indhegnede katte
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 20:43

Hej NG
Dem af jer der har en indhegning.
Hvor meget frihed har jeres katte?
Ja jeg kom til at tænke, og det skal man passe på med.hehe
Mine løber ud og ind hele tiden. Ud i den indhegnede have og ind i huset.
Men er det normalt at man stoler på sin indhegning, og sine katte?

Hvad gør i ?
Eller jeres katte
får de lov til selv at bestemme om de vil være indenfor eller udenfor.

Jeg har selv haft problemer med en udbryder, men det er løst.
Så nu stoler jeg 100% på at kattene bliver hvor de skal.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-06 21:16

Allan wrote:
> [...]
> Mine løber ud og ind hele tiden. Ud i den indhegnede have og ind i
> huset. Men er det normalt at man stoler på sin indhegning, og sine

Hej Allan.

Jeg har jo ikke en indhegnet have, men en kattegård på små 20 kvm., så
det er ikke helt det samme. Mini bliver lukket ud om morgenen. D.v.s.
helt ud så hun kan rende på marken eller i haven efter hvad der passer
hende. Nu bor vi så også for enden af en lukket og meget stille
villavej med åbne marker til 2 sider, så der er praktisk taget ingen
trafik, kun posten, naboen og evt. gæster, men hun går sjældent mere
end ca. 15-20 m. fra huset.

> Hvad gør i ?
> Eller jeres katte
> får de lov til selv at bestemme om de vil være indenfor eller
> udenfor.

Når klokken er 16 bliver der lukket ,så hun ikke kan komme i haven,
kun i udestuen som så har forbindelse til kattegården, og der kan hun
så være (hvis hun vil) til det er sengetid. Hun er aldrig ude om
natten. Den ordning lader til at passe hende fint.

> Jeg har selv haft problemer med en udbryder, men det er løst.
> Så nu stoler jeg 100% på at kattene bliver hvor de skal.

Ja tak, det kan jeg godt huske LOL synderen blev sendt i
kattepension som straf. Det er dejligt at du har styr på det hele nu,
de skal jo nødig komme til skade udenfor de små, og her tænker jeg
også på slagsmål med andre katte med bylder osv. til følge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 00:10

Hehe
hej Tove
det virkede jo med min udbryder. Selvom jeg nok ikke vil anbefale
metoden.

Og din kat Mini lyder til at have et super liv hos en god fodervært.

Har jeg skrevet før at jeg vil være kat hos dig i mit næste liv?

Jeg vil nu gerne hører om andre der har indhegnede katte.

Mvh Allan

Fra : Niels Pein

Dato : 16-12-06 18:02

"Allan" skrev ...

> Har jeg skrevet før at jeg vil være kat hos dig i mit næste liv?

Min mor havde et ordsprog som jeg har taget til mig:
"Man skulle være sin egen kat."

Lige nu slænger Miss Sophie sig på et lækkert tæppe foran brændeovnen.

> Jeg vil nu gerne hører om andre der har indhegnede katte.

Der kan jeg ikke være med, men jeg følger disse tråde med interesse, da vi
gerne vil lave en indhegning til Mis Sofie engang. Det egner sig bare ikke
særligt godt som vi bor nu, men det kan vel lade sig gøre, med lidt god
vilje og de rette prioriteringer.
--
Hilsen Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 21:44

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> særligt godt som vi bor nu, men det kan vel lade sig gøre, med lidt god

Hehe mon ikke de kommer ud af sofaerne og skriver.

Ja for her er jo en del med indhegnede katte.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-12-06 22:40

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv haft problemer med en udbryder, men det er løst.
> Så nu stoler jeg 100% på at kattene bliver hvor de skal.

Hej!

Mine 2 raggier har 2.500kvm at boltre sig på sammen med vores 3 hunde,
jeg har sikret hegnet med hønsenet der hvor det eksisterende hegn inde i
hækken var for stormasket (delvist fårehegn) og højden er ca. 160cm.
Nu er raggierne ikke specielt adrætte, og udprægede "jordnære" så de hverken
klatrer eller ynder at kravle op i højderne, næææ en sofa, den ved man hvad
er, eller en varm barneseng!.
de bliver lukket ud og ind når det passer selskabet. er de ude når vi skal
køre nogen steder, og det ikke passer herskabet at komme ind, så har de
mulighed for at smutte ned i vores kælder, indtil vi er tilbage.
Jeg er ret sikker på, at jeg ved hvor jeg har dem.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 23:22

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45846791$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> mulighed for at smutte ned i vores kælder, indtil vi er tilbage.
> Jeg er ret sikker på, at jeg ved hvor jeg har dem.

