Stegetider for and og svinekam i samme ovn
Fra : Peter eller Line

Dato : 20-12-06 18:10

Hej alle

Skal tilberede årets julefrokost imorgen, og har 2 svinekamme af 3 kilo og 4
ænder af 3,5 kg. Jeg har en stor varmluftsovn til rådighed og ingen
stegetermometer. Hvordan får jeg arrangeret de så anden ikke bliver tør og
sværerne på svinkammene bliver sprøde?

Venligst
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 21:03

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4 ænder af 3,5 kg. Jeg har en stor varmluftsovn til rådighed og ingen
> stegetermometer. Hvordan får jeg arrangeret de så anden ikke bliver tør og

Du kan jo tilberede ænderne, så de _næsten_ er færdige, så stege svinene og
mens de hviler varme ænderne (nu i parteret udgave)..

Tilbedreningstider afhænger jo meget af ovnens kapacitet. Hvis det er en
husmor ovn, skal du jo nok _meget_ tidligt op.

Mvh Tommy

Fra : Peter eller Line

Dato : 20-12-06 22:33

Tak for det

Heldigvis er det en ovn i et industrikøkken der er vant til at lave mad til
400 mennesker dagligt, så jeg snoozer lige en ekstra gang :)

Glædelig jul

VH
Peter