Magthieraki og pissen!
Fra : Stefanie

Dato : 15-12-06 12:44

Hej gruppe.
Jeg har problemer med min hunkat som pisser over alt. Indtil nu har hun haft
to bestemte stedre hvor hun har pisset og ind imellem har hun tisset i
dynerne. Uanset hvad vi har vasket med (rodalon, eddikke osv) er hun hele
tiden vendt tilbage til disse stedre. Vi har prøvet en del forskellige ting,
uden resultat.
Nu er hun begyndt også og pisse i mit/vores rene tøj, når det er lagt sammen
og ligger i en bunke, så pisser hun på det.
Hun har op til flere gange strammet sig an lige foran os og tisset et eller
andet sted, på det seneste blandt andetogså på badeværelsesmåtten og
køkkenbordet.

Vi er på det seneste begyndt og snakke om at forære hende til en gård eller
noget, men det nænner vi heller ikke. Hun er en ud af 3 katte. De er andre
er hankatte (alle 3 neutraliserede) en større hankat og en mindre hankat, så
hun er i midten.

Idag så jeg noget underligt, jeg kaldte på hende, om hun ville ind (hun stod
ude i haven) og pludselig sitrede hun med halen (ligesom en hankat) og så
stod tissen ud af hende, hun en lille fin og ganske kort stråle.
Jeg ringede omgående til min mor, om det dog nogensinde var set før, at en
hunkat på den måde strintede?!?!
Hun havde aldrig set eller hørt noget lignende, men pludselig fik hun en
tanke.
Har hun simpelthen så meget magt (begge hankatte er MEGA bange for hende!!)
at hun bare gør lige præcis som det passer hende??
Mon også det er derfor hun pisser lige foran os, og på vores tøj?
For at vise hvem der bestemmer??

Kan dette være sådan tingene hænger sammen?
Og kan der gøres noget i så fald?
Sidst men ikke mindst, har i nogensinde set en hunkat strinte?

De kærligste (men også bekymrede) hilsner
Stefanie

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-06 13:04

Stefanie wrote:

> [...]
> Og kan der gøres noget i så fald?
> Sidst men ikke mindst, har i nogensinde set en hunkat strinte?
>
> De kærligste (men også bekymrede) hilsner

Hej Stefanie. Jeg kan godt forstå du er bekymret. Jeg har desværre
ikke nogen løsning, men der er så mange her i gruppen der ved en masse
om de ting. Jeg har desuden aldrig prøvet det med min hunkat. Det er
muligvis et spørgsmål om pladsen i hierakiet.

Én ting er dog helt sikker. Hunkatte *kan* strinte. Jeg har selv set
det for nogle år siden, så det er helt sikkert, og det foregik
fuldkommen som det var en hankat. Jeg måbede også, for det troede jeg
ikke de kunne

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 16:30

Stefanie <ingenmail@nejtak.dk> wrote:

<snip>

> Og kan der gøres noget i så fald?

I kunne begge gå i therapi. På den anden side, næste gang, ta' et par
handsker på og tør missens næse i tisset straks efter hun har pisset.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 16:36

> I kunne begge gå i therapi. På den anden side, næste gang, ta' et par
> handsker på og tør missens næse i tisset straks efter hun har pisset.

Mage til dyrplageri skal man da lede længe efter... Godt man ikke er kat
hos dig!!!!!!!!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 17:00

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> Mage til dyrplageri skal man da lede længe efter... Godt man ikke er kat
> hos dig!

Der er altid terapi. Der er noget der tyder på, at det er den løsning
der passer bedst til dig.

Vær så god, dine overskydende udråbstegn [!!!!!!!]

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 18:48

> Der er altid terapi. Der er noget der tyder på, at det er den løsning
> der passer bedst til dig.

Hvad mener du med terapi? Og hvorfor tror du at det er en løsning for mig?
Heldigvis har jeg en IgnoreKnap så jeg fremover slipper for dine grotekse
indlæg...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 19:13

> Hvad mener du med terapi? Og hvorfor tror du at det er en løsning for mig?

Det var nu et forslag til løsning på OPs problem.

Men når du nu spør' så tyder din overdrevne brug af udråbstegn, at du
ofte føler at du bliver overset, sikkert osse af din kat. Her hjælper
det så ikke at smøre missens næse i urin. I stedet for er det er nok en
god ide med terapi. Du behøver ikke at ta' missen med.

Fra : Eva

Dato : 15-12-06 17:25

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Stefanie <ingenmail@nejtak.dk> wrote:
>
> <snip>

> I kunne begge gå i therapi. På den anden side, næste gang, ta' et par
> handsker på og tør missens næse i tisset straks efter hun har pisset.

Er du der nu igen med dit svineri.
Der er da ingen ved deres forstands brug, der vil benytte denne metode -
heldigvis.

Virkede det på dig, da din mor tørrede dig om næsen med din tisseble eller
hvilke svinske metoder har du oplevet, siden du kan komme med den slags den
ene gang efter den anden - føj hvor er du ulækker!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 17:42

Eva <safeni@gfnet.dk> wrote:

<snip>

> Virkede det på dig, da din mor tørrede dig om næsen med din tisseble eller
> hvilke svinske metoder har du oplevet, siden du kan komme med den slags den
> ene gang efter den anden - føj hvor er du ulækker!

Hmm! Sikke nogle forestillinger. Hvad mon du går og laver med din kat?
Er det ikke en sag for dyretisk råd?

Fra : Eva

Dato : 15-12-06 17:59

> Eva <safeni@gfnet.dk> wrote:
>
> <snip>

> Hmm! Sikke nogle forestillinger. Hvad mon du går og laver med din kat?
> Er det ikke en sag for dyretisk råd?

Slap bare af med dine svinske tanker - du har efterhånden bevist, hvad du
indeholder og det er decideret ulækkert.
Ingen ville følge din svinske tankegang sidst, hvorfor tror du det går denne
gang?
Folk herinde er ikke i overvejende grad nogle svin - er det for svært for
dig at fatte?

Og i øvrigt mine katte bruger ikke bleer, så hvordan den sammenligning kører
i din lille hjerne ved jeg ikke.

Eva

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-06 18:49

Eva <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
> indeholder og det er decideret ulækkert.
> Ingen ville følge din svinske tankegang sidst, hvorfor tror du det går denne

Fordi man må kunne sige sig selv, at gruppeterapi med katten ikke
hjælper.

> Folk herinde er ikke i overvejende grad nogle svin - er det for svært for
> dig at fatte?

Skal det betyde, at folk derinde hvor du befinder dig, i lettere grad er
nogle svin?

> Og i øvrigt mine katte bruger ikke bleer, så hvordan den sammenligning kører
> i din lille hjerne ved jeg ikke.

Det var din egen sammenligning. Jeg har et normalt forhold til dyr, osse
til svin.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-12-06 18:02

axel hammerschmidt skrev
<Hmm! Sikke nogle forestillinger. Hvad mon du går og laver med din kat?
Er det ikke en sag for dyretisk råd? >

du behøver ikke græde mere stakkels lille ven, vi har hørt/læst dig nu

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-06 18:20

Jamen piger dog, hvordan er det I behandler den stakkels TROLL, smid
ham dog i filteret hvor han rettelig hører hjemme, han er en af de der
ynkelige personager med et indholdsløst liv og som ikke har andet at
lave end at forsøge at hidse andre op.

Fra : Eva

Dato : 15-12-06 19:32

> [...]
> dog i filteret hvor han rettelig hører hjemme, han er en af de der
> ynkelige personager med et indholdsløst liv og som ikke har andet at lave

Jeg ville gerne tro, at hr. Hammerschmidt er en troll, men desværre har jeg
ikke indtryk af, at han har hjerneceller nok til at finde ud af den slags.
Nej, han er et stakkels lille pjok, der hævder sig ved at være ond mod dem,
der er svagere end ham selv - i dette tilfælde dyrene.

