Brænde eller træbriketter
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 20:33

Hej

For nogen tid siden var der en diskusion om prisen på brænde eller
træbriketter.
Der var en der fortalt han havde købt i Tyskland til 13 kr for 10 kg. Det er
jo rigtig billigt, desværre er der ikke nogen der leverer til den pris mere.

Så nu er spørgsmålet: hvor hulen får man brænde (eg eller ask) eller
træbriketter til en fornuftig pris?
Jeg bor i Aalborg.

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : JOB

Dato : 17-12-06 21:16

Hej, de bedste priser er hos Jem&Fix...i tilbudsperioder er f.eks deres
briketter billigere købt enkeltvis end andres pallepriser....19.50 for 10kg
afhentet...der er 96 x 10kg pakker på en palle til 2200-2400kr...regn selv
efter. Det er essentielt at følge deres tilbudspriser, der ikke altid
annonceres...de har bl.a. også biobriketter, der er lidt dyre, men
dejlige...god jagt! - mvh. Jens-Ole på Røsnæs, og helst 28 grader i stuen
(-;
- ps - Bilka har lige haft et tilbud på briketter til 5x10kg-for-en-hund ved
afhentning...igen billigere end standard pallepris...overvejer til næste
sæson at undersøge priser i Polen, og evt. få kørt en rigtig stor portion
hjem til en interessegruppe på f.eks 20 aftagere, der får ca. 2 tons
hver...men lige nu er det kun en idé....

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 23:17

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjem til en interessegruppe på f.eks 20 aftagere, der får ca. 2 tons
> hver...men lige nu er det kun en idé....

Ja, desværre koster de også bare ret meget dernede og når man lægger fragten
mv på bliver de faktisk dyrere end dem herhjemme til 2200,- for en palle.
Jeg har haft tanken selv
Mvh Tommy

Fra : MGJ

Dato : 18-12-06 06:05

Hej

Jeg har de sidste 10 brugt træ som den primære varmekilde, ca 10 meter hver
vinter. De sidste 2 år er jeg gået over til Briketter. Den tid jeg brugte på
at finde "billigt" træ, selvskover mv. for ikke at tale om det evige bæren
rundt på træet, først skoven, så indkørslen og der næst ind i huset....
Briketter er og bliver det nemmeste, fylder mindst og ingen "dyr" Så om
prisen kom op på 3000,- pr. ton vil det i mit tilfælde stadig være billigt
da jeg slipper for alt bøvlet og svineriet.

MGJ

Fra : jenny og søren

Dato : 18-12-06 20:10

> [...]
> mere.
>
> Så nu er spørgsmålet: hvor hulen får man brænde (eg eller ask) eller

Hej tommy

prøv dem her http://www.nyvraa.dk/site/2934.htm de har brikketter til kun
2.257,50 kr.leveret for en palle fuld..

ellers har min lokale byggekram (brovst)et tårn med asketræ til 1399.-kr
leveret lige for tiden..

mvh

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.