tynd mave
Fra : Lone Mikkelsen

Dato : 17-12-06 16:03

Hej

Ja så har jeg et andet lille problem. Vores dejlige lille killing på ca et
halvt år, har fået tynd mave. Det render bare ud af hende.
Hun får tørkost, og til aftens lidt dåse boller.
Nu er vi begyndt at give hende lidt tun , men kun om aftenen, men stadig har
hun tynd mave. Ville bare lige høre om der er nogle
godt råd inden vi går til dyrlæge, et eller andet er der jo galt med den
stakkels kat.

Lone Mikkelsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-12-06 19:17

Lone Mikkelsen wrote:
> [...]
> hun tynd mave. Ville bare lige høre om der er nogle
> godt råd inden vi går til dyrlæge, et eller andet er der jo galt med den

Mit første råd til jer: drop dåsemaden helt! Vådfoder (inklusiv tun) er
kendt for at give tynd mave. Giv hellere killingen et lødigt tørfoder
fra dyrlægen eller dyrehandleren.
mvh Camilla

Fra : Ragna

Dato : 17-12-06 20:48

Hej Lone!

Du kan købe Zoo-lac, som er mælkesyrebakterier, der kan genoprette
tarmfloraen. Det fås enten hos dyrlægen eller i netbutikkerne.
A38 eller andre surmælksprodukter er gode til holde maven i orden.
Hvid fisk, f. eks. torsk eller sej, hvor du efter kogningen har puttet lidt
havregryn i kogevandet til at opsuge væden, er godt til at hjælpe på en tynd
mave.
Du må ikke give tun for ofte på grund af for stort indhold af tungmetaller,
og det samme gælder rejer.
Hvis diarréen ikke er gået over i morgen, er det bedst at kontakte dyrlægen,
da killingen kan blive så dehydreret, at det er farligt for den.
Jeg vil også anbefale dig at skifte til et godt tørfoder, som f. eks.
Hill's, Royal Canin, Iams eller Olivers. Det sidste leveres direkte til
døren. Prøv at kigge her: http://www.olivers.dk/.
--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Lene

Dato : 18-12-06 10:42

Lone Mikkelsen skrev:
Vores dejlige lille killing på ca et
> halvt år, har fået tynd mave.

Hej Lone!

Prøv at give hende kogt, hvid fisk et par dage og ikke andet (sej,
torsk, rødspætte). Du kan også putte lidt udkogte, hvide ris i hvis du
vil. Altså risene skal være meget kogt...

Mvh. Lene
40plus.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-12-06 17:58

Nu og her: Gå til dyrlægen i morgen tidlig, hvis killingen ikke er tilbage
til normal. Dehydrering kan ske utrolig hurtigt hos killinger og forårsage
dødelige lever og nyreskader.

På sigt: Drop tun og rejer helt og giv killingen et lødig basis killinge
tørfoder (fx. Hills, PD, Royal Canin eller lignende - ikke Whiskas eller
andet supermarkedsfoder). Suppler med lødigt vådfoder, når killingen skal
forkæles eller kogt hvid fisk eller kogt kylling.

Med venlig hilsen
Gainsbourg