gipspudsning af vægge
Fra : Peter Holm

Dato : 18-12-06 21:09

Hejsa
Vi overvejer at lave væggene i vores nye hus gipspudse.
http://puds.knaufdanogips.dk/products/gypsum_plaster/index.html
Bygmesteren vil dog foretrække at det foretages af et firma med expertise i
dette istedet for egne murere.

Hvilket firma i jylland har expertise indenfor gipspudsning ?

Peter

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 18-12-06 22:01

Spørg Knaufdanogips
"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i dette istedet for egne murere.
>
> Hvilket firma i jylland har expertise indenfor gipspudsning ?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : John V.

Dato : 18-12-06 22:42

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Spørg Knaufdanogips
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

Spørg en anden murer, alle uddannede murere har lært at lave det, det er
endda ikke spor svært, men lidt tungt at arbejde med.

John

Fra : Mureren

Dato : 18-12-06 23:04

> Spørg en anden murer, alle uddannede murere har lært at lave det, det er
> endda ikke spor svært, men lidt tungt at arbejde med.

Jeg mener ellers ikke jeg pjækkede under uddannelsen!

Gipspuds er SVÆRT, endnu sværere end almindeligt puds, og jeg forstår så
udmærket bygmesteren.
Kunden vil formentlig ikke blive tilfreds med resultatet hvis arbejdet
udføres af folk der ikke er specialuddannede i den slags, endsige arbejder
med det hver dag!
Til syvende og sidst er det med næsten statsgaranti også billigere at lade
de _rigtige_ fagfolk lave det.
(det er tit tyskere iøvrigt, de har mere erfaring med alle former for
pudsearbejde end danske håndværkere har)

Mvh.
Mureren
(der altid har hadet at pudse, og aldrig blev god til det!)

Fra : Max

Dato : 18-12-06 23:14

Hej Mureren

> (der altid har hadet at pudse, og aldrig blev god til det!)

Men hvor det en fornøjelse at se det gjort af en der kan.

--
Mvh Max

Fra : Mureren

Dato : 18-12-06 23:35

> Hej Mureren

> Men hvor det en fornøjelse at se det gjort af en der kan.

Jep, men det er en uddøende race
I gamle dage da der blev brugt kardetcher (staveplade?) så det sgu' godt ud.
Har selv forsøgt mig nogle gange med sådan en og det gik da også okay, men
jeg kan simpelthen ikke holde en bare nogenlunde timeløn hjemme ved at pudse

Mvh.
Mureren

Fra : Peter Holm

Dato : 19-12-06 17:36

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> med det hver dag!
> Til syvende og sidst er det med næsten statsgaranti også billigere at lade

det er næsten ordret hvad min bygmester sagde til mig - derfor søger jeg et
expertfirma.
Mvh
Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-06 18:59

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev
> det er næsten ordret hvad min bygmester sagde til mig - derfor søger jeg
et
> expertfirma.

Hvad er det gode ved gipspudsning?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Holm

Dato : 21-12-06 00:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev
> [...]

mit hus bliver fuldmuret, men jeg bryder mig ikke om strukturen ved en
vandskuring.
Gipspudsningen skulle så give en glattere overflade der så kan stå i lysegrå
blot med en gang lak som efterbehandling.
Måske det tætteste man kan komme på et villa mayday betonhus - uden det ER
et betonhus.
http://www.villa-mayday.dk/

Mvh
Peter