Forret og dessert til Mexicansk?
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 16:03

Vi skal være 14 personer til en lille "julefrokost" hvor vi skal have
mexicansk taffel bestående af Majspandekager med oksefyld, tacoskaller
m/ kylling og mexicanske kyllingelår og diverse chips, dips,
guacomole, salat m.m
Jeg synes der mangler en lille forret/starter og en form for dessert.
Har I nogle forslag
Og hvad med drikkevarer dertil, IKKE mexicanske øl!!!!

mvh Falcon

Fra : Heidi

Dato : 19-12-06 17:56

Falcon wrote:
> [...]
> Har I nogle forslag
> Og hvad med drikkevarer dertil, IKKE mexicanske øl!!!!

Forret kunne være sådan nogle jalapenos fyldt med ost, og evt. nogle
andre fingermadsting - man kan bla. købe dem i Metro (men måske også
andre steder, hvis ikke du bor i nærheden af en sådan). Men det afhænger
lidt af om det bliver for tungt med friture-mad inden taff'len.

Dessert? Da vi blev gift fik vi mexicansk buffet fra Kibæk Slagter, og
desserten dertil (som vi dog fravalgte) var hjemmelavet kanel is med
karamelpærer. Hvis det lyder som noget, kunne du måske finde en opskrift
på nettet på noget tilsvarende.

--
Heidi

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-12-06 10:14

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> wrote in message

> [...]
> Har I nogle forslag
> Og hvad med drikkevarer dertil, IKKE mexicanske øl!!!!

Hvis det skal være rigtigt Mexicansk

Forret: Fiskecoctail Ceviche (Cebiche) (Mener at have set det hos fiskehuset
på Århus Havn)
Rå fisk, løg, tomater mm marineret i Citron.
(kan ikke lide fisk så jeg ved ikke hvordan det smager)

Dessert: Flan
En lille budding, anrettet i potions skåle.
Ellers kunne du finde på et eller andet med Chokolade

Du kan finde opskrifter på internettet.

F.eks
http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/MikSchack/Hjemmeservice/Udsendelse5/200006.htm
http://www.omelet.dk/Flan_-_karamelvanill.656.0.html