gås opskrift ???
Fra : Steffen

Dato : 19-12-06 20:32

Mangler noget vejledning til hvordan man tilbereder en gås og hvad man skal
have som tilbehør - såvel traditionel som u-traditionel opskrift. Det gør
selvfølgelig ikke noget hvis det også er med færre kalorier - men ikke et
krav.

Steffen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-06 11:24

"Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> writes:
> [...]
>selvfølgelig ikke noget hvis det også er med færre kalorier - men ikke et

Jeg laver gåsen med et fyld af hakket kalv og masser af hakkede svedsker.
Rør en fars med et par æg, et lille revet løg, de hakkede svedsker, salt
og peber. Prop det ind i dyret. luk den til med et par kødnåle.
Ind i en 200 gr. varm ovn i ca. 20 minutter, hvor den brunes let. skru ned
på 110 grader og lad den stå i otte timer, hvis du synes at den bliver
lige lovlig brun på de udsatte steder kan du dække af med lidt staniol.
Jeg serverer med det helt traditionelle tilbehør: Kogte kartofler, brunede
kartofler, en sødet rødkål og måske lidt syltet græsskar. Drik en ret
kraftig rødvin til, noget Masi eller Amarone er gode bud. Eller tag
springet og find e rigtig god øl til. Julebryggen fra det lille jyske
bryggeri er helt fantastisk. Se mere på www.boegedal.com hvor du også kan
finde forhandler.
Der er nopgle, der godt kan lide at servere en waldorff salat til, og det
kan man selvfølgelig også gøre.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311