"Batteriet SKAL lades op med en impuls lad~
Fra : Joergen Bech

Dato : 21-12-06 12:10

Mangler et nyt batteri til min Area 51. Sidder og kigger på
http://www.thansen.dk/product.asp?c=790090504&n=1709640076&pn=1709641048

Der står at batteriet SKAL lades op med en impuls lader. Hvad er det?
Er det nødvendigt at lade det op før det tages i brug første gang? Kan
jeg ikke blot smide det i scooteren og lade det op ved at køre en tur?
Uanset om batteriet er fladt eller ej kan jeg jo altid starte
scooteren med kickstarteren.

Jeg formoder der tales om
http://www.thansen.dk/product.asp?c=790090504&n=1709640076&pn=1709641052
men jeg vil ikke bruge de 198,- hvis det ikke er nødvendigt.

/JB

Fra : Bertel Haarder

Dato : 21-12-06 12:21

Du behøver ikke være bange. Batteriet leveres delvist opladet (svjh 60 -
75%) men det er normalt mere end nok til at du kan komme ud at køre - og
under kørslen bliver det jo ladet op! Det eneste tidspunkt, du kan få brug
for en lader, er, hvis det af en eller anden grund er blevet afladet/ikke
opladet (ex. hvis du kører meget korte ture, specielt under hård frost...)

Så tag det roligt og skift dit batteri.

Bertel

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=790090504&n=1709640076&pn=1709641052
> men jeg vil ikke bruge de 198,- hvis det ikke er nødvendigt.

Hent en gratis SPAMfighter her.