Stoppet toilet mm.
Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 10:41

Hej.

Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden er
desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den, smed
vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud (vandet
sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i toilettet.
Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og når
vi går i bad.

Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i stueetagen.
Vaskemaskine i kælder.

For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
(der er også et bad i kælderen, som virker fint)

Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
resultat.

Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
betydning.

Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en
korrekt konklusion?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-06 10:56

BorreBoy wrote:
> [...]
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en

Offentlig kloak eller septiktank ?
Har du tjekket samle- og rensebrønde ?
Har du haft enten rensebånd eller renseslange igennem ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 11:03

>Offentlig kloak eller septiktank ?

Ved jeg desværre ikke

>Har du tjekket samle- og rensebrønde ?

Ved ikke hvor de er

>Har du haft enten rensebånd eller renseslange igennem ?

Nej. Kan man selv gøre det?

Fra : Jens G

Dato : 20-12-06 10:58

On Wed, 20 Dec 2006 10:41:28 +0100, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

[...]
>For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
>vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
>(der er også et bad i kælderen, som virker fint)

Umiddelbart vil jeg mene at hvis proppen findes udenfor huset vil
toilet og afløb i kælderen løbe over når I bruger toilet og bad i
stuen, men mindre der er ventiler der forhindrer det.

Hvis ikke der er ventiler der forhindrer stigning op gennem afløbene i
kælderen, må proppen befinde sig i samlingspunktet for faldstammerne
fra stuen og kælderen. Afløbet fra badet i kælderen må så være koblet
på længere ude, eller hvis det løber på samme sted, dækker proppen
bare ikke for det.

Hvis huset er fra 1965 og faldstammerne stadig er de gamle fra
dengang, er der nok ret stor sansynlighed for at der ikke er meget
passage i dem mere.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Lars Grau

Dato : 20-12-06 10:59

Hej

afløbsrens vil ikke virke, du skal have fat i et rensebånd, og så skal det
stoppes ned i afløbet, og jeg vil tro det er samme afløb både dit bad og
dine toiletter, du har KUN en aflåb fra huset og det er nok der problemmet
er.

Jeg ved fra mig selv at vi har en samlebrønd hvor alle vores afløb løber i
og derfra ud i vejen, og det er der vi har problemmer hver gang.

/
Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-06 11:14

BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ved jeg desværre ikke

Ved du ikke det ?
Hvad stod der i salgsopstillingen ?
Hvad betaler I for vand pr. m3 ?

> Ved ikke hvor de er

Så må du igen med at prikke med en hegnspæl af jern, been there,
done taht, så sent som i går aftes gik der 2 timer med pind, spade,
kloakrenser og grim lugt.
Hvad siger den tidligere ejer ?

> Nej. Kan man selv gøre det?

Ja, hvis man finder rensebrøndene.
Snak evt. med en nabo eller lign.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 12:33

BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ved jeg desværre ikke

>Ved du ikke det ?
>Hvad stod der i salgsopstillingen ?

Det er offentligt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-06 11:16

Lars Grau wrote:
> [...]
> dine toiletter, du har KUN en aflåb fra huset og det er nok der problemmet

.....hvis der er offentlig kloak.
Er der septiktank er der 2, toaletterne til septiktank og vanske til
sivedræn.

> Jeg ved fra mig selv at vi har en samlebrønd hvor alle vores afløb løber i
> og derfra ud i vejen, og det er der vi har problemmer hver gang.

Nemlig, find brøndene og rense dem eller få en maskinstation til det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : brian

Dato : 20-12-06 12:09

gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Fra : Lars Grau

Dato : 20-12-06 12:28

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger

/Lars

Fra : Jens G

Dato : 20-12-06 12:46

On Wed, 20 Dec 2006 12:28:15 +0100, "Lars Grau"
<mailFJERNDETTE@famgrau.dk> wrote:

>"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
>spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger

Det er da det normale. Og som der står i Horsens Kommunes
spildevandsplan:
".... kloakeres efter separatprincip, dvs. der etableres en ledning
til husspildevand, mens overfladevand afledes separat i særskilt
ledning eller nedsives lokalt."

Fra : brian

Dato : 20-12-06 13:20

>Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
>spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger
>

>/Lars

damm undskyld korrekt>

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 12:34

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Har fundet nogle papirer, hvor der står ejendommen IKKE er separeret.