Terapi vil nok ikke hjælpe - han må være opgivet for længst.

Eva

Fra : Pia Nave

Dato : 15-12-06 21:55

Axel Hammerschmidt wrote:

> I kunne begge gå i therapi. På den anden side, næste gang, ta' et par
> handsker på og tør missens næse i tisset straks efter hun har pisset.

Jaja, det er fint med dig!
Det ville sg* klæde dig en del hvis du, inden du ytrede dig, gad og
sætte dig ind i kattens natur og adfærd!
Så smut du en tur forbi biblioteket efter et par kattebøger, i stedet
for at sidde her og kommentere på noget du tydeligvis ikke har en s...
forstand på.

*plonk*

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Denise

Dato : 15-12-06 21:03

Stefanie wrote:
> [...]
> Og kan der gøres noget i så fald?
> Sidst men ikke mindst, har i nogensinde set en hunkat strinte?
>
> De kærligste (men også bekymrede) hilsner

Hej Stefanie
Hvordan du løser problemet og hvorfor hun har sådan en adfærd ved jeg ikke.
Jeg ville have gættet på hun ikke var neutraliseret.
Ja, hunkatte kan sagtens stå og strinte som en hankat. Det så jeg faktisk
selv for et par år siden.
Vi havde passet min mors hunkat 1 uge hvor vi kom 1 gang om dagen, mens hun
var på Samsø. Den var vant til at komme ud, men vi holdt den inde, bange
for at den skulle gå ud og lede efter hende. Da hun så kom hjem og vi
lukkede den ud, gik den ud i haven, vendte røven til en busk og så fik
busken lige et strint bagud.
Min mors hunkat er steriliseret, men om den er steriliseret så den stadig
har noget hormonproduktion, der var vist engang man lod noget sidde med
vilje, er ikke helt sikker, men der kan også sagtens ved en fejl være noget
væv tilbage. For hun påstår altså den stadig kommer i løbetid og der er tit
et rend af hankatte efter hende.
Så måske har hunkatten stadig noget væv siddende der danner hormoner.

--
Hilsen Denise

Fra : Anette

Dato : 17-12-06 23:21

Stefanie wrote:
> [...]
> hende!!) at hun bare gør lige præcis som det passer hende??
> Mon også det er derfor hun pisser lige foran os, og på vores tøj?

Hej Stephanie
Det er helt klart en dominerende tøs I har. Strinteriet er dominans, ligesom
hendes tisseri i dyner, når I ser på o.s.v. Hun viser ikke bare andre katte,
men også Jer at hun bestemmer.
Luk døren til soveværelset så hun ikke kan komme i nærheden af dynerne,
rent tøj o.s.v.
Hvis hun var min blev hun pkt 1 steriliseret - pkt 2 så ville jeg sætte
voldsomt ind for at gøre kattebakkerne superattraktive.
Igen hvis hun var min: Ville hun ikke bare have en , men flere kattebakker,
hvor der skiftes grus hver gang de har været brugt. Hver gang bakken er
skiftet, dryppes et par dråber baldrian i bakkerne ( fåes i matas og på
apoteket vistnok under navnet Valeriane dråber) Mine katte har altid været
helt tossede med den lugt.
Jeg ville gøre mere ud af at beskæftige hende. Lege med hende, udfordre
hende.
Og så ville jeg investere de der 10 kr det koster at købe en vandpistol og
give hende en dosis vand hver eneste gang hun lægger an til landing på et
sted hvor hun ikke må ( et modangreb på hendes dominans). Det tager lidt tid
før den fiser ind, men det har virket her med en god portion tålmodighed.

God arbejdslyst

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-06 00:47

Anette <abc@def.es> wrote:

<snip>

> Igen hvis hun var min: Ville hun ikke bare have en , men flere kattebakker,
> hvor der skiftes grus hver gang de har været brugt.

Hvis hun var din, så var det nok dig der brugte kattebakken.