dr.dk TV avisen
Fra : Lyrik

Dato : 17-12-06 15:36

Er der én eller nogle som kan give en vejledning til at afspille subjektet
i en MAC-compatibel browser (Mac Intel)?
Jeg kører med Opera fortrinsvis, men ellers i Safari.

Jeg kan godt se den hvis jeg starter maskinen op i XP, men det vil jeg
gerne slippe for fordi jeg kun kører i Mac systemet.
En løsning vil være en dejlig julegave

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-12-06 15:44

Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan godt se den hvis jeg starter maskinen op i XP, men det vil jeg
> gerne slippe for fordi jeg kun kører i Mac systemet.

Du skal hente Flip4Mac, f. eks hos microsoft:
<http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx>
Det er en browser plugin der afspiller windows media player (som DR
benytter sig af) i Quicktime, i hvert tilfælde nogen gange.

Problemet er, at DR åbenbart ikke selv har styr på hvad de laver, så det
går ofte i sort - og problemet rammer også windows brugere, så der er
ingen garanti for at det virker selv om du booter i Win XP

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mads

Dato : 17-12-06 23:45

Kaj Christiansen wrote:

> Problemet er, at DR åbenbart ikke selv har styr på hvad de laver, så det
> går ofte i sort

Ja, det virker som vinden blæser.
Pt. blæser det mod den nyeste version af VLC. Hvis jeg kopiere de
direkte links fra DR's side ind i VLC 0.8.6, så virker det for tiden.
Men hvad der virker i næste uge kan jeg ikke sige.
Har forsøgt at sende wireshark (ethereal) dumps til DR for at demostrere
deres servers mærkelige svar. Uden for at få noget ud af det.

Venlig hilsen
Mads