Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr.: Raw & iso 1600 på canon 350d
Fra : Billy Bob

Dato : 17-12-06 19:06

Hej Ohhhh alvidende gruppe

Jeg har taget 105 billeder med ovenstående altså raw og med iso 1600 og nu
har jeg fået dem lagt over på computeren. Men filerne ligger som IMG filer
og hvilket program kan åbne dem og konvertere til jpeg. Jeg har Adobe
photoshop 4.0 men syntes det er meget langsomt.

Nogle ideer

Hej fra
Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-12-06 19:42

"Billy Bob" <friis13@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvilket program kan åbne dem og konvertere til jpeg. Jeg har Adobe
> photoshop 4.0 men syntes det er meget langsomt.

IMG er ikke RAW filer.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-12-06 21:27

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> "Billy Bob" <friis13@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> IMG er ikke RAW filer.

Jo, når de har en extension, der hedder CR2.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-12-06 17:03

> Jo, når de har en extension, der hedder CR2.

Ja selvfølelig. Men når han skriver IMG filer så tror jeg det fil endelsen,
og ikke filnavnet.

Fra : Jakob

Dato : 17-12-06 19:52

In article <5f585$4585871d$5b64021f$23511@news.arrownet.dk>, friis13
@hotmail.com says...
> [...]
> og hvilket program kan åbne dem og konvertere til jpeg. Jeg har Adobe
> photoshop 4.0 men syntes det er meget langsomt.

Hvad med at bruge Canons gratis rawsoftware. Mener det hedder DPP prøv
at google det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 17-12-06 20:31

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> @hotmail.com says...

> Hvad med at bruge Canons gratis rawsoftware. Mener det hedder DPP prøv

Canons raw-software er ikke gratis.

Fra : Jakob

Dato : 17-12-06 22:32

In article <45859ae2$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, hans@susaa.xx
says...

> Canons raw-software er ikke gratis.

Jo for en 350D ejer er det, så du tager fejl.

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page2.asp

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans

Dato : 17-12-06 22:34

> [...]
> says...

> Jo for en 350D ejer er det, så du tager fejl.

Har selv 350D. Det er med i prisen. Det er ikke det samme, som det er
gratis.
Mener du også, at vinduesviskere på et nyt automobil er gratis?

Fra : Jakob

Dato : 17-12-06 23:15

In article <4585b7f1$0$91714$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
hans@susaa.xx says...

> Har selv 350D. Det er med i prisen. Det er ikke det samme, som det er
> gratis.
> Mener du også, at vinduesviskere på et nyt automobil er gratis?

Det er da fuldstændigt ligegyldigt. Det blev klart fremsat at han har et
350D.

Flueknepperi.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 18-12-06 15:45

> [...]
> hans@susaa.xx says...

> Det er da fuldstændigt ligegyldigt. Det blev klart fremsat at han har et

lad vær at spille tiden på ham Hans er er dum som en dør..!!!! han fatte
ikke en meter er noget som helst !!!
KsK

Fra : Hans

Dato : 17-12-06 20:34

> [...]
> og hvilket program kan åbne dem og konvertere til jpeg. Jeg har Adobe
> photoshop 4.0 men syntes det er meget langsomt.

1) Alle filer fra Canon 350 hedder som standard IMG til fornavn.
2) Ingen filer fra Canon 350 hedder IMG til efternavn.

Fra : Kenneth

Dato : 18-12-06 21:42

> 1) Alle filer fra Canon 350 hedder som standard IMG til fornavn.

NIX, Raw filer hedder _IMG til fornavn

> 2) Ingen filer fra Canon 350 hedder IMG til efternavn.

/Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 18-12-06 22:03

> NIX, Raw filer hedder _IMG til fornavn

NIX igen! ;) - Fra 350D hedder de IMG_xxxx (hvor xxxx er billednr.) og der
er ingen forskel i filnavnet på RAW og JPEG andet end efternavnet! (.CR2 vs.
..JPG)

Brian

Fra : Kenneth

Dato : 19-12-06 13:47

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ingen forskel i filnavnet på RAW og JPEG andet end efternavnet! (.CR2

hmmm for det skal være helt rigtigt hedder mine raw faktisk "_MG_" - men det
skal da ikke skille os ad
Du kan også læse om det i manualen

/Kenneth

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-12-06 22:04

On Mon, 18 Dec 2006 21:41:46 +0100, Kenneth wrote:

> NIX, Raw filer hedder _IMG til fornavn

Hvis 350d opfører sig som 20d, så hedder raw filerne enten noget med
_mg_xxxx.cr2 eller img_xxxx.cr2. Den forreste del af navnet er alt efter
hvilket farverum kameraet er indstillet til. Svjh er det _mg når adobeRGB
er valgt og img når sRGB er valgt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-12-06 21:29

> [...]
> og hvilket program kan åbne dem og konvertere til jpeg. Jeg har Adobe
> photoshop 4.0 men syntes det er meget langsomt.

Brug DPP, som fulgte med dit kamera.
Mvh,
Hans

Fra : Billy Bob

Dato : 17-12-06 21:46

hej gruppe

Tak for alle de gode svar jeg prøver de forskellige forslag

God Jul

Vh
Jan

Fra : Jakob

Dato : 17-12-06 22:07

In article <4585a881$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...
> Brug DPP, som fulgte med dit kamera.

Var det ikke det jeg sagde ? Det er vel gratis hvis det fulgte med
kameraet eller er det bare en strid om ord ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 17-12-06 22:19

In article <4585a881$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Brug DPP, som fulgte med dit kamera.
> Mvh,
> Hans

Sorry Hans (kruse) jeg troede det var dig der havde reageret på mit
indlæg men det var en anden Hans :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-12-06 23:22

> In article <4585a881$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
> hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Sorry Hans (kruse) jeg troede det var dig der havde reageret på mit
> indlæg men det var en anden Hans :0).

Ja, der er for mange af dem