Ipakitine for nyrene!! det gider man ikke ~
Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 18:01

Hej

Er der nogen der har noget erfaring med at få dette pulver (Ipakitine) ned i
maven på deres kat. Min kat mener helt bestemt jeg fuldstændig har ødelagt
dens mad, når det er i. Men nu er det jo sådan at han SKAL have det for
nyrene, så der er ingen vej tilbage. Nogle gode råd, ville være dejligt!!
Prøvede at give det i noget vådkost, men den hoppede han ikke på, ØV

Mvh

Jesper

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-12-06 20:34

"Jesper" <sloth@tele2adsl.snydt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det for nyrene, så der er ingen vej tilbage. Nogle gode råd, ville være
> dejligt!! Prøvede at give det i noget vådkost, men den hoppede han ikke

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men kan du ikke opløse det i vand og
sprøjte det direkte i munden på ham med en engangssprøjte?

Mvh Kari

Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 20:45

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg ikke selv prøvet det, men kan du ikke opløse det i vand og
> sprøjte det direkte i munden på ham med en engangssprøjte?
>
> Mvh Kari
Det bliver nok også løsningen, for ned det skal det. Så må vi se om han
klare den. Han er over 16 år og nyrene er ikke for gode.

Mvh

Jesper

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-12-06 21:54

> [...]
> Det bliver nok også løsningen, for ned det skal det. Så må vi se om han
> klare den. Han er over 16 år og nyrene er ikke for gode.

Stakkels mis Skal han have det hver dag? For så er bliver det da lidt af
en kamp.

Mvh Kari

Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 22:11

> Stakkels mis Skal han have det hver dag? For så er bliver det da lidt
> af en kamp.
>
> Mvh Kari

Ja, 2x hverdag, men nu må jeg se om jeg ikke finder en smart løsning, jeg
prøver lige med noget andet vådkost, som også er nyrediæt mad.

Mvh

Jesper

Fra : Anette

Dato : 18-12-06 23:03

Jesper wrote:

> Ja, 2x hverdag, men nu må jeg se om jeg ikke finder en smart løsning,
> jeg prøver lige med noget andet vådkost, som også er nyrediæt mad.

Hej Jesper

Øv, det er da træls.Stakkels mis
Jeg ved intet om katte nyrediæt og heller ikke om du kan bruge det til
noget, men når jeg skal lokke lignende "fornærmelser" i mine katte, og det
åbenbart smager igennem almindligt foder, har jeg ofte kunne skjule
smagen/lugten med rå fisk eller lakseolie - til de af kattene som synes fisk
er et hit
Tillie, som absolut ikke kan lide fisk, kan lokkes ved at f.eks indpakke
medicinen i et stykke råt kyllingekød eller rå hakket kylling.
Som sagt jeg aner ikke hvad din kat må få, men måske kunne du finde noget
kød han må få OG som han finder totalt uimodståeligt. Det gør "verden" lidt
nemmere for alle parter.

Hvis du vil være rigtig "ond" kan du jo servere den mad du gør nu med
medicin i hver gang - frisk portion hver gang - fjerne al anden foder.
Vælger han at gå fornærmet væk, må han undvære mad. På et eller andet
tidpunkt bliver han sulten nok til at spise det han får tilbudt.
Det virker som regel - selvom jeg er et pyller og jeg kan ikke være så
konsekvent, når mine dyr er syge.

Anette
www.philana.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-12-06 12:13

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidpunkt bliver han sulten nok til at spise det han får tilbudt.
> Det virker som regel - selvom jeg er et pyller og jeg kan ikke være så

Tak for hjælpen, jeg skal ud og hente noget andet foder ved dyrlægen idag,
så må jeg se hvad han siger til det, med pulver i. Så vil jeg spørge om jeg
må bruge noget andet mad til at lokke med. Det er bare så træls, her op til
Jul med en syg kat men vi er hjemme det meste af tiden så der rigtig kan
bliver nusset omkring ham, for det fejler ikke noget. Lige nu ligger han her
ved siden af mig og det hele ryster af motoren der kører, bare man kikker på
ham.

Mvh

Jesper

Fra : Siri

Dato : 20-12-06 11:45

> [...]
> tidpunkt bliver han sulten nok til at spise det han får tilbudt.
> Det virker som regel - selvom jeg er et pyller og jeg kan ikke være så

Anette, tak for tips, de er gode at have i baghovedet, hvis man en dag
skulle stå der....
Jeg vil bare sige mht 'den barske metode': Det er farligt at lade en kat
faste i mere end een dag. De er jo små dyr med små organer, der
simpelthen tager skade. Så det er bare godt, at du er et 'pyller' (vi er
jo nok et par stykker ).
Katte er som vi andre: 'Gulerods-metoden' fungerer meget bedre end
'stokke-metoden'. Jeg respekterer min kats stædighed, for der var heller
ikke nogen, der skulle prøve at sparke mig til noget, så stritter man da
først imod.
En ting, der er værd at tage i betragtning, er (mange) kattes skepsis
overfor noget nyt. Selvom den ikke vil have noget nyt den ene dag, så
kan det komme. Det skal bare ikke være med eet hug, men gradvist. Og med
det gode.
Nu krydser vi bare fingre for, at noget hjælper på den lille nuttede
britemis....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar