Forsikringer
Fra : Sara Lilly Nielsen

Dato : 17-12-06 17:39

Hejsa

Jeg skal have motorcykel til foråret, og har i den forbindelse kigget lidt
på forsikringer. Jeg har ikke meget forstand på det, så ville høre hvad
jeres holdning er til forsikringer.

Skal det være med eller uden kasko?

Og er der ellers nogen gode råd?

Mvh Sara

Fra : Max Andersen

Dato : 17-12-06 17:58

Sara Lilly Nielsen wrote:
> [...]
> på forsikringer. Jeg har ikke meget forstand på det, så ville høre hvad

Jeg har en lille sjov historie....

Jeg startede med at ringe til Codan som havde min bil og indbo til ca.
7.000 om året.

de ville have 13.000 om året inkl. kasko for alle 12 mdr.

Så ringede jeg til Alka og de ville have ca. 8.000,- m/kasko hele året,
samt lave bil/indbo for ca. 5.000. Så jeg flyttede bil/indbo og ventede
med MC'en.

Så ringede jeg til topsikring og fik tilbud på 3.800,- for
kasko.........hvis jeg flyttede bilen med.....

Så ringede jeg til Alka igen og de gav mig helårskasko på mc'en for ca.
3.000,- :)

Så ring lidt rundt (skal siges at konen har LO plus kort og det gav 10%
ekstra på alle forsikringer. Og jeg er 34 år, og MC'en er vores
sekundære køretøj.

ansvar for hele året var 1100 ca. og 900 etellerandet for marts til
november.

Max (Honda CB500 '98)

Fra : Michael Friis

Dato : 17-12-06 18:00

Hej Sara
Kasko Ja hvis det er en dyr MC, Og nej hvis du
skal have en billig kinesercykel, men i sidste ende
skal du selv træffe en beslutning.

Mvh.Michael

Fra : Stephan G

Dato : 17-12-06 18:43

Nogle mærker (fx BMW) har særlige mærkeforsikringer, som kan være
ret billige.

Hvad for en mc tænker du på, og har du enciennitet (?) i forvejen?

Stephan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-12-06 18:56

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> wrote in message
Nogle mærker (fx BMW) har særlige mærkeforsikringer, som kan være
ret billige.

Hvad for en mc tænker du på, og har du enciennitet (?) i forvejen?

Stephan

Jøps, lidt over 4000 for en helårs med det hele.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 17-12-06 18:44

> Jeg skal have motorcykel til foråret, og har i den forbindelse kigget lidt
> på forsikringer. Jeg har ikke meget forstand på det, så ville høre hvad
> jeres holdning er til forsikringer.

Kender du http://groups.google.com her kan du nemt søge lidt tilbage f.eks
som
http://groups.google.com/groups?as_q=forsikring&num=100&scoring=d&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=17&as_maxm=12&as_maxy=2006

> Skal det være med eller uden kasko?

Kan din økonomi tåle at den er væk en morgen ?
Kørselsskader kan som regel lappes sammen hvis kosmetikken ikke skal være
100%

> Og er der ellers nogen gode råd?
Ja, undersøg om (fag)foreninger eller andre har nogle særaftaler du kan
benytte. Og ellers så ring rundt.... Det er utroligt individuelt hvor det
bedste tilbud er...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 17-12-06 21:34

hvis du har et par år(3) på bagen med kørekort i bil, så er der ingen vej
uden om GF, de er de billigste jeg kan finde, men selvfølgelig, hvis man er
medlem af lærerstandens, og alle de andre fagforeningsrelaterede
forsikringsselskaber, så ville jeg vælge gf..
gir 1450 om året for ansavr, i odense.
mvh
johan

Fra : EK

Dato : 17-12-06 23:15

Johan Vikkelsøe-Pedersen <jv-pFJERN@dsa-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4585a8f5$0$20241$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> medlem af lærerstandens, og alle de andre fagforeningsrelaterede
> forsikringsselskaber, så ville jeg vælge gf..

Det er ikke rigtigt at der ikke er en vej uden om GF - det troede jeg heller
ikke tidligere, men jeg blev klogere. Jeg havde alle mine forsikringer hos
GF. Da jeg skulle have forsikret min mc skulle de have ca. 10.000,- med
kasko.
Tjekkede lig et par andre selskaber og endte med at forsikre hos Almindelig
Brand - de skulle have 3.700,- for samme forsikring og så var de fleste af
mine andre forsikringer også billigere, så ialt sparede jeg en del.
Men, man er nødt til at spørge forskellige selskaber, da det er meget
individuelt, hvor meget man kommer af med. D.v.s. det er umuligt for andre
at anbefale et bestemt selskab, man er nødt til selv at tage slæbet og
spørge.

mvh
Erik

Fra : Stranne

Dato : 17-12-06 23:35

"EK" <downloading@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> individuelt, hvor meget man kommer af med. D.v.s. det er umuligt for andre
> at anbefale et bestemt selskab, man er nødt til selv at tage slæbet og

Hmm.....

Alm. Brand ville have 26.000 for min MC - og jeg er superelite. Tryg vil
have 9.000 og LB vil slet ikke have den! Cyklen er en 2002 Fireblade - ikke
en decideret touring cykel, men alligevel.....

Men det viser, at der kan være mange penge i at kigge sig lidt omkring.

Mvh Jan Strandgaard

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-12-06 23:03

> Skal det være med eller uden kasko?
>
> Og er der ellers nogen gode råd?
> Mvh Sara

Hvis du bare skal have en billig kinesercykel, så tjek alligevel prisen.

Jeg har lige købt en 250ccm LIFAN, og den har jeg fået forsikret hos FAIR
(hvor jeg har andet forsikret).
For Kasko med helårsdækning skal jeg give kr. 1.264,-.
Heraf er de kr. 260,- tillæg for at køre 1/12-29/2.

En ansvar ville koste ca. kr. 800,-.

I mit tilfælde kr. 200,- i forskel. !!

Så min kinesercykel er nu kaskoforsikret.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk