Fyldning døre
Fra : Jens

Dato : 18-12-06 10:35

Hej

Hej alle

Jeg har nogle gamle døre 30 mm. tykke
Jeg har ladet mig fortælle at man kan få fyldninger til at lime på en glat
pap dør, eller liste sæt så det kommer til at lige en fransk dør.
Nogen der kender disse ?
Ved hvem der forhandler dem ?
Jeg har ikke kunne støve dem op nogen steder.

--
Venligst / Best Regards

Jens Vestergaard

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-12-06 11:11

Hej

Jens wrote:
> Jeg har nogle gamle døre 30 mm. tykke
> Jeg har ladet mig fortælle at man kan få fyldninger til at lime på en glat
> pap dør, eller liste sæt så det kommer til at lige en fransk dør.
> Nogen der kender disse ?

Ja, det er bare små pyntelister. De kan fås i et hav af afskygninger. Du
skal blot vælge den du synes passer best til din dør. Det er helt
almindelige lister i metermål som fås i forskellige træsorter eller
plastik. Kunsten er at lime dem på døren uden at det gaber nogen steder
og så male hele døren over bagefter.

> Ved hvem der forhandler dem ?

Som sagt så er det bare pyntelister. De kan fås i alle velassoterede
byggemarkeder. Så dem i Bauhaus forleden.

Personligt synes jeg nu det er let at skelne en "rigtig" dør fra en
"forfalsket". Så måske du skulle overveje at få nye døre i i stedet. Det
er meget arbejde at skære, lime, male osv i forhold til blot at skifte
døren.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Jens

Dato : 18-12-06 13:36

Hej

Ja men problemet er bare at mine døre ikke er så tykke som de er i dag mener
der er 5 eller også er det 10 mm i forskel fra datidens til nutidens.
Så er det både karm osv. det skal skiftes.

--
Venligst / Best Regards

Jens Vestergaard

Fra : Per H

Dato : 18-12-06 14:48

On Mon, 18 Dec 2006 12:36:00 -0000, "Jens"
<001lionx@privat.dk(fjern001)> skrev:

> [...]
>der er 5 eller også er det 10 mm i forskel fra datidens til nutidens.
>Så er det både karm osv. det skal skiftes.

ja i gl var de 30 mm idag er de 40.

Sæt lister på, fug med akryl, så der ikke er luft mellen plade og
liste, og gør noget ud af malingen.
Gi listerne et par stifter mens limen tørrer. og så et par nye greb.
Det bliver som helt nye.

Vh Per

På med Skype.

Fra : J. E.

Dato : 20-12-06 21:39

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse news:qs6do2950v2re9genb01vf51fmcjou556j@4ax.com...

> ja i gl var de 30 mm idag er de 40.

Det ligger rigtig langt tilbage hvis de har været 30 mm.
Standarden før 40 mm var 35 mm.

Fra : Per H

Dato : 21-12-06 12:02

Fra : Per H

Dato : 21-12-06 12:03

On Wed, 20 Dec 2006 21:38:41 +0100, "J. E."
<offentlig@post.cybersity.dk> skrev:

>Det ligger rigtig langt tilbage hvis de har været 30 mm.
>Standarden før 40 mm var 35 mm.

1956

eller det er måske mig der ikke kan huske målet.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Henning

Dato : 18-12-06 16:38

On Mon, 18 Dec 2006 09:34:33 -0000, "Jens"
<001lionx@privat.dk(fjern001)> wrote:

> [...]
>Jeg har ladet mig fortælle at man kan få fyldninger til at lime på en glat
>pap dør, eller liste sæt så det kommer til at lige en fransk dør.

En fransk dør har glas i fyldningerne. Det er vist et større arbejde.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-12-06 18:02

"Jens" <001lionx@privat.dk(fjern001)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kender disse ?
> Ved hvem der forhandler dem ?
> Jeg har ikke kunne støve dem op nogen steder.

Noget i stil med det her? : http://www.pa-trae.dk/franske_dore.html

Mvh Kari

Fra : Jens

Dato : 19-12-06 10:01

Hej

Jepper det var lige sådan noget jeg søgte efter.
Mener at have set det også til fyldninger.

God Jul

--
Venligst / Best Regards

Jens Vestergaard

Fra : Max

Dato : 19-12-06 12:58

Hej Jens

> Mener at have set det også til fyldninger.

Sidst jeg så sådan noget var det hos en almindelig farvehandler.
Ellers kan et besøg i et byggemarked syd for grænsen være en
mulighed, det ser ud som om den slags er meget udbredt dernede.

Mvh Max