WoW - experiencebar
Fra : Peter T.

Dato : 20-12-06 17:30

Et allersidste n00b-spørgsmål... :)

Når jeg starter wow op, og jeg er i en by, så er min exp-bar blå. Det er
helt fint. Men der er en slags "tabulatorpil", som ofte er længere fremme
end selve den blå bar og der er fyldt ud med transparent blå imellem
"tabulatorpilen" og den reelle blå farve.

Hvad er meningen med dette?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : danni plougmann

Dato : 20-12-06 17:55

tabulatoren betyder hvor meget rested zone du har,
hvis du er rested(blå) og du slår et eller andet ihjel så for du dobbelt xp
så længe du er rested

rested xp tjener du ved at stå i en inn eller i en af storbyerne som
ironforge eller stormwind.
så sørg for når du logger af at parkere din charater i en inn eller en
storby

/mogley

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-06 01:07

danni plougmann udviste en rettidig omhu og skrev:

> tabulatoren betyder hvor meget rested zone du har,
> hvis du er rested(blå) og du slår et eller andet ihjel så for du
> dobbelt xp så længe du er rested

Fair nok. Men tabulatoren stod på et sted, som vel nok svarede til 2-3000
points? Det kan jeg umuligt klare medmindre jeg nupper en boss med min
lvl25 druid eller hur?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Martin T.

Dato : 21-12-06 04:39

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Fair nok. Men tabulatoren stod på et sted, som vel nok svarede til 2-3000
> points? Det kan jeg umuligt klare medmindre jeg nupper en boss med min
> lvl25 druid eller hur?

Den viser jo bare hvornår du ikke længere får rested (dobbel ) XP. Når du
når hen efter tabulatoren står den på "almindelige" xp

I dit eksempel har du vel ca. 2-3000 rested xp før det sure træk begynder
igen.

Jeg synes alle burde få extra rested xp her til jul

Martin T.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-12-06 08:12

Martin T. <ThodeREMOVE@besked.com> skrev i
458a01c3$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :
> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Den viser jo bare hvornår du ikke længere får rested (dobbel ) XP.
> Når du når hen efter tabulatoren står den på "almindelige" xp

Mere præcist, så gælder rested bonus for alle kills indtil du passerer
markøren, og ikke kun det første kill, som jeg tolker spørgsmålet til
at gå på...

Du dræber altså et bæst, der normalt ville give dig 100 xp. Du vil da
se teksten "xp: 200" over bæstet idet du dræber det, og kan desuden se
teksten "(100 rested bonus)" i din combat log/chat.

Hvis du derefter dræber endnu et af disse bæster, vil det samme ske.
Dette vil stå på mens din xp bar stiger, og nærmer sig markøren.

Når du indhenter markøren, vil rested bonusen forsvinde, og disse
bæster vil da kun give de normale 100 xp.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-06 10:30

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Når du indhenter markøren, vil rested bonusen forsvinde, og disse
> bæster vil da kun give de normale 100 xp.

Så er jeg helt med. Jeg syntes blot tit og ofte at jeg ryger ud af rested
bonus ved blot at smække en myg. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-06 00:50

In article <Xns98A06AE6C7D1Emuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Så er jeg helt med. Jeg syntes blot tit og ofte at jeg ryger ud af rested
> bonus ved blot at smække en myg. :)

Du får restet experience we at være logget ud, jo længere du er logget
ud. Du kan maksimum have 1.5 level restet, det kræver at du er logget
ud i 10 dage i træk.