Glüewein?
Fra : Peter Petersen

Dato : 16-12-06 07:10

Er der nogen, der kender en opskrift på glüewein? Jeg fik det i Berlin for
et par år siden, og kan bedre li' det end gløgg. Jeg har prøvet at søge på
google, men det er ikke ud til, et er så brugt i Danmark. Mvh. Karin Lisbeth

Fra : F.Hansen

Dato : 16-12-06 07:17

"Peter Petersen" <peterpetersen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et par år siden, og kan bedre li' det end gløgg. Jeg har prøvet at søge på
> google, men det er ikke ud til, et er så brugt i Danmark. Mvh. Karin

http://www.maduniverset.dk/show_drinks.phtml?uid=17

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7548&Jul&Gl%C3%BChwein

http://www.dyhret.dk/Jul/Juledrik05.htm

http://www.dansk-jul.dk/opskrifter/gloegg/gluwein.htm

http://www.nyvej.dk/opskrifter/o0070010.htm

og der er flere
http://www.google.dk/search?hl=da&c2coff=1&q=gluhwein&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 13:32

> [...]
> et par år siden, og kan bedre li' det end gløgg. Jeg har prøvet at søge på
> google, men det er ikke ud til, et er så brugt i Danmark. Mvh. Karin

Enig. Er også temmelig træt af gløgg, og er så faldet over denne lidt
specielle drik: Glühkriek !

Den er min favorit jule drik!

http://www.belgisk-olsalg.dk/catalog/product_info.php?products_id=211

Mvh MT

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-06 03:39

"Martin T." <webmaster [at] florida-usa [dot] dk> wrote in message
> Enig. Er også temmelig træt af gløgg, og er så faldet over denne
> lidt specielle drik: Glühkriek !

Da sukker omsider kunne købes billigt i 1800.tallet var det især til
at komme i kaffe og te og varmt sukkervand er jo ren narko når man er
småsultende.

Men vi er blevet forvænt og overvægtige og har opbyget "tolerance så
vi skal have mere højenergi og sprut oven i rødvinen i gløggen og tons
af krydderier.

Derfor gælder afveksling fryder vedr "glühwein" hvor doseringerne er
vigtigere end hvilke vine og hvilke krydderier