link til jul i verdensrummet?
Fra : Peter Ursin

Dato : 21-12-06 19:17

Hej,
hvordan bærer man sig ad med at se et afsnit af subject på DR's
hjemmeside?
Der var på et tidspunkt en der sagde at for at se tv-avisen kunne man
kopiere det direkte link ind i VLC. Det kunne jeg godt tænke mig at
prøve men hvordan får jeg fat i dette direkte afsnitslink?

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Allan

Dato : 22-12-06 08:04

jeg har efter lang tids kamp formået at downloade film fra DR. Her er
en lille guide - frit fra hukommelsen:

Først åbner du dr.dk/tv i safari(ikke firefox!). Her finder du den
serie du vil hente ned. Tryk på den. Hvis den reagerer som min safari,
er der nu et helt blankt billede. Men hvis man ctrl-klikker på den,
får man mulighed for at gemme den til skrivebordet. Gør det.

Herefter får du en fil på skrivebordet, der evt. kan hedde noget med
asp.net eller noget i den stil. Den skal du åbne i en
texteditor(åbnede min med Textmate). Heri finder du et link der hedder
noget med: mms://. Klip denne ud.

Download den allernyeste version af vlc(der understøtter wmp). Åbn
den. Vælg åbn netværksfil. Vælg http:// og indsæt mms:// adressen.
Start.

Så skulle det køre. Hvis det går for langsomt kan man gemme filen
direkte til computeren, hvilket gøres ved at vælge "streame" og
indstille vlc til at gemme de rå data direkte ned i en .vmw fil man
selv definerer.

Det ovenstående trick virker de fleste gange, men nogle gange bliver
man nødt til at genstarte vlc hvis man skifter serie.

God fornøjelse. :)

Fra : Martin Helbo

Dato : 22-12-06 12:42

Allan wrote:
> jeg har efter lang tids kamp formået at downloade film fra DR. Her er
> en lille guide - f
>
> God fornøjelse. :)

Ja, der er ingen der har sagt at det skal være nemt, men tak for guiden.

Mvh
Martin

Fra : Allan

Dato : 22-12-06 14:46

næh..og jeg syntes det er lidt en joke når de i reklamerne fra
dr.dk/tv sidder med en powerbook i skødet. Det kan man da kalde falsk
markedsføring..

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-12-06 16:40

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> næh..og jeg syntes det er lidt en joke når de i reklamerne fra
> dr.dk/tv sidder med en powerbook i skødet. Det kan man da kalde falsk
> markedsføring..

Ikke helt: En gang imellem fungerer det faktisk - ligesom det ind
imellem heller ikke fungerer på windows. Man ved bare ikke hvad der gør
forskellen; heller ikke hos dr...

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-12-06 17:12

Kaj Christiansen wrote:

> Ikke helt: En gang imellem fungerer det faktisk - ligesom det ind
> imellem heller ikke fungerer på windows. Man ved bare ikke hvad der gør
> forskellen; heller ikke hos dr...

Underligt at det skal gøres så besværligt -- også for dem selv.