Ny TDC sikkerhedspakke og VPN
Fra : Hans-Erik Linnemann-~

Dato : 18-12-06 01:16

Efter installation af den nye Sikkerhedspakke fra TDC kan VPN klienter
ikke få adgang til min PC.

Jeg kan se at de forsøger, men firewallen i sikkerhedspakken lukker.
Slår jeg firewallen fra er der adgang.

VPN-tunnellen er ok, jeg kan se at forbindelsen fra vpn-klienten
etableres og jeg kan aflæses vpn klientens lokalnetværks
ip-adresse både på routeren og sikkerhedspakkens firewall.

Hvad skal jeg gøre - trin for trin - for atter at lade vpn
klienterne komme igennem firewallen?
--
Hans-Erik Linnemann-Karlsen

Fra : Kent Friis

Dato : 18-12-06 21:04

Den 18 Dec 2006 00:15:56 GMT skrev Hans-Erik Linnemann-Karlsen:
> [...]
> ip-adresse både på routeren og sikkerhedspakkens firewall.
>
> Hvad skal jeg gøre - trin for trin - for atter at lade vpn

Har TDC ikke en support-afdeling der kan svare på sådan noget?

Mvh
Kent

Fra : Hans-Erik Linnemann-~

Dato : 19-12-06 01:41

Jeg har forhørt mig, de henviser til Norman, dem har jeg også
sendt en mail vedrørende problemet, det er 3 uger siden men igen
svar.
Da jeg ikke kan få hjælp af de normale kanaler, mente jeg at
dette forum var det rette sted at henvende mig, samtidig er jeg
overbevist om jeg ikke er den eneste der har disse problemer

Hilsen
Hans-Erik

--
Hans-Erik Linnemann-Karlsen

Fra : L.E.P.

Dato : 19-12-06 09:20

18 Dec 2006 00:15:56 GMT, skrev Hans-Erik Linnemann-Karlsen
<fam.linnemann-karlsne@LIR2Ymail.dk> (slet LIR2Y) :

> [...]
>ip-adresse både på routeren og sikkerhedspakkens firewall.
>
>Hvad skal jeg gøre - trin for trin - for atter at lade vpn

Når det virker med firewallen slået fra, er det nok fordi der skal
åbnes nogle porte. Find ud af hvilke porte det drejer sig om og åben
dem via regler i firewallen.

Hvordan du gør, kan læse online hjælpen. Eller endnu bedre - få en der
ved det til at gøre det for dig.

Hilsen Lars

Fra : Hans-Erik Linnemann-~

Dato : 19-12-06 17:58

Jeg har idag modtaget dette svar fra Norman

Det er desværre ikke 'blot' den rigtige regel som skal
oprettes....

Vi har erkendt at firewallen tilsyneladende har nogle problemer
med at genkende VPN-forbindelser - så det eneste som er at gøre
i øjeblikket er at deaktivere firewallen når VPN-forbindelsen
åbnes (dette er dog ikke det store sikkerhedsproblem i og med
den 'almindelige' internetforbindelse ikke er mulig når VPN-
tunnelen er åben).

Med venlig hilsen / Best regards

Norman Support, Danmark

Foreløbig tak for jeres tilbagemeldinger, jeg informere når jeg
hører nærmere fra Norman

Hilsen

Hans-Erik

--
Hans-Erik Linnemann-Karlsen

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-06 18:01

Den 19 Dec 2006 16:58:01 GMT skrev Hans-Erik Linnemann-Karlsen:
> Jeg har idag modtaget dette svar fra Norman
>
> (dette er dog ikke det store sikkerhedsproblem i og med
> den 'almindelige' internetforbindelse ikke er mulig når VPN-
> tunnelen er åben).

Jeg håber de ved *hvilket* VPN-program du bruger, for at kunne udtale
sig så præcist om hvad der er og ikke er muligt. Jeg synes ikke det
fremgik af din post her.

Mvh
Kent

Fra : Anders S.

Dato : 19-12-06 13:04

"Hans-Erik Linnemann-Karlsen (slet LIR2Y)"
<fam.linnemann-karlsne@LIR2Ymail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få adgang til min PC.
>
> Jeg kan se at de forsøger, men firewallen i sikkerhedspakken lukker.

Du har svaret forkert på nogle af de spørgsmå som firewallen har stillet om
hvad du vil tillade af ud eller indgående trafik.

Ring til tdc hotline på 80808017 tryk 2 og tryk 3 så kommer du faktisk
direkte til Norman support!

Så hjælper de med at nilstille dine firewall regler.

MVH
Anders