25-årig angrebet af haj
Fra : Allan Pettersson

Dato : 19-12-06 18:22

http://ekstrabladet.dk/112/article254236.ece

25-årig angrebet af haj

Den 25-årige surfer Peter Galvin fra Australien blev i dag
angrebet af en stor haj, da han var ude at surfe

Erling Tind Larsen - 15:49 - 19. dec. 2006

Den 25-årige surfer Peter Galvin fra Australien oplevede sit
livs værste mareridt, da han tidligere i dag surfede i farvandet ud for den
australske sydkyst.

Han var på vej hen over et rev - på lavt vand - da han pludselig
blev angrebet bagfra af en stor haj. Hajen bad sig fast i hans venstre ben,
hvor de sylespidse tænder perforerede hans læg og knæhase.

Heldigvis slap Peter Galvin fri af hajens gab og kunne redde sig
ind til kysten, hvor hans venner straks gav ham førstehjælp. Han er dog
stadig i fare for at miste benet.

En redningshelikopter fløj ham til et hospital i Melbourne, hvor
han straks kom på operationsbordet

begin 666 trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 20-12-06 10:16

Hejsa NG

Det lyder som om at det bare var en 'smagsprøve' der ikke faldt
tilfredsstillende ud for hajen.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Mikkel Munk-Jensen

Dato : 20-12-06 11:58

Det bliver jo sjældent til mere end en "smagsprøve" og det gør det jo ikke
mindre tragisk. Dog er risikoen jo ikke noget at snakke om. Hajer styrer
stadig!!!

PS. Hvordan gik turen til Alanya Lars? Har du været afsted?

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 21-12-06 09:40

Hejsa

> PS. Hvordan gik turen til Alanya Lars? Har du været afsted?

Jeg kom hjem for en uge siden.

Det gik egenligt fint. Dolphin Dive have, på trods af booking for
længe siden, besluttet sig for at holde vinterlukket De skaffede
dog en gut ved navn Baki Acar der dykkede med mig i stedet for Dolphin
Dive.

Jeg fik også lige prøvet Active Divers, men det var sgu' ikke noget
at råbe hurra for... En divemaster der hverken kunne tale/forstå
rimeligt engelsk eller tysk og som lavede nogle MEGET underlige
dykkerprofiler. Både mig og den anden kunde der dykkede med ham røg i
deco (opdagede det først for sent). Han var dog helt uforstående over
for det.

Om en uge smutter jeg så afsted til Gran Canaria og dykker lidt

Mvh

Lars Skov-Dethlefsen