iCal + Mail går bananas!
Fra : kaddier

Dato : 20-12-06 22:51

I nogen tid er Mail med regelmæssige mellemrum gået ned efter Mac´en var
på vågeblus. Inden for de sidste par dage er det pludselig blevet meget
være, den holder sig af og til kun vågen nogle minutter. Det samme med
iCal, her er det bare helt nyt. Den har været noget langsom i den sidste
tid, men ellers fungeret ok. Men nu ...!
Jeg har installeret MailTemplate og MailTags, men problemerne begyndte
ikke da jeg installerede dem, de kom først senere.
Hvad kan der være i vejen og hvad kan jeg gøre?
På forhånd tak! : )
Hilsen Per

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-12-06 00:00

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> [...]
> ikke da jeg installerede dem, de kom først senere.
> Hvad kan der være i vejen og hvad kan jeg gøre?

Prøv evt. som sidste udvej at slettet preferences filerne for Mail.app,
og se om det hjælper.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : kaddier

Dato : 21-12-06 09:30

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Prøv evt. som sidste udvej at slettet preferences filerne for Mail.app,
> og se om det hjælper.

Hej Peter
Tak for svar. Ja, jeg prøvede at fjerne > com.apple.mail.plist <, men
puttede den tilbage igen fordi alle konti + regler osv. forsvandt. Det
var som at starte helt på ny og det ville være et kæmpe arbejde at
indrette det hele igen.
I iCal fjernede jeg >com.apple.iCal.plist<, men puttede den også tilbage
igen fordi jeg ikke umiddelbart kunne overskue hvilke ting der forsvandt
hhv. ikke umiddelbart kunne udelukke om nogle af mine aftaler eller
ToDo´s forsvandt. Dem er jeg ret afhængig af!
Findes der andre muligheder?
Hilsen Per

Fra : kaddier

Dato : 21-12-06 16:30

Det lykkedes mig at klare det selv. Radikal kur: sikringskopi af
datenbank, programm + alt ud, ny installering, tilbage til sikrings
kopi. Det lader til at fungere.
Per