kaboratorsprit i benzin for ringer det ikk~
Fra : sjakalen

Dato : 19-12-06 15:55

Hej med jer
hvad mener i om ,karburator sprit i benzin på en scooter 45 for ringer det
ikke oliens smøre evne?

Hilsen Søren

Fra : Bertel Haarder

Dato : 19-12-06 19:35

Jo hvis du kommer for meget i. Du kan nøjes med 1 - 2%

Bertel

"sjakalen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej med jer
> hvad mener i om ,karburator sprit i benzin på en scooter 45 for ringer det
> ikke oliens smøre evne?
>
> Hilsen Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hagar

Dato : 19-12-06 22:06

"Bertel Haarder" <bhaarder@folketinget.dk> skrev i en meddelelse
> Jo hvis du kommer for meget i. Du kan nøjes med 1 - 2%
>
> Bertel
>
> "sjakalen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nu har jeg ikke prøvet at regne på det, men jeg kommer i hvad der vil svare
til et æggebæger fyldt i min tank, når jeg fylder op fra næsten tom.

Hagar

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-07 17:42

sjakalen wrote:
> Hej med jer
> hvad mener i om ,karburator sprit i benzin på en scooter 45 for
> ringer det ikke oliens smøre evne?

Jo, lidt, men samtidgt sænker det temparatuen i skyllekanaler og i
forbrændingskammer.

Men regn med ca. 1 -½ dl i en tankfuld benzin.

--
Allan Riise

Fra : Hekto

Dato : 19-01-07 16:35

Allan Riise explained :

> Jo, lidt, men samtidgt sænker det temparatuen i skyllekanaler og i
> forbrændingskammer.
>
> Men regn med ca. 1 -½ dl i en tankfuld benzin.

Ved separat smøring er der ingen problemer.
Blandes det i benzinen sammen med olien, kan det
får olien til at udskille, afhængig af hvilken
olie.

Bedre køling HMMMMMMMMMMMMMM ... man hører jo så
meget!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-07 18:12

Hekto wrote:
> [...]
> får olien til at udskille, afhængig af hvilken
> olie.
>
> Bedre køling HMMMMMMMMMMMMMM ... man hører jo så

Blæs du engang sprit ud på hånden og tjek selv Hekto, men denne debat har vi
haft før.

--
Allan Riise

Fra : Hekto

Dato : 22-01-07 00:52

Allan Riise wrote:

> Blæs du engang sprit ud på hånden og tjek selv Hekto, men denne debat har
> vi haft før.

Ja, og det samme sker vel med benzin?

Hvis ikke de har hævet kogepunktet for benzin fornylig, er benzin bedre til
at køle.
--
/Hekto

"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields