Peli dykkerlygte -nogen erfaringer?
Fra : habs

Dato : 17-12-06 22:54

Hej

Har kigget lidt på en Peli King 4100 Aqua King Lite. Overvejer at bruge
den som primær dykkerlygte indtil jeg engang får sparet op til en rigtig
canister-lygte.

Er der nogen, der har erfaringer med denne lygte?

Gode som dårlige?

Pft.

CJ

Fra : habs

Dato : 27-12-06 20:02

habs wrote:
> [...]
> canister-lygte.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med denne lygte?

Kan jeg ud fra de manglende svar konkludere at ingen kender til Peli som
dykkerlygte?

Mvh

CJ

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-12-06 20:23

"habs" <habs@invalid.org> skrev i en meddelelse
> Kan jeg ud fra de manglende svar konkludere at ingen kender til Peli som
> dykkerlygte?

Jeg har engang haft en mindre Peli lygte som var i ganske god plastik
kvalitet, så mon ikke denne lygte også er det. Men.... Jeg tror faktisk at
du vil blive ked af en sådan stor klods som lygte. Den lyser med 14 W men
det gør så mange mindre lygter også. Jeg havde engang en tilsvarende
størrelse Scubapro lygte som jeg modificerede så den kunne lyse med 35 W og
batteriet blev et alm blybatteri, men helt ærligt, det blev kun en overgang
til en ordentlig lygte. Jeg vil anbefale dig at smide et par hundrede mere
ud og købe en brugt eksempelvis:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47678673
Det er en lygte som mange har været glade for.

Allan Hansen

Fra : jjøb

Dato : 28-12-06 13:18

Hej.
har du kigget på denne lygte fra UK.
http://www.shopping.com/xPO-Underwater_Kinetics_Underwater_Kinetics_Sunlight_D8_Dive_Light_32516566
jeg har kun hørt godt om de lygter, og så er prisen til at overskue. den
brugte på dba der bliver henvist til kan købes for 1800kr af ny.
Jeg bruger selv en kowalski 50w som jeg er meget tilfreds med. Den har kun
en fejl(Bændetiden ca 45min).

mvh jess

Fra : habs

Dato : 02-01-07 00:17

habs wrote:

> Kan jeg ud fra de manglende svar konkludere at ingen kender til Peli som
> dykkerlygte?
>
> Mvh
>
> CJ
Tak for tippene og godt nytår . Jeg tror modellen med køb af en brugt
lygte er den jeg vil gå efter

Mvh

CJ