Hehe Æv hvor er du tavelig og skrive om ragier
De er jo nok det nemeste at indhegne. Ja nemere end mine 2 mco han
kastrater.
Og de er tunge bagi. kan du tro.
Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 18:27

Ja nu hvor julen er over, og vi er startet på et nyt år, Så prøver jeg igen
med mit spørgsmål

Er der andre end end mig der har inde og ud katte i indhegning som mig?

Og hvilke friheder har de?

mvh Allan

Fra : Camilla Baird

Dato : 05-01-07 19:42

Allan wrote:
> [...]
> med mit spørgsmål
>
> Er der andre end end mig der har inde og ud katte i indhegning som mig?

Ja, vi har indhegnet haven til kattene, så de kan være ude sammen med os
om foråret/sommeren/efteråret.
mvh Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 22:49

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, vi har indhegnet haven til kattene, så de kan være ude sammen med os
> om foråret/sommeren/efteråret.
> mvh Camilla

Tak Camila for svar.+ jer andre der svarede.
Vi er vist få i gruppen, os med indhegnede katte
Eller det kan jo være at resten kun læse med.
Det tror jeg så på.
Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-07 01:01

Allan wrote:

> Tak Camila for svar.+ jer andre der svarede.
> Vi er vist få i gruppen, os med indhegnede katte
> Eller det kan jo være at resten kun læse med.
> Det tror jeg så på.
> Mvh Allan

Hej Allan.

Jeg ved at der er en del flere der har indhegnet have. De har bare
ikke svaret i denne tråd, men skrevet om det i tidligere tråde.

Fra : Ragna

Dato : 09-01-07 10:13

Hej Allan!
Her hos os har vi også indhegnet haven med hønsetråd i hækken, og det har
kunnet holde Fufu inde de første tre år af hans liv hos os.
Derefter fandt han ud af at klatre op ad grenene i hækken og entre ud oven
over hønsetråden. Selv om vi lavede forskellige tiltag til at stoppe ham,
blev han ved med at finde nye steder, så nu har vi nødtvunget accepteret, at
han går ud på marken og snuser langs hegnet. Heldigvis er han meget bange
for trafiklyde og holder sig på afstand af vejen. Når han er med os på
"ledsaget udgang" i forhaven, der støder op til vejen, og som han derfor
ikke har fri adgang til (selv om der også er indhegnet), flygter han altid
om i baghaven, når der kommer en bil forbi.
Til foråret begynder vi at lade vores nye killing, Piv, få lov at komme ud i
haven. I begyndelsen vil vi følge ham tæt og ikke lade ham gå derude alene,
og så håber vi, at det må vare længe, før han finder ud af at klatre ud.
Man kan se et par billeder af haven her (de to sidste billeder i albummet):

Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 17:49

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klatre ud.
> Man kan se et par billeder af haven her (de to sidste billeder i

Det er jo ikke til at forstå at han løber ud af den smukke have i har

Mere hegn.
Nej det hjælper nok ikke.

Jeg havde lidt det samme problem og fik det løst i starten

Men tak for svar.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 17:50

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG

Tak for svar til Alle

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 11-02-07 09:39

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Dem af jer der har en indhegning.
> Hvor meget frihed har jeres katte?

Ved godt det er en tudsegammel tråd, men jeg har været væk fra gruppen.
Jeg har haft indhegning til mine siden August, så vi har været i en
læreproces. Foreløbig har jeg ikke kattelem til dem, da det kræver
udskiftning af havedøren og de penge har jeg ikke haft endnu. Derfor er
mine katte kun ude når jeg er hjemme. Dvs. i hverdagene er de stort set
ude fra jeg kommer hjem fra arbejde til jeg går i seng, men med ture
inde for at blive nusset og gå på wc og andre små gøremål i
weekends bestiller de stort set ikke andet end at blive lukket ud og
ind.
Men ingen tvivldet ællllsker deres have. Nu er min indhegning jo ikke
så gammel så derfor stoler jeg på at den er hel, desuden har jeg el på
toppen og jeg tror nok Mowgli *har* mærket hvad det betyder, han hopper
ikke op mere

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 19:31

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kate
>
> Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
> Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.

Hej Kate tak for svar
Og jo tråden er nok død nu.

Men mine katte er nu glade, og hentede, vækkede mig i går da de ikke kunne
komme ud.
Ja der var en snedrive. Se min post ¨lidt nyere¨hehe.
Men igen mine kan gøre hvad de vil. Ude eller inde. I fængslet.
Så det var nu kun det jeg ville høre om andres katte havde samme
mugligheder.

Mvh Allan