Adobe soundBooth :-(!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-12-06 22:21

Tja, nu indrømmer Adobe jo lige ud, at den nye soundBooth er en direkte
nykodning af go'e gamle SoundEdit 16 II - alt sammen meget godt.

Men hvorfor i "#€!"#€"!€!#!!! kan de så ikke lave den til både PPC og
Intel - og ikke kun til Intel? - Det er jo trods alt kun ca. 10% af Mac
brugere, der endnu bruger Intel baserede Macs. - Det er da i orden, at
den vil kræve OS X 10.4.3 eller nyere, - det er jo alligevel ca. 65-70%
af OS X brugere, der nu bruger Tiger,

- men jeg synes godt nok, det her er en gang fladpandet idioti!.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-12-06 01:38

=?windows-1252?Q?Erik_Richard_S=F8rensen?= <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> er da i orden, at den vil kræve OS X 10.4.3 eller nyere, - det er jo
> alligevel ca. 65-70% af OS X brugere, der nu bruger Tiger,

Mit bud er at det er en vurdering af hvor mange resourcer programmet
kræver, og hvor mange PPC maskiner der findes der kan klare det.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 22-12-06 14:54

Hej Thorbjørn

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Mit bud er at det er en vurdering af hvor mange resourcer programmet
> kræver,

Hvis du tænker udviklingsmæssigt, så er det nok lettere at lave
programmet til PPC og omskrive/tilføje resourcer til Intels. - Mange
universal binaries programmer kører jo på begge typer...

> og hvor mange PPC maskiner der findes der kan klare det.

Hvis jeg ellers har læst rigtig på siderne, så brude en G4/800+ kunne
drive den til normalt brug, - men selvfølgelig - jo flere spor, jo flere
resourcer kræver den jo... - Jeg synes stadig, det er for dårligt, nu
når det kategoriserer programmet som en alm. 'low budget consumer
product'. - Til prof brug kan de alligevel ikke hamle op med Logic
systemerne...

- Og så lige en 'Adobe-smutter'... Hvor mange IntelMacs kører egentlig
med 10.4.3? - Mig bekendt er laveste ver. på IntelMacs en 10.4.5....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-06 15:35

> [...]
>
> - Og så lige en 'Adobe-smutter'... Hvor mange IntelMacs kører egentlig
> med 10.4.3? - Mig bekendt er laveste ver. på IntelMacs en 10.4.5....

De første kom leveret med 10.4.3 ... svjh

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-12-06 20:47

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hvis du tænker udviklingsmæssigt, så er det nok lettere at lave
> programmet til PPC og omskrive/tilføje resourcer til Intels. - Mange
> universal binaries programmer kører jo på begge typer...

Hvis de er udviklet netop på den af Apple foreskrevne måde med xcode,
ellers er det noget værre bøvl.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-06 09:23

> [...]
> af OS X brugere, der nu bruger Tiger,
>
> - men jeg synes godt nok, det her er en gang fladpandet idioti!.

Der var en post på John Nack's blog <http://blogs.adobe.com/jnack/> om
hvorfor det var en god idé.

Primært fordi hele audio teamet er PC/Intel baseret og derfor havde
lettere ved at lave et Intel Native program til Intel Mac i forhold til
at lave en fuld universal binary.

Det det siger mig er at der er en større chanche i fremtiden for at PC
udviklere vil tage Intel Mac'erne ind end der har været før, da de
skulle sætte sig ind i en helt nyt hardware platform.

Så selvom det er er ærgeligt at soundbooth ikke kommer til PPC, så ser
det lyst ud mht. fremtiden og mac version af forskellige ting.

Derudover er VMWare lige kommet med deres public beta!

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-06 15:21

Hej Thomas

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Primært fordi hele audio teamet er PC/Intel baseret og derfor havde
> lettere ved at lave et Intel Native program til Intel Mac i forhold til

Jeg er klar over, det er det gamle CoolEdit team, der står bag
SoundBooth, men det er jo for såvidt et fedt, nu når SB er bygget over
SoundEdit 16 II, - Og jeg vil da mene med mit kendskab til
programmering, at det vil være ulig lettere at bruge den opr. code
Warrior grundkode.

> Det det siger mig er at der er en større chanche i fremtiden for at PC
> udviklere vil tage Intel Mac'erne ind end der har været før, da de
> skulle sætte sig ind i en helt nyt hardware platform.

Det vil jo så bare give det resultat, at alle os - ca. 80% af Mac
brugerne - der stadig bruger PPC baserede Macs pludelig er sat ud på
sidelinien, hvis vi vil have noget af det nye software? - Og at dermed
er vore maskiner pludselig også noget nær værdiløse...

- Det er faktisk et endnu større 'spring' end at gå fra OS 9.x til OS X
og dermed også OS X baserede programmer... - Langt de fleste OS 8.x/9.x
baserede programmer vil stadig kunne bruges i classic under OS X....

> Så selvom det er er ærgeligt at soundbooth ikke kommer til PPC, så ser
> det lyst ud mht. fremtiden og mac version af forskellige ting.
>
> Derudover er VMWare lige kommet med deres public beta!

Det er muligt, men hvormange sidder med +50.000kr. til at skifte deres
PPC udstyr ud med Intel baseret hardware + software?

Jeg tror faktisk, der er mange, der lige nu sidder og ærgrer sig. Det er
jo velkendt, at mange stadig savner gamle SoundEdit og længe har prøvet
at få noget tilsv. produkt på markedet. - Det nærmeste produkt er vel
nok Hairer's Amadeus II, men den er jo kun 2-kanals, - ellers har den jo
ca. samme brugerkapacitet som SE...

Hvis nu Adobe havde været bare en smule mere vågne, så ville de også
have bemærket, at markedspotentialet ville være væsentlig større med en
UB version til både PPC og Intels - vel noget i retning af, at de kunne
sælge 100x det antal, de nu vil kunne med en ren Intel-version....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-06 15:31

> Det er muligt, men hvormange sidder med +50.000kr. til at skifte deres
> PPC udstyr ud med Intel baseret hardware + software?

Nu er SoundBooth og de to eller tre Virtualiserings software de enste
jeg kender der er 100% Intel only. Alt andet, deriblandt CS3, Office,
alt muligt andet vil komme som unversial binaray i en del år fremover ..

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-06 16:13

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> af OS X brugere, der nu bruger Tiger,

> - men jeg synes godt nok, det her er en gang fladpandet idioti!.

Størstedelen af den software der sælges, sælges til hardware der er
mindre end ét år gammel.
Iøvrigt er soundbooth endnu ikke et færdigt produkt.