Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Total tømning af ramkort
Fra : Mig

Dato : 15-12-06 16:45

Hej

Hvordan tømmer man et ramkort så der er tømt?

Hej mig

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-12-06 16:52

"Mig" <bunkNOSPAM@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan tømmer man et ramkort så der er tømt?

Formater!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-12-06 16:57

"Mig" <bunkNOSPAM@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan tømmer man et ramkort så der er tømt?

OBS!

Hvis det er "skumle" billeder du vil fjerne inden salg eller udlån af dit
kort, så formater først og fyld så kortet med en stump film eller andet der
fylder godt, derefter en formatering. Så er alle spor slettet

Fra : Jesper

Dato : 15-12-06 20:16

Formatter kortet. Kopier derefter en masse store filer ind på kortet indtil
det er næsten fyldt. Flyd kortet helt op med med nogen små filer. Tilsidst
formatteres kortet på ny. Hvis du er paranoid så gentag øvelsen 3 gange.

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-12-06 21:00

"Jesper" <xylo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilsidst formatteres kortet på ny. Hvis du er paranoid så gentag øvelsen 3
Nej, hvis han er paranoid, så køres den over med en damptromle 5 gange,
hvorefter den kastes i kaminilden.
Mvh,
Hans

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-12-06 21:04

"Jesper" <xylo2@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvis du er paranoid så gentag øvelsen 3 gange.

Hvad skulle det hjælpe ?
På (magnetiske) harddiske er det muligvis teknisk muligt at detektere
magnetisme fra dem foregående skrivning. Det samme er ikke tilfældet for
flashram kort.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Henning

Dato : 15-12-06 22:06

On Fri, 15 Dec 2006 21:03:37 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>På (magnetiske) harddiske er det muligvis teknisk muligt at detektere
>magnetisme fra dem foregående skrivning. Det samme er ikke tilfældet for

Læs lige på www.ibas.dk - alt kan lade sig gøre hvis du har
ekspertisen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-12-06 22:37

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Læs lige på www.ibas.dk - alt kan lade sig gøre hvis du har
> ekspertisen

Hvor ser du at de kan genskabe data fra flashram som er blevet _overskrevet_
(i modsætning til blot slettet) ?

Venlig hilsen

Mogens Hanen

Fra : Jesper

Dato : 15-12-06 23:25

Det skulle sikre at området hvor den primære FAT32 tabel fysisk ligger gemt,
og at de øvrige kopier af FAT32 tabellen alle sammen er blevet overskrevet
således at der slet ikke er områder tilbage med FAT32 header information. På
denne måde kan man ikke en gang genskabe informationer om filnavnene.
Såfremt du blot fylder kortet op med nogen få store filer, så vil der
overleve informationer om filnavne, datoer og navne på mapper.

Dette er iøvrigt off topic, men jeg mener alligevel at det er relevant at
nævne at selv om kortet fyldes op med en kæmpe fil som fylder hele kortet,
så er der stadig flere kopier af FAT32 som kan være intakte.

Hvis der blot er tale om slette private billeder fra nogen kort som du skal
sælge, så er det rigeligt at formattere kortet og fylde det op med
tilfældige filer og formattere en gang til.

Fra : Mig

Dato : 16-12-06 05:56

Tak det var det svar jeg ønskede.

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-12-06 11:21

Henning skrev i ce36o2d6mt89posq6at7kdg7ct6b6n6vk7@4ax.com dette:

> Læs lige på www.ibas.dk - alt kan lade sig gøre hvis du har
> ekspertisen

Ikke fordi det har nogen relevans for mig ifht foto - men af anden
interesse: Kunne du ikke deeplinke - jeg kan ikke finde stedet og er meget
nysgerrig.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JG

Dato : 15-12-06 22:57

Mig skrev:
> Hej
>
> Hvordan tømmer man et ramkort så der er tømt?
>
> Hej mig

http://www.photorescue.net/downloadcardwiper.htm

Gratis, fylder intet, og det virker!

Johan

Fra : Jacob Ask

Dato : 17-12-06 12:25

Jan Boegh wrote:

> Ikke fordi det har nogen relevans for mig ifht foto - men af anden
> interesse: Kunne du ikke deeplinke - jeg kan ikke finde stedet og er meget
> nysgerrig.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Det er tiltider også stærkt overdrevet hvad folk skriver at IBAS kan
(uden at bruge enorme recourser på det).

En interessant tråd omkring emnet er at finde her:

http://groups.google.com/group/sci.crypt/browse_frm/thread/3f501d9468adc63/b57efe428af249ce?lnk=gst&q=ibas&rnum=6#b57efe428af249ce

Læg specielt mærke til Thor Arne Johansens svar (og signatur).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-12-06 17:18

Jacob Ask skrev i 1166354673.723104.238550@79g2000cws.googlegroups.com
dette:

> [...]
>
> Læg specielt mærke til Thor Arne Johansens svar (og signatur).

Takker for link'et.
Og ja, der er godt nok nogle myter, der skal knuses.
Og det er interessant (men i virkligheden næppe forbavsende) at lysten til
kolportering af myter hyppig(s)t er omvendt proportional med
indsigtsfuldheden.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm