Kan ADSL modregnes i firma tlf.
Fra : Ib Meineche

Dato : 27-06-01 08:22

Jeg her firmabetalt telefon og som følge der af bliver jeg som alle andre
beskattet af kr. 3000 pr. år. Jeg har hørt noget om, at eventuelle tlf-kort
til familiens mobiltelefoner kan modregnes i dette beløb. Hvis jeg nu privat
investerer i en ADSL-linie kan udgiften til den modregnes i de kr. 3000 ???

Hilsen

Ib

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 29-06-01 01:52

Kr. 3.000 dækker alt vedr. telefoni. Dog (som et typisk dansk kendetegn)
tager man forbehold for, hvis det oplagt er forkert.

Hvis din familie f.eks. er bosiddende i Brasilien, og du snakker for kr.
20.000 om året, vil man ikke godkende det. Men en ADSL er med i de kr.
3.000, hvis du OGSÅ bruger den erhvervsmæssig.

Hvis denne udgift er f.eks. kr. 5.000 som du modregner i de kr. 3.000 vil du
få problemer, men rent faktisk er det sådan.

Dine udgifter erhvervsmæssigt - minus de kr. 3.000 er fradragsberettiget,
men ikke dine personlige udgifter. Husk hele tiden på, at hele
skattesystemet er bygget på, at udgifter til at sikre og vedligeholde
indkomsten er fradragsberettiget.

Den er så blevet gennemhullet nogle gange, fordi man f.eks. ikke vil give
fradrag for en del af kørslen til arbejde, men den overskygger fortsat de
"nemhedsregler" der er i skatteforvaltningen, og her hører de kr. 3.000.

Mvh. Jørgen

Fra : per

Dato : 01-07-01 21:03

On Fri, 29 Jun 2001 02:52:18 +0200, "Jørgen Madsen"
<elsted@madsen.mail.dk> wrote:

Min revisor siger at man kun skal betale 1800 kr pr år ialt (både
fast og mobil.. Resten kan man trække fra. Er det så helt forkert?

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Erik G Christensen

Dato : 01-07-01 21:09

per wrote:

> [...]
>
> Min revisor siger at man kun skal betale 1800 kr pr år ialt (både
> fast og mobil.. Resten kan man trække fra. Er det så helt forkert?

Ja, forudsat du samlet har over ca 4.000 i udgift, incl. moms.
Husk lige at det faste abbonement tæller med.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Per

Dato : 01-07-01 23:12

On Sun, 01 Jul 2001 22:08:46 +0200, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Ja, forudsat du samlet har over ca 4.000 i udgift, incl. moms.
>Husk lige at det faste abbonement tæller med.

Jeg har telefonregninger på ca 18000 kr (tusinde)

har trukket alt fra minus de 1800 kr. (hundrede)

--
Per

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 02-07-01 11:22

> Jeg har telefonregninger på ca 18000 kr (tusinde)
>
> har trukket alt fra minus de 1800 kr. (hundrede)

Hvis der kun er telefon på en anden adresse end privatboligen er det kr.
1.445 + moms - eller ca. kr. 1.800. Men indgår der derudover også eller kun
telefonen hjemme eller en mobiltelefon man også tager med hjem, skal
abonnementet tillægges.

Er det et selskab man har - og man har fri telefon(er) er det kr. 3.000.

Reglerne er i øvrigt ret komplicerede og er helt vanvittige i forhold til
beløbsstørrelserne.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen