Expression Web
Fra : A.N.

Dato : 17-12-06 17:06

Hej gruppe

Jeg kigger på Expression Web, som bliver afløseren til Frontpage.

Kommer den på dansk som Frontpage?

Axel

Fra : Biker-Torben®

Dato : 18-12-06 10:12

"A.N." <axelnospam@mail.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg kigger på Expression Web, som bliver afløseren til Frontpage.
>
> Kommer den på dansk som Frontpage?
>
> Axel

Det er jeg næsten 100% sikker på. Frontpage var og Expression Web er vigtige
programmer i Microsofts programpakke, så det vil være meget usædvanligt,
hvis det ikke skulle blive oversat, når man tænker på alle de oversatte
programmer fra MS, der findes.

Hilsen
Torben (der er inden for branchen og bl.a. beskæftiger sig med
oversættelse - så det er et kvalificeret gæt

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-12-06 10:20

En dansk version ventes i 1. kvartal 2007.

Fra : Bent Holst

Dato : 18-12-06 17:32

Hej!

Hvad kommer programmet til at koste? Findes der noget litteratur på dansk?

Bent.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 19-12-06 09:43

Omkring 2000kr, såvidt jeg har forstået, med en opgraderingspris der
vil være noget under dette.
Endelig pris er ikke offentliggjort.
Der findes ingen litteratur på dansk endnu.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 20-12-06 20:43

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Omkring 2000kr, såvidt jeg har forstået, med en opgraderingspris der
> vil være noget under dette.

Jeg ved godt det har været diskuteret flere gange før,
Men det er sk... irriterende at skulle læse dine indlæg,
(som altid er relevante og korrekte ca.) på hovedet.

Når nu alle andre svarer under indlægget, bliver man forstyrret
i læsningen når det pludselig er omvendt.

--
Venligst Erik N.
Før Erik Nielsen, men dem er der

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-12-06 02:28

Erik Nielsen skrev:

> Men det er sk... irriterende at skulle læse dine indlæg,

Du kan jo bare ignorere ham, som mange andre har
gjort. I andre grupper er der ingen der tager ham alvorligt,
netop på den holdning at han har sin helt egen holdning
til den slags.

> Når nu alle andre svarer under indlægget, bliver man
> forstyrret i læsningen når det pludselig er omvendt.

Ja, du vælger denne gang Hvad vil du?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 25-12-06 14:17

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Ja, du vælger denne gang Hvad vil du?

Jeg synes naturligvis det eneste logiske er at svare under det
man svarer på.

Hvis alle gjorde det modsatte kunne man vel vænne sig til
det, men det er mere bøvlet.
--
Venligst Erik N.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-01-07 02:52

Erik Nielsen skrev:

> Jeg synes naturligvis det eneste logiske er at svare
> under det man svarer på.

Det er jo det der er det store problem

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-12-06 18:58

Kun en tåbe ville sige: "Ham gider jeg ikke få hjælp fra for han
svarer ikke som jeg kan lide det".
At få et (forhåbentligt brugbart) svar er vel det som er vigtigst.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 30-12-06 19:43

> Kun en tåbe ville sige: "Ham gider jeg ikke få hjælp fra for han
> svarer ikke som jeg kan lide det".

Jeg vil sige som Jens Peter for han har af og til hjulpet
mig og andre med relevante svar. Så derfor synes jeg det er lidt
svært ikke at tage manden alvorligt.

Men derfor kunne han vel for h...... da godt indordne sig

--
Venligst Erik N.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-01-07 02:53

Erik Nielsen skrev:

> Men derfor kunne han vel for h...... da godt indordne sig

Det vil han ikke, og hvad så?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-01-07 02:41

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Kun en tåbe ville sige: "Ham gider jeg ikke få
> hjælp fra for han svarer ikke som jeg kan lide
> det".

Det er mere din holdning der gør at du er temmelig
upopulær hos de fleste.

Hvad der gør dig til en der kun vil konflikter, er svært
at gætte, men du må da have det frygteligt, med al
den modgang du får med den holdning?

Hvorfor er sådan en dygtig mand som dig blevet til
en Rasmus Modsat som ingen kan lide?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 08-01-07 10:40

Se inline.

On Mon, 8 Jan 2007 02:41:27 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Det er mere din holdning der gør at du er temmelig
>upopulær hos de fleste.

Hvad får dig dog til at tro det? Hvor har du den statistik fra? Når
alt kommer til alt er det så ikke bare din egen mening?
Mindre end 5 (forskellige) personer om året beder mig ændre på hvordan
jeg svarer. og det er sjovt nok de samme over årene med en enkelt
eller to der bare undrer sig over hvorfor de fleste her svarer i
bunden når jeg ikke gør og det iøvrigt ikke er kutyme i andre
newsgroups (ikke danske).

>Hvad der gør dig til en der kun vil konflikter, er svært
>at gætte, men du må da have det frygteligt, med al
>den modgang du får med den holdning?

Jeg vil ikke konflikt. Som gammel i gårde her ved du udmærket at jeg
yderst sjældent kommenterer på forskellige måder at svare på og at jeg
tidligere har gjort opmærksom på fordelene for de fleste ved at svaret
står først. Ingen har været i stand til at bestride at det er en
fordel, men de par gange (over de sidste ti år) det hidtil har været
oppe har det bundet ud i (jamen det er nu en gang sådan vi har
vedtaget det) Hvem "vi" så er. Og som du nok kan se er det ikke rigtig
noget argument.

>Hvorfor er sådan en dygtig mand som dig blevet til
>en Rasmus Modsat som ingen kan lide?

Tro mig langt de fleste kan lide mig. Ellers er det da mærkeligt at
jeg får så mange "tak for svaret" som jeg gør.

PS. for de nævnte diskussioner om pro et contra for top og bund svar
kan du søge på google groups efter min signatur.
Advarsel: Der er mange tusinde hits på min signatur alene så prøv at
indsnævre søgningen med andre relevante søgeord.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-01-07 19:05

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev :

>og det iøvrigt ikke er kutyme i andre
>newsgroups (ikke danske).

Vrøvl, i den eneste udenbyske jeg følger
news:comp.lang.javascript, får man nogen på hatten, hvis man
bundciterer og ikke har fundet saksen frem.

Fra http://jibbering.com/faq/index.html :

»2.3 What do I have to do before posting to clj?
When replying to a message on the group quote the minimum of the
preceding messages that is sufficient to provide context for the
reply but trim the remainder, and add your comments below the
pertinent section of quoted material, as per FYI28/RFC1855 (never
top post).«

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-01-07 14:48

Og du er klar over at der findes over 64.000?
Den eneste du kender rækker ikke langt i en statistik. Til
sammenligning følger jeg med i omkring 30 og poster i omkring 10 af
dem regelmæssigt.
Mit erfaringsgrundlag er altså væsentligt større end dit.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-07 19:03

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev :

>Og du er klar over at der findes over 64.000?

Næppe debatgrupper, der er seriøse, en stor del af dem er også
binære samt mere eller mindre døde og rummer kun spam for porno.

>Den eneste du kender rækker ikke langt i en statistik.

Men lad os sige, at der findes et par tusinde reelle
debatgrupper, så det er da klart at en ikke rækker langt.

Men det er immervæk en af de største grupper.

Det er også kutyme, at køre i venstre side i England, Japan og
Auystralien bl.a., derfor vil jeg da ikke anbefale, at man gør
det i Danmark.

Så følg normen i de grupper man skriver i.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-01-07 23:47

Det er nu ikke kutyme men lov. Der er en ikke ubetydelig forskel.

On Tue, 09 Jan 2007 19:02:37 +0100, Kerim Ellentoft

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-07-07 14:10

Det er fuldkommen ligegyldigt hvor man svarer - det, der er
nemmest for en er det man vælger. Jeg modtager tit indlæg der er
skrevet i quoted printable, hvor vedkommende anfører at det er
der ikke noget at gøre ved fordi google eller hvem det nu er der
leverer adgangen, ikke vil ændre det. Det indebærer så at jeg
modtager en række indlæg, som jeg har besvær med at læse fordi
specialtegnene er erstattet med spørgsmålstegn etc. DET er
besværligt, men det andet er fuldkommen ligegyldigt.

Jeg foretrækker at få svaret først og så kan jeg skrive mine
yderligere kommentarer.

Det, der er væsentligt for mig er svaret -indholdet - hvis jeg
deltager i en længere debat så er det noget helt andet, for så
benytter jeg mig af inlines. Men ellers skriver jeg lige så vel
foroven som forneden. Det generer mig ikke synderligt.
Det, der imidlertid generer mig er alle disse uvedkommende
netpolitier, der absolut skal genere alle andre.
Debatten om hvorvidt FrontPage overholder den enen eller anden
standard er trættende i længden så længe man kan lave gode og
fornuftige hjemmesider - kun for pernittengryn og html-fanatikere
er det et problem.

Jeg har stor respekt for dem, der vælger at kode det hele i
hånden, ´men det svarer lidt til dem, der har lært både den lille
og store tabel udenad: de kan træne sig op til det mest utrolige
i hovedet, men det bliver tingene ikke nødvendigvis rigtigere af.

Mit råd er: slap af og nyd at der trods alt stadig findes nogen
der vil hjælpe med stort og småt inden for dette specialområde.

Jeg er i hvert fald yderst tilfreds med Karlsens bidrag og er -
som du ser - på hans side vedr. hvor man skriver. Jeg skriver,
hvor det passer i sammenhængen for mig -og når jeg altså kan
konstatere at en masse mennesker vælger at trodse fundatser m.v.
i de forskellige nyhedsgrupper, så kan jeg ikke se at denne lille
bagatel fortjener større opmærksomhed. Der er andre og større
problemer i verden end hvor man skriver.

Arne H. Wilstrup

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke
modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-07-07 18:11

Arne H.Wilstrup <nix@invalid.dk> skrev :

>Det er fuldkommen ligegyldigt hvor man svarer - det, der er
>nemmest for en er det man vælger.

1. Du besvarer et næsten syv måneder gammelt indlæg.

2. Vil du ikke følge reglerne, så lad være med at poste gennem
html.dk, du forpligtiger dig faktisk til at følge den gængse
netikette, når du bruger dem.

http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp

Det mest irriterende er ikke nødvendigvis toppostning, selv om
det kan gøre det svært at se, hvad det egentlig er, der bliver
svaret på.

Det er mere generende er, at du ikke klipper i svaret, men
citerer hele indlægget.

> Jeg modtager tit indlæg der er
>skrevet i quoted printable, hvor vedkommende anfører at det er
>der ikke noget at gøre ved fordi google eller hvem det nu er der
>leverer adgangen, ikke vil ændre det.

Så brug en newsreader og en newsserver til at læse news med, hvis
QP bliver vist forkert på html.dk.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Wilstrup

Dato : 30-07-07 20:25

se inline.

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i
meddelelsen

> 1. Du besvarer et næsten syv måneder gammelt indlæg.

Jeg har været medlem i det forum længe, men aldrig rigtig
benyttet det - jeg har ikke været opmærksom på, hvor gammelt
indlægget er.

> 2. Vil du ikke følge reglerne, så lad være med at poste
> gennem
> html.dk, du forpligtiger dig faktisk til at følge den gængse
> netikette, når du bruger dem.

Så sagsøg mig. Jeg skriver hvor det passer mig og hvornår det
passer mig- og hvis det er hensigtsmæssigt for mig at skrive
under, gør jeg det, er det hensigtsmæssigt for mig at skrive
over, gør jeg det, - fortsæt selv.

> [...]
> om
> det kan gøre det svært at se, hvad det egentlig er, der

Det er ikke spor svært at se, med mindre man vil være på
tværs.

> Det er mere generende er, at du ikke klipper i svaret, men
> citerer hele indlægget.

Det er der mange der gør - og det kan godt irritere mig, men
jeg vælger blot normalt selv at fjerne de øvrige indlæg nogle
gange.

> Så brug en newsreader og en newsserver til at læse news med,
> hvis
> QP bliver vist forkert på html.dk.
'
nej, for du som er så nidkær omkring det med netiketten vil
vide at det netop IKKE er god tone at skrive med Quoted
Printable - så hvorfor skal jeg dog bruge en inferiør
newsreader, når Outlook express benyttes af langt de fleste ?

Det er hyklerisk at sige " brug en anden nyhedslæser", når du
samtidig går i rette med folk, der skriver oven over - jeg kan
med fuld ret sige: når du ikke bryder dig om at folk skriver
oven over, så lad være med at læse dem - sæt dem evt. i et
kill-filter.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-07-07 21:31

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev :

> [...]
>med fuld ret sige: når du ikke bryder dig om at folk skriver
>oven over, så lad være med at læse dem - sæt dem evt. i et

Jeg har ikke skrevet noget om at du skal bruge en anden
newsreader, jeg skrev, at du skulle bruge en newsrerader.

Om du har brugt html.dk tidl. end i dag har jeg ikke undersøgt,
så jeg gik ud fra, at det var der fejlen opstod.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-01-07 04:03

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Jeg vil ikke konflikt.

Det er jo det det hele går ud på. Påvirker det dig slet
ikke at mange er imod den måde du gør det på?

> Som gammel i gårde her ved du udmærket at jeg
> yderst sjældent kommenterer på forskellige måder
> at svare på

Ja, du er uforbedrelig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-01-07 15:31

Ikke så længe endnu flere er glade for det.