Fra : JJFL

Dato : 25-12-06 18:48

ikke i 60 og 70 da blev der ikke separeret noget heller ikke i Horsens
FC
kloakmesteren

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 12:56

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>....hvis der er offentlig kloak.
>Er der septiktank er der 2, toaletterne til septiktank og vanske til
>sivedræn.

Ikke i moderne installationer, hvor alt spildevand skal samles og
renses, også det fra køkken og bad.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : brian

Dato : 20-12-06 11:28

Det
>burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
>betydning.

Ikke alle huse i Horsens er sepereret men da du lige har købt burde
det stå i papirene ihvt. hvis det er sepereret.

>Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en
>korrekt konklusion?

Så skulle det jo være to forstoppelser ? ik for ellers ville der være
et sted hvor det blev samlet igen, og så pointen jo ligesom med
sepereringen.

Fra : Max

Dato : 20-12-06 11:54

Hej BorreBoy

> afløb? Det burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd,
> hvis det har betydning.

Ingen garanti for separering i Horsens, ring til Buller og få ham til
at gennemgå dit kloarksystem en dag du er hjemme.

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-06 13:57

BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er offentligt

OK, så samles "hele lortet" til en. Find din samlebrønd hvis du kan,
og se om den er stoppet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 15:39

>OK, så samles "hele lortet" til en. Find din samlebrønd hvis du kan,
>og se om den er stoppet.

Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer

Så "banditten" må befinde sig i den store 100cm. brønd (eller hvad det nu
er), som desværre ligger under stenene i min indkørsel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-06 13:59

brian wrote:
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Er du ikke sikker på at at det så er overfladevand og alt det andet ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : nospam

Dato : 20-12-06 16:26

Hej "borreboy"
Vi har haft det samme problem med alle vores afløb i badeværelset.
Kaustisk soda og rensebånd kunne ikke løse problemet.
Hvis du bor i parcelhus har du højst sandsynligvis en kloak under dine
fliser (eller lign.) i din indkørsel.
Hører du til Hedensted kommune finder du disse tegninger på teknisk
forvaltning i Uldum (de er gratis)
Derefter kunne du jo ringe efter Bøgballe Kloakservice (Løsning), som fixede
mine afløb og som ordner dit lille problem for kr. ca. 850,- Har du en
højtryksrenser kan du selv fixe problemet (med af
løbet og ikke hunden) hvis du investerer i et rørrensningssæt.

Håber at du kan bruge dette svar til noget

venligst
henrik

Fra : Ivan

Dato : 20-12-06 17:05

Dav

Hvad med de to ø30 og ø40 brønde inden ø100 kan du finde dem?
Jeg ser at du har 2 gulvafløb i kælderen, hvilket er der koblet et toliet
på? Hvor er toliet koplet på fra stuen?
Det ser ud som om du har tre(3) faldstammer, lige i midtern ved ga. på den
anden side af vægen er der to små cirkler og en mere i samme linie på anden
side af næste væg, hvor går disse hen?

Hvad med håndvaske, trækker de?
Hvor står det bad i kælderen? Hvis nu at bad i kælderen står i bunden af din
tegning, ved det gulvafløb så ligger proppen før grenrør. Hvis der ikke er
ændret på forholdene, i følge tegning.

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 18:14

"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse
> Dav
>
> Hvad med de to ø30 og ø40 brønde inden ø100 kan du finde dem?

Alle brøndene er under min indkørsel

> [...]
> anden side af vægen er der to små cirkler og en mere i samme linie på
> anden side af næste væg, hvor går disse hen?

Køkkenvasken klukker konstant.

> Hvor står det bad i kælderen? Hvis nu at bad i kælderen står i bunden af
> din tegning, ved det gulvafløb så ligger proppen før grenrør. Hvis der
> ikke er ændret på forholdene, i følge tegning.

Har sendt en tegning til i binaer.dk - med toilet og afløb som jeg tror det
ser ud.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-12-06 19:16

> Alle brøndene er under min indkørsel

Ingen grund til at være negativ - det var værre, hvis du ikke kunne finde
dem. Af med låget, og den første, der er tom og tør skal du ned med en split
eller en slange - pas på, for når det går hul, så kommer der meget, og det
er ikke lutter lagkage.

Mvh Maria

Fra : BorreBoy

Dato : 20-12-06 19:23

> [...]
> dem. Af med låget, og den første, der er tom og tør skal du ned med en
> split eller en slange - pas på, for når det går hul, så kommer der meget,

Problemet er jo at komme ned til låget...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-12-06 21:34

> Problemet er jo at komme ned til låget...

