>> Jeg ville hellere, hvis jeg var dig, tænke på om du kører på et køretøj
>> hvor du kan følge trafikken på motorvejen.
Det er nu ikke så slemt - bare man kan følge lastbilerne - og affinde sig
med at blive der.. Aprilia'en har reel topfart omkring de 105-110km/t på
flad vej. Og der skal ikke meget modvind til at det bliver under 100. Men
det er imho nok til at det ikke er at problem på motorvej.
Det er mere et problem på jyske landeveje, hvor tålmodigheden ikke altid er
stor. Men efter at klipperkortsreglerne blev indført har det hjulpet. Så
ligger traffiken alligevel oftest omkring 100 (og <104km/t) og det er kun et
fåtal der vil risikere klip ved at overhale. Tidligere lå trafikken ofte med
110 og så kunne man godt blive en prop i flowet ....
Men hvis det primære behov er transport 2x40km et par gange om ugen er en
PGO eller anden 150ccm nok ikke helt dum (Den har bare umanerligt korte
serviceintervaller) men prøv også at se hvad brugte aprilia kan fåes for. En
250'er har krafter nok til at køre 100 i stiv modvind på landevejen uden at
blive overanstrengt. Du er også velkommen til at prøve en tur på min 150'er
men den er pt i københavn men jeg tager den nok hjem igen i januar.
> Var også mere fordi at skulle jeg til Sjælland, så ville jeg hellere over
> broen end med færgen.
Jeg plejer at tage færgen - enten fra ebeltoft eller århus. Traffikken på
motorvejen århus <> odense er ofte temmelig træls. Men hvis det bare er en
hyggetur kunne du også overveje at tage den gamle hovedvej 1 over fyn og
sjælland. Det er kønnere og måske mindre stressende at ligge mellem
lastbilerne på motorvejen. Pris og tidsmæssigt er der ikke stor forskel for
mig.
>> der går garanteret ikke mange uger før du syntes at den er for lille. Du
>> kan næppe forvente mere end 100km/t på PGO110.
Ja det siger alle jo - Jeg nåede at køre 64.000km på min 150'er inden jeg
supplerede med en XT600 (og det var pga en motorskade at jeg blev tvunget
til det - men nu er apriliaen da kørende igen) Jeg kender også en der har
kørt 100.000km på sin Suzuki GS250ESD og mener at hans Yamaha DT125R har
rundet de 50.000km
> Og et eller andet sted skal man jo starte :)
Køber du en brugt scooter privat kan du sikket sælge igen uden større tab
hvis du skulle fortryde..
Selvom en mc ikke har 100hk eller et vægt/effekt under 2kg/hk kan der
sagtens være meget køreglæde i det
Mvh
Anders Majland
http://majland.org/