Ønskes: Brevfletning med flere records på ~
Fra : Henning Petersen

Dato : 26-06-01 23:18

Davs!

Jeg sidder og roder med noget modificeret brevfletning i word97

Jeg har lavet et par hoved-dokumenter som henter data i den samme
data-kilde.

Når jeg så fletter dokumenterne, får jeg (naturligt nok) en record på
hver side.

Kan det ikke lade sig gøre at alle records blot havner på samme side?
(Eller mere korrekt uden sideskift imellem?).

Evt med en conditional opsætning så der kommer et sideskift når
værdien i et bestemt felt ændrer sig?

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ E-mail: mailto:henning.petersen@hpc.dk
Skoletoften 9, Blans Work: http://www.hpc.dk
DK - 6400 Soenderborg Hobby: http://www.dds.dk

Fra : Gunnar Nygaard

Dato : 27-06-01 12:07

Henning Petersen wrote:

> [...]
> (Eller mere korrekt uden sideskift imellem?).
>
> Evt med en conditional opsætning så der kommer et sideskift når

Kan det hjelpe å sette inn NextRecord eller NextRecordIf... ?
Hva med å flette til "Catalog..." i stedet for "Form Letters..."?

--
Gunnar

Fra : FoxLadi - Britt Malk~

Dato : 27-06-01 12:19

On Wed, 27 Jun 2001 00:17:33 +0200, Henning Petersen
<henning.petersen.010626@hpc.dk> wrote:

>Kan det ikke lade sig gøre at alle records blot havner på samme side?
>(Eller mere korrekt uden sideskift imellem?).

Jo, så skal du blot vælge Katalog, når du opretter dit Hoveddokument
(i brevfletguiden).

>Evt med en conditional opsætning så der kommer et sideskift når
>værdien i et bestemt felt ændrer sig?

Den må du kunne lave med VBA vil jeg tro, men jeg har ikke prøvet. Sig
til, hvis der ikke er en anden, der giver dig løsningen på dette. I så
fald vil jeg prøve at rode med det.

Britt Malka

www.supermalka.dk - www.malkadesign.dk - www.malka.dk
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Download på www.malkadesign.dk/pc/the_bat.exe

Fra : pre

Dato : 27-06-01 18:48

Der er næsten ingen grænser for den hjælp du kan få til brevfletning,
ikke bare det lille problem, som mange vil løse for dig, men også til at
blive en ekspertfletter. Her er nogle go'e links (Der ER lidt forskel
på -97 og -2000):

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q212329.asp (How to Use
Mail Merge to Create a Form Letter)
Artiklen indeholder et utal henvisninger til andre artikler.

Disse tre gælder for -97 0g 2000
http://www.mvps.org/word/FAQs/MailMerge/CreateAMailMerge.htm
http://www.mvps.org/word/FAQs/MailMerge/CreateADataSource.htm
http://www.mvps.org/word/FAQs/MailMerge/MMergeIfFields.htm

Og den nyeste:
I was about to put together a lengthy explanation of
the nuances of merges, when I bumped into this updated Help
file from Microsoft:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q282/3/07.asp

It's pretty darn good. There's extensive coverage of what
people are most likely to want from a mail merge - simple
form letters, envelopes, bringing in data from outside
sources. And it hits all the high points with a swift
punch.

If you're going to be doing a mail merge in Word 2000, I
strongly recommend that you download this file and give it
a gander.

BTW. Fletterutinen sætter ikke sideskift. Det gør Word bagefter.
--
Venlig hilsen
pre

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-06-01 16:41

Den enkle løsning på dit problem er der hvor du vælger brevfletning at vælge
punkete 'katalog'
for så at styer formatet vil jeg anbefale at lave et skema på 1 linie som
indeholder de felter du skal flette i en opstilling som passer dig. Der kan
eks sættes flere felter i samme rude adskilt af både linjeskift og
mellemrum, eller vælges højre/vestre justering. Du kan så efter behag vælke
at udskrive gitteret i tabellen eller ej.

finn