Likør-veganer med Irak-krig-sympati
Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-06 10:39

Likør-veganer med Irak-krig-sympati

_Det hele hænger sammen_ men BZ-præk om at vi gavner ulande ved ikke
at spise kød, køber jeg ikke.

Hvis verden om mange årtier når til udryddelse af dovne
befolkningseksploderende ulandsmuslimer pr sult, så kan tænkes at vi
får paradis a la Japan med arbejdsglæde for alle og al dyrket jord
bruges og børneglæde betyder madmangel.

Derfor stiller jeg min mave til rådighed for eksperimentet "kan
smagsløgenes livsnydelse kombineres med ikke-animalsk ædelse."

Dog ikke alle ugens dage

Kage er godt, men kage med flødeskum er endnu bedre og nu har Aldi
flødeskum på spray, og der skal ikke meget chartreuse,
grandmarnier,aldi-bitterorange-likør eller pernod i flødeskummen for
at det overgår alt fransk cuisine.

Når jeg så bruger god Castello ost som dip til mit fuldkornsrugbrød,
så undgår jeg kød og opnår stadig velsmag (og nu har Irma fået
citybutik på Nørrebro Runddel, så endnu bedre franske hvidskimmeloste
indgår i min bedre-end-BZ veganerdiæt.

Idag er mad-spørgsmål ikke så vigtig i politik som før 1920 - det
handler om olie.

Også her stikker der lidt BZ-puritaner i mig - ikke at jeg vil stoppe
USA i at holde muslimerne nede i olieafgørende Irak - men ved at
omhylle mine vinduer med gennemsigtig plastik (der også beskytter mod
autonom-stenkast) har jeg opnået stor varmebesparelse og anden
isolering er også en måde at gøre sig mindre afhængig af olie.