Radiatorventil
Fra : Kragen

Dato : 16-12-06 19:48

Hej
har en radiator der ikke vil varme. Tror at det er ventilen der hænger. (
Danfoss Ra ventil ) Det er ikke den lille stift der hænger, den smuttede
helt ud også gav det vand . Det burde vel ikke give så meget vand fordi man
piller stiften ud ?? Er der mon noget der hænger længere inde i ventilen ?
og kan det laves uden at jeg skal have vandet af. ??
Bo

Fra : T.

Dato : 17-12-06 10:57

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi man piller stiften ud ?? Er der mon noget der hænger længere inde i
> ventilen ? og kan det laves uden at jeg skal have vandet af. ??

Du må da bare finde den stift igen, så langt væk kan den da ikke ligge.
Der kan godt komme en del vand der er jo cirkulations pumpe på anlæg.
Hilsen

Fra : Kragen

Dato : 17-12-06 13:34

"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Du må da bare finde den stift igen, så langt væk kan den da ikke ligge.
> Der kan godt komme en del vand der er jo cirkulations pumpe på anlæg.
Ventilen vil bare ikke åbne !!
Bo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-12-06 14:07

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev > Ventilen vil bare ikke åbne !!

Jamen så er den del, der skal skubbe på pinden i udu. Den kan nok nemmest
repareres ved at du køber en ny.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-12-06 14:16

> [...]
!!

> Jamen så er den del, der skal skubbe på pinden i udu. Den kan nok nemmest

Glemte lige at du ikke har skrevet om den åbner ved at trykke pinden ind`?
Hvis nej (har du banket på ventilen imens?)skal det hele skiftes. Det er nok
nemmest hvis du lukker for vandet, eller er den lykkelige ejer af en
dykkerdragt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : J. E.

Dato : 17-12-06 20:36

"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:45851447$0$20289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du må da bare finde den stift igen, så langt væk kan den da ikke ligge.
> Der kan godt komme en del vand der er jo cirkulations pumpe på anlæg.

Der kommer hverken mere eller mindre vand fordi der er cirkulationspumpe.
Der er derimod normalt lidt overtryk (1-2 bar) i et centralvarmeanlæg og desuden
vil alt det vand der ligger over ventilen typisk kunne finde ud.

Fra : Kragen

Dato : 17-12-06 21:29

"J. E." <offentlig@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse

> Der kommer hverken mere eller mindre vand fordi der er cirkulationspumpe.
> Der er derimod normalt lidt overtryk (1-2 bar) i et centralvarmeanlæg og
> desuden
> vil alt det vand der ligger over ventilen typisk kunne finde ud. Det er
> også det jeg mener ( lidt vand) Man plejer at kunne skrue hele pakdåsen
> til stiften af uden der kommer ret meget vand. Men her stod det ud i rå
> mængder. Så der må være noget galt længere inde.!! Så var det jo bare om
> der var en der havde et lille tricks til at få ventilen løsnet så jeg slap
> for at skulle have vandet af.!!
Bo