Er MIME volapyk for andre end mig?
Fra : Erling Hansen

Dato : 19-12-06 09:37

Jeg led af den misforståede tiltro til min nye MacBook, at den
havde magt over dét dér med internet connections. Og så skal man
opleve, at der er ting på nettet (bl.a. yahoo messenger) som jeg ikke
kan bruge fordi min Mac mangler MIME. Ok - så må jeg ud og finde ud
af, hvad det dog er for en dims - og med Google fandt jeg da frem til
nogle forklaringer, som for mig er det rene volapyk! Jeg tror gerne,
at der er tusindvis af entusiaster, som læser sådan noget med den ene
hånd i lommen, men dem hører jeg altså ikke til. Er der ikke et sted
(jeg har ikke fundet det efter timevis af gennemlæsning) hvor jeg kan
downloade en tilføjelse til Mail, Safari og Firefox, sådan at det hele
virker?
Mvh
Erling

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-12-06 13:34

Erling Hansen (slet UQ97M) wrote:
> [...]
> (jeg har ikke fundet det efter timevis af gennemlæsning) hvor jeg kan
> downloade en tilføjelse til Mail, Safari og Firefox, sådan at det hele

Hvorfor har du konkluderet at den mac mangler MIME? Godt nok har jeg
ikke en macbook, kun en powerbook, meeeen jeg kan slet ikke forestille
mig at Mail ikke kan håndtere MIME.

Jeg kan heller ikke tro at du behøver MIME til Safari eller Firefox,
for MIME bruges kun til email og usenet.

JonB

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-12-06 00:04

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev:

> [...]
>
>Jeg kan heller ikke tro at du
>behøver MIME til Safari eller Firefox,
>for MIME bruges kun til email og usenet.

Jeg har prøvet at besvare en mail fra en
amerikansk veninde, der ville have mig til at
joine Yahoo messenger. Det prøvede jeg så, men fik
det svar, at der manglede nogle MIME-filer før jeg
kunne hoppe på vognen. Så gik jeg på Google og
'læste' et par sider med forklaringer på MIME - og
det blev jeg altså ikke spor klogere af - og jo,
jeg ved godt at man kun bli'r klogere hvis man er
klog.
Men tak for dit svar.
Venlig hilsen
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-06 00:26

On 2006-12-20 00:03:56 +0100, Erling Hansen <eh-dh@mail.dk> said:

> [...]
> det blev jeg altså ikke spor klogere af - og jo,
> jeg ved godt at man kun bli'r klogere hvis man er

MIME er ikke nogen filer eller et program. MIME er bare en standard
eller en protokol, der angiver en måde at overføre tekst. Ens
programmer skal selvfølgelig være indstillet rigtigt til at bruge den.
Du kan læse lidt om den på dansk:

<http://da.wikipedia.org/wiki/Mime>

eller lidt mere på engelsk:

<http://en.wikipedia.org/wiki/MIME>