Åhh - noget med en masse jord og småsten? Eller måske endda en hel
fliserække? Det er nok bedre at få det gjort nu frem for at stå med totalt
stoppede kloakrør i julen.

Mvh Maria

Fra : Ivan

Dato : 20-12-06 17:09

Dav igen igen

Jeg glemte lige at sige at du bør jo nok for dæksler op i terræn.

Fra : JJFL

Dato : 27-12-06 11:41

Det er faktisk lovkrav at dæksler skal føres til terræn da de også skal
virke som udluftning.
FC
kloakmesteren

Fra : Ivan

Dato : 27-12-06 19:15

"JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Det er faktisk lovkrav at dæksler skal føres til terræn da de også skal
> virke som udluftning.

ved det men det er jo ikke sikkert at ham/hende der har lagt sten i
indkørlse ved det.

Fra : JJFL

Dato : 28-12-06 22:24

> "JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
>
> ved det men det er jo ikke sikkert at ham/hende der har lagt sten i
> indkørlse ved det.
>Nej desværre
FC
kloakmesteren

Fra : Henning

Dato : 20-12-06 21:41

wrote:

> [...]
>Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og når

OT: Det må da være en kæmpe-hund, hvis den kan være skyld i
problemerne? En hundelort er vel ikke meget anderledes end et
menneskes - så problemet var nok opstået alligevel

Fra : TOSB

Dato : 21-12-06 00:18

BorreBoy wrote:
> [...]
> med at trække ud (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis
> med at smide det i toilettet. Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser

snip

> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det
> mon en korrekt konklusion?

Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig, og
så har det været køkkenrulle i store mængder.
Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
inden der går videre til det offentlige system.
Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og beskyttelsesbriller),
for hos mig har det vist sig, at der nærmest er blevet opbygget noget, der
ligner en pyramide af lo.. og papir, der forhindrer afløbet fra bad, køkken
mv.
Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
man skal bare ikke gentage sine fejltagelser

PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel ligger
garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
God fornøjelse.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : TOSB

Dato : 21-12-06 01:05

TOSB wrote:
> [...]
klip

> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
> God fornøjelse.

Supplerende - min højtryksspuler købt i Alid er tjent hjem mange gange i
besparelsen ved rekvirering af slamsugeren, og så har jeg endda gavn af den
til mange andre udendørs sysler!

mvh
Torben
--
mangler du en skøn sejlbåd - så besøg
http://www.skovbach.nyka.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 21-12-06 07:37

"TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.

Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet her
i gruppen. Tak

Fra : HamSelv

Dato : 21-12-06 08:52

> "TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet
> her i gruppen. Tak

En sidste lille ting, toiletpapir er af den beskaffenhed at det går i
"opløsning" når det kommer i kontakt med vand, hvorimod
køkkenrulle, servietter og det meste andet papir ikke har den beskaffenhed
og følgen deraf er propper.

God jul til alle

Fra : BorreBoy

Dato : 21-12-06 10:54

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet
> her i gruppen. Tak

Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt skal
det gå?

Fra : TOSB

Dato : 21-12-06 11:34

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in message

>klip

> Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt
> skal det gå?
Hos mig løber det bare videre og ud i det offentlige - altså står der ikke
vand op til dæksel. Det lyder som om, at afløbet fra din fordelerbrønd er
stoppet. Prøv at bruge et skaft eller lignende og se, om du ikke kan få hul
på proppen.

Har lige tørret opkast op fra den ene hund. Brugte køkkenrulle, som ganske
rigtigt ikke går i opløsning.
Derfor ligger det nu i skraldespanden

Mvh
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-06 09:35

BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer

Jeg kan ikke læse dk.binaer, men du kan sende den til trav SNABELA
tiscali DOT dk

> Så "banditten" må befinde sig i den store 100cm. brønd (eller hvad det nu
> er), som desværre ligger under stenene i min indkørsel

Sandsynligvis, det er surt

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jens G

Dato : 21-12-06 09:52

On 21 Dec 2006 00:35:20 -0800, "Christian B. Andresen"
<travabcd@tiscaliabcd.dka> wrote:

>Jeg kan ikke læse dk.binaer, men du kan sende den til trav SNABELA
>tiscali DOT dk

Er der nogen grund til at camouflere mailadressen når den står i klar
tekst i From feltet?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-06 10:18

Jens G wrote:

> Er der nogen grund til at camouflere mailadressen når den står i klar
> tekst i From feltet?

