Tykkelse på inderdragt
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 20-12-06 13:38

Hej NG

Er ved købe min første tørdragt, og ville lige høre hvilken tykkelse
inderdragt jeg skal gå efter. Tørdragten er 7 mm neopren.

/Jan

Fra : per@jumpingjack.dk

Dato : 20-12-06 13:55

Jan Riis Sørensen skrev:
> Hej NG
>
> Er ved købe min første tørdragt, og ville lige høre hvilken tykkelse
> inderdragt jeg skal gå efter. Tørdragten er 7 mm neopren.
>
> /Jan

Havde en 7mm neoprentørdragt engang, var ikke særligt glad for den,
den fylder simpelthen for meget når man pakker den sammen, og der er
alt for meget opdrift i den.

Men andre vil sikkert fortælle dig at den er super.

Jeg blev bare mere glad for cordura, eller 3mm compressed neopren.

Har du prøvet den inden du køber ? (eller en tilsvarende)

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 20-12-06 14:18

Hej

Gik allerhelst efter en DUI eller O'Three , men budgettet er pt. til en
brugt neopren. Nu har jeg ikke planer om at rejse med den og jeg er sikker
på at jeg nok skal få presset den ind på bagsædet af min Punto.

Nu var det mere tykkelsen på inderdragten jeg var ude efter.

/Jan

Fra : Clevin

Dato : 20-12-06 14:21

Jan Riis Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg blev bare mere glad for cordura, eller 3mm compressed neopren.
>
> Har du prøvet den inden du køber ? (eller en tilsvarende)

Jeg bruger bare skiundertøj og en bluse udenover...

/Clevin

Fra : Johnny Christensen

Dato : 20-12-06 14:25

"Jan Riis Sørensen" <janriis@the-dot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på at jeg nok skal få presset den ind på bagsædet af min Punto.
>
> Nu var det mere tykkelsen på inderdragten jeg var ude efter.

Ikke særligt tyk, din isolation befinder sig primært i dragten. Du kan
formodentlig klare dig med et sæt svedtransporterende og en tynd fleece.
Men sådan en skumgummi bamse vil give dig variabel opdrift, vær forberedt på
det

Fra : per@jumpingjack.dk

Dato : 20-12-06 14:37

Johnny Christensen skrev:
> Men sådan en skumgummi bamse vil give dig variabel opdrift, vær forberedt på
> det

Lige hvad jeg mente, på 1-10 m var det nærmest umuligt at holde sig
under.
Og så skulle jeg have en hulens masse bly på

Prøv om ikke du kan få et prøvedyk i den inden du køber !!

Fra : Henrik Manley

Dato : 20-12-06 16:29

> Er ved købe min første tørdragt, og ville lige høre hvilken tykkelse
> inderdragt jeg skal gå efter. Tørdragten er 7 mm neopren.

100 gram eller en tynd fiberpels. Bliver det for kold tager man bare lidt
uldent undertøj inden under.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 20-12-06 17:28

Skal man ikke ud på meget krævende dyk og det ikke hunde koldt, kan man
nøjes med noget sved absoberende undertøj og en joggingdragt. Ellers vil jeg
tro at en fleece vil være kunne gøre det. Har selv dykket med Poseidon
Jetsuit og Unisuit hvor jeg kun har brugt undertøj og joggingdragt.

Bjarne

Fra : Søren Arnvig

Dato : 20-12-06 18:06

> [...]
>
> Er ved købe min første tørdragt, og ville lige høre hvilken tykkelse
> inderdragt jeg skal gå efter. Tørdragten er 7 mm neopren.

Min forrige tørdragt var en 7 mm Beaver som jeg brugte gennem 12 år.
Jeg anvendte et sæt HH skiundertøj det meste af året,
dog en Bowstone fiberpels i Januar-Marts.

Har meget sjældent været kold i det set-up.

http://www.arnvig.dk/index.asp?source=8&P=vinter-søren.jpg

Søren Arnvig

Fra : Præst

Dato : 20-12-06 19:04

Har selv 1. 7 mm compresed neopren tørdragt og er vældig glad for den
bruger en 200 grams inderdragt fra scubapro og har ikke problemer med at
holde varmen.
hvis det er meget koldt så et sæt billigt skiunndertøj inderst og det er som
at dykke om somren ( næsten )

venligst Per Præst

Fra : Ole Bro

Dato : 22-12-06 10:55

Hej,

Dykker selv med en Poseidon Jetsuit.
Om sommeren er det skiundertøj. Sidst på efteråret skifter jeg til
vinterhamsen, 100g Beaver flecce. I den er der ikke nogen problemer med
at holde varmen i frostvejr og på Isdyk, som vi var så heldige at få
prøvet sidste vinter. Sørg for at du kan have en ekstra sok i
støvlen, når det bliver koldt. Fryser du tæerne, bliver det hele
meget mindre sjovt.

Jeg har siddet i gummibåden i snevejr, kun med skiundertøj inde under
dragten. Det var en kold fornøjelse. Afkølingen på dragten gik lige
igennem.

mvh.
Ole

Fra : Happy Diver

Dato : 22-12-06 15:56

> [...]
>
>Er ved købe min første tørdragt, og ville lige
høre hvilken tykkelse
>inderdragt jeg skal gå efter. Tørdragten er 7 mm

Men overvej lige om ikke du burde købe en
compressed eller trilaminat. De kan jo også godt
fåes brugte...