Iværksætter hjælp
Fra : Anders Pedersen

Dato : 26-06-01 23:22

Hejsa nogen der ved hvilke tilskud man kan søge som iværksætter i ny
virksomhed.
Jeg er specielt interesseret i at høre om det kan lade sig gøre at søge om
støtte til lønninger.
Nogen der har nogle gode råd???

Mvh.
Anders Pedersen
banana2000@get2net.dk

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 27-06-01 01:20

"Anders Pedersen" <peder@bananagroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virksomhed.
> Jeg er specielt interesseret i at høre om det kan lade sig gøre at søge om

Ja, der er en ordning for ansættelse af udlændinge som voksenlærling/elev
samt tilskud til det man kalder "isbryderprojekt" det giver tilskud til en
udlænding så vidt jeg ved i 8-eller 9 mdr. .

Det er ganske udmærkede ordninger, så vi kan få ny arbejdskraft ind nu hvor
de små befolkningsårgange slår igennem, for det vil give store problemer for
erhvervslivet!

Men hvis du tænker på tilskud til en dansker, er der muligheder for tilskud
til langtidsledige - spørg AF (arbejdsformidlingen) eller til handicappede -
så vidt jeg ved.

Mhv. Jørgen Elsted Madsen