Næ, det har du da ret i

Heldigvis bruger jeg den faktisk ikke mere, den er allerede
oversvømmet med spam.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-06 11:16

BorreBoy wrote:
> "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt skal
> det gå?

Kun lige til forbindelse til den næste.
Du bliver nødt til at ringe tile et kloak firma eller en
maskinstation.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : BorreBoy

Dato : 21-12-06 13:33

>Kun lige til forbindelse til den næste.
>Du bliver nødt til at ringe tile et kloak firma eller en
>maskinstation.

Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen
mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå efter min
brønd, mod vejen...

Fra : Max

Dato : 21-12-06 14:50

Hej BorreBoy

> Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
> Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen

Sidst gav jeg 800 kr.

> mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå
> efter min brønd, mod vejen...

Hvis det er uden for hækken er det kommunens problem, men så
kommer de også selv og suger.

Mvh Max

Fra : JJFL

Dato : 27-12-06 11:53

Grænsen mellem offentlig kloak og privat er ved første retningsændring på
grunden hvis ikke andet er tinglyst. Det er jævnfør Dansk Standart 432/2 af
1994 og den kan kun fraviges ved tinglysning. Det er biblen for kloakering
på privat område. men gælder til gengæld ikke på offentligt område.
På privat område skal alt der vedrører kloakering udføres af en Alt
kloakmester undtaget nedsivning af regnvand fra parcelhuse og landbrugets
driftsbygninger dette kræver dog stadig kodkendelse fra teknisk forvaltning.
På offentligt område må kloakering udføres af alle med mindre andet er
krævet i licitationsmaterialet.
FC
kloakmesteren

Fra : Ivan

Dato : 27-12-06 19:17

> [...]
> forvaltning.
> På offentligt område må kloakering udføres af alle med mindre andet er

Ja er det egentlig ikke noget underligt noget??
HL må alle ligge, men 10 m privat skal der være papirer og alt sådan noget.
Underligt ikke

Fra : JJFL

Dato : 28-12-06 22:23

> [...]
> noget. Underligt ikke
>Jo men det er vel et spørgsmål om at have en at tvære ansvaret over på.
på privat område har man så kloakmesteren.
Offentligt område har man jo så resten af samfundet til at betale regningen
Det offentlige område er jo på mange områder selvforsikret.
FC
kloakmesteren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-06 15:29

BorreBoy wrote:
> [...]
> mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå efter min

Dejligt at høre.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-12-06 07:51

BorreBoy wrote:

[snip problemstilling]

Jeg kan se du har fået løst dit problem, men her kommer lige et ekstra hint:
Mange af de gamle kloakker er dimensioneret til at der skal /noget/ vand
igennem.

Ud over papiret, ligner det ganske meget et problem, jeg hjalp min genbo
med.

Hans kloak var stoppet et eller andet sted mellem hus og vej, ligesom din
var.

Hans/deres 'problem' var, at der ikke altid blev trukket ud når der kun var
lavet 'småt', for at spare på vandet. Jeg kan ikke lige huske om der også
er lavt skyl på toilettet.

Det medførte, at der ikke var vand nok til at bære de 'store ting' helt ud,
så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne komme
forbi - og tørrede osv.

Stig Johansen

Fra : BorreBoy

Dato : 22-12-06 08:55

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud,
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne

Sikke da noget lort. Jeg synes nu nok kæresten bruger rigeligt vand
Men tak for tippet. Tror jeg vil sende en ordentlig balje regnvand igennem
et par gange om ugen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-12-06 07:59

BorreBoy wrote:

> Sikke da noget lort. Jeg synes nu nok kæresten bruger rigeligt vand
> Men tak for tippet. Tror jeg vil sende en ordentlig balje regnvand igennem
> et par gange om ugen.

God idé - vi løste hans problem ved at flytte et af nedløbene over i den
første brønd.

Men det er jo ikke sikkert du har problemet mere, når du ikke mere smider så
meget papir i.

