Flæseksvær
Fra : gunnar007

Dato : 16-12-06 14:44

Blot en tanke.
Flæsesvær er lavet af grisehud.
Men meget af huden bliver jo brugt til kødet.
Hvorfra kommer huden til flæskesvær ??

Hilsen G

Fra : Kent

Dato : 16-12-06 16:03

> [...]
> Blot en tanke.
> Flæsesvær er lavet af grisehud.
> Men meget af huden bliver jo brugt til kødet.

Der er jo andet hud på grisen end lige det, der sidder på
din flæskesteg .

På slagteriet bliver bl.a. boven afsværet - og i produktionen får
man også svær-stykker mange andre steder fra. Dette bliver bl.a.
brugt til flæskesvær.

I øvrigt - der hvor jeg arbejder skærer vi aldrig stege MED svær.

Kent
(slagteri-arbejder)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-12-06 17:14

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in news:45840aac$0$2963
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> I øvrigt - der hvor jeg arbejder skærer vi aldrig stege MED svær.
> Kent
> (slagteri-arbejder)

Yay! En navnefætter

Kan du be- eller afkræfte et hårdnakket rygte jeg har hørt på i årevis, om
at flæskesvær bl.a. laves af skind fra dyr der iøvrigt ikke er slagteegnede
af forskellige årsager?

Fra : Kent

Dato : 17-12-06 13:11

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du be- eller afkræfte et hårdnakket rygte jeg har hørt på i årevis, om
> at flæskesvær bl.a. laves af skind fra dyr der iøvrigt ikke er

Det kan jeg med 100% garanti afkræfte! Der er så meget kontrol med
dyrene, kødet og os i dag, at det næsten (men også kun næsten) er for
meget.

Kent.