Narnia
Fra : MetroHenrik

Dato : 19-12-06 15:36

Hej NG.

I juledagene kommer Narnia- Løven, heksen og gardarobeskabet, på Disney
channel.
I programoversigten er den sat til 2 timer og 25 minutter. 145 minutter.
Er der en der kan sige mere nøjagtigt hvorlang tid filmen varer?
Eller hvor i verdenen jeg kan se det?

--
Hilsen
Henrik Værum Høgh

Min private mening her.

Fra : Hans

Dato : 19-12-06 15:46

MetroHenrik wrote:
> [...]
> I programoversigten er den sat til 2 timer og 25 minutter. 145
> minutter. Er der en der kan sige mere nøjagtigt hvorlang tid filmen

Det er korrekt at den varer 145 min.

Hans

Fra : Holst

Dato : 19-12-06 15:47

http://www.imdb.com

Fra : MetroHenrik

Dato : 20-12-06 08:20

> http://www.imdb.com

Har været der, men kan ikke finde spilletid.

Henrik

Fra : Holst

Dato : 20-12-06 10:05

MetroHenrik wrote:

> Har været der, men kan ikke finde spilletid.

Runtime: 143 min

Fra : konstman

Dato : 19-12-06 17:38

Den står til at vare 139 minutter hos www.allmovie.com. (Mod 143 min.
hos IMDB)

http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:288381

Lige præcis "Narnia..." er også udkommet i en "Extended Version", der
står til at være ca. 150 min. lang...

Man skal være opmærksom på, at hvor spillefilm bliver afspillet med
24 billeder i sekundet i biografen, så bliver de afspillet med 25
billeder i sekundet i europæisk fjernsyn (PAL speed-up), så derfor er
de her tit ca. 4% kortere tidsmæssigt end man ser opgivet i diverse
opslagsværker.

mvh

Jan K

Fra : Max

Dato : 19-12-06 17:55

Hej

> Lige præcis "Narnia..." er også udkommet i en "Extended Version", der
> står til at være ca. 150 min. lang...

Hvordan kan man komme i tanke om at lave en extended version
af en film der i forvejen er 1 time for lang. :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-12-06 18:08

MetroHenrik wrote:
> [...]
> I programoversigten er den sat til 2 timer og 25 minutter. 145 minutter.
> Er der en der kan sige mere nøjagtigt hvorlang tid filmen varer?

Disney Channel har en uskik med at vise film uden letterbox, hvilket vil
sige at du går glip af halvdelen af billedet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael

Dato : 19-12-06 21:51

Peter Knutsen skrev:

>Disney Channel har en uskik med at vise film uden letterbox, hvilket vil
>sige at du går glip af halvdelen af billedet.

Samt at 25% af billedet er dækket af deres logo.

--
/signature offline

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-12-06 23:51

Michael wrote:

> Samt at 25% af billedet er dækket af deres logo.

Ja, det er noget stygt noget de har gang i.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : MetroHenrik

Dato : 20-12-06 08:18

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det er noget stygt noget de har gang i.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Enig, men ungerne er ligeglade. Bare de kan gense den på vej på ferier, og
lignende.
En anden uskik er at de altid i deres tv oversigt lægge for meget tid på.
Flere gange er der sat 1t 45min af til en film, og så varer den kun 1t 10
min.

Henrik