Stig Johansen

Fra : JJFL

Dato : 28-12-06 22:33

> [...]
> ud,
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne

Kloaker som er dimensioneret efter dansk standart 432/1 fra før 1994 kan
ikke klare toilet med et skyl på under 9 liter.
Så er dit hus ældre end 1994 så glem alt om toilet med lavt skyl
Som kuriosum vil jeg lige nævne og det gælder specielt for de ældre
betonrør, at den største trussel for kloakken er vatpinde.
FC
kloakmesteren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-06 09:27

Stig Johansen (@) wrote:
> [...]
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne komme

Netop derfor har jeg besluttet mig at så længe vi har de gamle
kloakrør så er sparetoiletter bandlyst hos os.
Vi betaler 10 kr / m3 vand, og de penge jeg vil spare på
sparetoiletter kan jeg hurtigt komme til at bruge på slamsugeren.
Så der laves fuld skyl altid.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-12-06 10:40

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Vi betaler 10 kr / m3 vand, og de penge jeg vil spare på

Det satme godt nok billigt. Er det incl. afledningsafgift und alles?

--
-René

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-06 10:44

Rene Joergensen wrote:

> Det satme godt nok billigt. Er det incl. afledningsafgift und alles?

Nej, vi har septiktank, så vi betaler ikke vandafledningsafgift.
Vi skal så betale for tømning af de 2 septiktanke, ca. 1200 kr / år.

Desuden så går næsten 1/4 af vores vandforbrug til hestene, så det
ville da også være urimeligt at skulle betale vandafledningsafgift
for det vand.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-12-06 10:57

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Nej, vi har septiktank, så vi betaler ikke vandafledningsafgift.
> Vi skal så betale for tømning af de 2 septiktanke, ca. 1200 kr / år.

Ah, okay. Det lød også for godt til at være sandt :)

> Desuden så går næsten 1/4 af vores vandforbrug til hestene, så det
> ville da også være urimeligt at skulle betale vandafledningsafgift
> for det vand.

Kommunen er ligeglad med hvor i gør af det. Vi andre skal også betale
afledningsafgift hvis vi vander haven med det (så det gør jeg ikke).

--
-René

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-06 11:01

Rene Joergensen wrote:

> Ah, okay. Det lød også for godt til at være sandt :)

Men det er det skam.
Men det er stadig meget billigere for os end hvis vi havde kloakeret.

Det ved jeg godt

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-12-06 11:16

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Men det er stadig meget billigere for os end hvis vi havde kloakeret.

Ja, det må det være
Vi betaler alt for meget; 65,- pr. m³ alt incl.

--
-René

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-06 11:29

Rene Joergensen wrote:

> Ja, det må det være
> Vi betaler alt for meget; 65,- pr. m³ alt incl.

Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

Randers Kommune tager ca. 16,50 i aflednignsafgift, så 1 m3 koster
under 30 kr i Randers.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-12-06 11:37

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
> vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

Jeg lyver ikke for dig.

<http://www.roennede.dk/info.asp?infoId=1322041>

Og så en tier oveni til vandværket for vandet.

--
-René

Fra : Steen Andersen

Dato : 22-12-06 17:05

> [...]
>vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

>Randers Kommune tager ca. 16,50 i aflednignsafgift, så 1 m3 kosterZ>

Vejgaard vandværk, Aalborg: ca. 44 kr /m3 incl afgift. Men så har Vejgaard
Vandværk også lige vundet en pris for Danmarks bedste vand!
-Steen

Fra : Lars Grau

Dato : 22-12-06 17:29

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:458c0240$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Vejgaard vandværk, Aalborg: ca. 44 kr /m3 incl afgift. Men så har Vejgaard
> Vandværk også lige vundet en pris for Danmarks bedste vand!
> -Steen

Gindsted nord for aalborg 25,57 m3 incl alt, men plus 200 kr. i fast udgift.

/Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-12-06 20:15

On Fri, 22 Dec 2006 17:29:29 +0100, "Lars Grau"
<mailFJERNDETTE@famgrau.dk> wrote:

>Gindsted nord for aalborg 25,57 m3 incl alt, men plus 200 kr. i fast udgift.

Her i Rakkeby giver jeg 1,50 kr/m3 for vand, 5 kr/m3 i vandskat og 400
kr i fast afgift. Jeg er ikke tilsluttet offentlig kloak. Så vidt jeg
lige kan se dog + moms. Ved 50 m3/år er det lige godt 18 kroner/m3.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-06 11:57

Rene Joergensen wrote:

> Jeg lyver ikke for dig.
>
> <http://www.roennede.dk/info.asp?infoId=1322041>
>
> Og så en tier oveni til vandværket for vandet.

Hold da op, det er da helt vildt !!!

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : JJFL

Dato : 25-12-06 15:18

Med den viden du har om dit kloaksystem vil jeg foreslå du kontakter en
kloakmester men jeg gider altså ikke køre til Horsens
fc
KLOAKMESTEREN