun@nt

Fra : Finn

Dato : 23-12-06 11:13

Nu behøver det ikke altid at være i rundkørsler der er spildt olie.

Når jeg er en tur i Sønderjylland - Kommer sydfraved Haderslev og skal ud
mod
Moltrup til motorvejen synes jeg at der altid er spildt olie i den vognbane
vi skal
placere os i.
Hvis ikke man er påpasselig, holder man pludselig lige midt i en stor
olieplet.

Finn VFR800

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-12-06 22:55

Jeg kører selv lastbil og rent faktisk fortæller jeg mine Post kollegaer at
det eneste de opnår med at tanke til "kanten" er at een eller anden stakkel
ryger på røven på sin 2 hjuler, og at de ca 5 liters forskel ikke betyder en
fis når man alligevel tanker 500 Liter.
Faktisk alle har reageret med "Aha, det har jeg da aldrig tænkt på, det skal
jeg huske hmmm" og de lytter altså.
Måske man skulle lave et lille opråb på busterminalen, et opslag hvor de
henter nøgler/ruter fx skader sjældent.
Den kære chauffør tanker ikke til "kanten" fordi at han tænker "nu skal der
nakkes nogle Mc´ere" han gør det af uvidenhed.

MvH Eg

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 14:22

On Sat, 23 Dec 2006 22:55:29 +0100, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

Hej Eg.

>Den kære chauffør tanker ikke til "kanten" fordi at han tænker "nu skal der
>nakkes nogle Mc´ere" han gør det af uvidenhed.

I instruktionsbogen til min diesel bil er der direkte en advarsel om
ikke at tanke til kanten pga. risikoen for at den læsser noget af det
ud når der kommer cirkulation i "suppen".
Så nogen har set lyset.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kim

Dato : 28-12-06 01:06

Hvor skal man egentlig placere sig i rundkørsler for at minimere risikoen
for at undgå det diesel der evt. er spildt

// Kim (Der også har været en tur på røven pga. diesel)

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 08:03

On Thu, 28 Dec 2006 01:06:26 +0100, "Kim"
<detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:

Hej Kim.

>Hvor skal man egentlig placere sig i rundkørsler for at minimere risikoen
>for at undgå det diesel der evt. er spildt

Gennemkørsel i rundkørslen så tæt på centrum som muligt.
Ind og ud så tæt på cykelstien som muligt.
Årsagen til mit valg er at biler med tanken i højre side vil læsse af
i rundkørslens yderside, og biler med tanken i venstre side vil læsse
af ved ind- og udkørsel.
Det betyder med andre ord, at der er overvejende sandsynlighed for at
der ikke er dieselolie i det spor der er beskrevet, men helt sikker
kan man nu aldrig være
Jeg plejer at kalde det "idiallinien" for hurtigste ligeud
gennemkørsel

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 28-12-06 15:58

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> af ved ind- og udkørsel.
> Jeg plejer at kalde det "idiallinien" for hurtigste ligeud

I og for sig korrekt, især derved at det iberegner både højre og
venstre -tankende dieselkøretøjer; men det er en tanketorsk at
diesel-spilderen tænkes kørende samme rute som en selv!
Muligheden for at forureningen stammer fra et køretøj der har kørt "på
tværs" af ens rute er ligeså sandsynlig, hvorved at man skal tage højde for
også at skulle krydse et dieselspor.

Med dette faktum i ligningen bliver der ingen sikre spor tilbage førend man
selv har erkendt forekomsten og dens placering, hvorfor subj. ikke kan
besvares
Derudover er det som sagt sjældent at det går som præsten prædiker, og netop
dele af dét spor man måtte regne for diesel-sikkert er dér hvor der ind i
mellem forekommer opkørt sand =
Bedste råd må derfor (som altid) være at køre efter forholdene (som er at
enhver rundkørsel kan flyde med alskens obstruktioner)!

--
Armand.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-12-06 21:49

> Bedste råd må derfor (som altid) være at køre efter forholdene (som er at
> enhver rundkørsel kan flyde med alskens obstruktioner)!
>
> --
> Armand.

Hvorfor man stort set er nødt til at trække gennem alle rundkørsler ;-D

ScooterBo

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-06 22:00

On Fri, 29 Dec 2006 21:48:56 +0100, "Bo Nielsen"
<bonielsen@stofanet.dk> wrote:

Hej Bo.

>Hvorfor man stort set er nødt til at trække gennem alle rundkørsler ;-D

Det er ikke nødvendigt.
Der skal blot gå en person foran og vifte med et rødt flag

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 29-12-06 23:15

> Hvorfor man stort set er nødt til at trække gennem alle rundkørsler ;-D

Eller akceptere at kører man uden støttehjul vil tyngdekraften vinde en gang
imellem ...

