Shortbus
Fra : Jesper

Dato : 17-12-06 20:21

Har lige set John Cameron Michell's Shortbus

Historien udspilles i New York og beskæftiger sig med den menneskelige
seksualiet, en række menneskeskæbner er vævet sammen i swingerklubben
Shortbus. Filmens egentlige hovedperson er parterapeuten Sofia (Sook-Yin
Lee) som aldrig har fået en orgasme (hun modsætter sig på det kraftigste
at blive kaldt en sexterapeut.
Filmen virker som et spraglet kludetæppe, ind i mellem rodet, men
historien hænger sammen og den er fremragende spillet. Sexscenerne er
ægte og findes i alle varianter, omend jeg må tilstå at bøssesexscenerne
ikke er lige kop the. Genremæssigt er det et komediedrama.
Hovedpersonen spillet af Sook-Yin Lee er sanger, musiker og har et
radioshow på den statslige canadiske radio, CBC, som hun var nær ved at
blive fyret fra pga sin deltagelse i Shortbus men blev reddet af
adskillige promenente filmfolk, heriblant Francis Ford Coppola, som gik
i forbøn for hende.
Absolut seværdig film.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Brian P

Dato : 17-12-06 22:37

Jesper skrev:
> [...]
> blive fyret fra pga sin deltagelse i Shortbus men blev reddet af
> adskillige promenente filmfolk, heriblant Francis Ford Coppola, som gik

Hvor kan man se den henne?

Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 00:07

Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

> Hvor kan man se den henne?

Man kan officielt ikke se den i Danmark (endnu), jeg har set en
"uofficiel" kopi.