Der er selvfølgelig ikke nogen grund til at køre det til en vane at lege
tumling i trafikken, men der er lidt sandhed i det gamle ordsprog at der er
to slags motorcyklister. De der er styrtet - og dem der ikke er styrtet
endnu ... 7-9-13 har de fleste af mine styrt været eneuheld, selvom jeg har
prøvet at skubbe en vw caddy til side der kom på tværs - det lykkedes ikke

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-01-07 08:33

Anders Majland wrote:
> selvom jeg har prøvet at skubbe en vw caddy til side
> der kom på tværs - det lykkedes ikke ...

Du gir for nemt op ! Prøv igen, så lykkes det nok en dag.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-07 11:52

> Du gir for nemt op ! Prøv igen, så lykkes det nok en dag.

Njah - jeg kan så huske så meget fra fysiktimerne at energien er noget med
1/2*m*v^2 . Dvs når massen af sådan en vw nok er ~6gange højere skal min
hastighed være 2-3gange større => AV

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-06 22:06

On Thu, 28 Dec 2006 15:58:15 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Bedste råd må derfor (som altid) være at køre efter forholdene (som er at
>enhver rundkørsel kan flyde med alskens obstruktioner)!

Det er jeg meget enig i.
Rundkørsler er dog meget sjovere efter min metode

Btw. En eller anden har misforstået denne tråd totalt og taget turen
lige tværs gennem den lokale 5 øre forleden nat.
Det ser kækt ud med hjulspor "lige igennem".

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 08:41

> [...]

>Hvor skal man egentlig placere sig i rundkørsler for at minimere risikoen
>for at undgå det diesel der evt. er spildt

Jeg læste lige dit indlæg igen.
Hvis du virkelig mener det du skriver skal du anvende den modsatte
linie rundt, eller så langt du nu når

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kim

Dato : 28-12-06 11:39

Steen Gruby wrote:
> [...]
>
> Hej Kim.

> Jeg læste lige dit indlæg igen.
> Hvis du virkelig mener det du skriver skal du anvende den modsatte

Hehe, jeg må hellere omformulere:
Hvor skal man egentlig placere sig i rundkørsler for at undgå det diesel der
evt. er spildt.

Mvh Kim

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 11:41

On Thu, 28 Dec 2006 11:39:15 +0100, "Kim"

Og så er vi tilbage til svar #1

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas Makro

Dato : 28-12-06 13:45

Eg Egemarke wrote:
> Faktisk alle har reageret med "Aha, det har jeg da aldrig tænkt på, det skal
> jeg huske hmmm" og de lytter altså.

Hmmm det burde være en opgave for Rådet for Større Trafiksikkerhed
at lave en oplysningskampagne om farligheden af at fylde tanken til
kanten. Men med den formand...

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 14:24

On 28 Dec 2006 04:44:33 -0800, "Thomas Makro"
<thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Hmmm det burde være en opgave for Rådet for Større Trafiksikkerhed
>at lave en oplysningskampagne om farligheden af at fylde tanken til
>kanten. Men med den formand...

Det tågehorn tuder kun når det er en sag de kan slå politisk plat på.

(Godt Nytår)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 28-12-06 16:14

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
Eg Egemarke wrote:

> Hmmm det burde være en opgave for Rådet for Større Trafiksikkerhed
> at lave en oplysningskampagne om farligheden af at fylde tanken til
> kanten. Men med den formand...

- - - Som vist er på afgående p.g.a. politikerdrømme; men forøvrigt selv er
motorcyklist!

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-12-06 12:16

Armand wrote:
> - - - Som vist er på afgående p.g.a. politikerdrømme; men forøvrigt selv er
> motorcyklist!

Det er han muligvis. Hmm hvad kører han egentlig på? Nej lad mig
gætte, en øvert som han parkerer på en MC P-plads?

Nå, men jeg mindes ikke at han på noget tidspunkt har gjort noget
MC-venligt.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 02-01-07 12:55

Armand skrev:
> [...]
> Bedste råd må derfor (som altid) være at køre efter forholdene (som er at
> enhver rundkørsel kan flyde med alskens obstruktioner)!

Det er uhyrligt hvad man kan møde i en rundkørsel, der må være
kræfter på spil der slynger alskens væske og hårde genstande af
køretøjerne.

Et eksempel på hvad der kan ske når man møder et I-profil i en
rundkørsel kan ses på
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1494

--
Dunant