Hvor på ruten er problemet?
Fra : Palle Jensen

Dato : 14-12-06 22:23

Bruger Cph-Metronets udgående server. Prøver at sende til en person
der er hos tiscali.dk.

Fejlrapporten siger:

Reporting-MTA: dns; mail.lsn.se
Arrival-Date: Thu, 14 Dec 2006 22:13:40 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; min_vens_email_adresse@tiscali.invalid
Action: failed
Diagnostic-Code: X-Postfix; host mxt.scan.uni2.dk[129.142.244.121]
said: 554
<min_vens_email_adresse@tiscali.invalid>: Relay access denied (in
reply to RCPT TO command)

Det der relay fis? Er det noget der sker hos Tiscali... Har lige fået
at vide at en anden person der sender via TDC også får mails
tilbage?`

På forhånd tak..

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 14-12-06 22:29

Jeg er ikke sikker, men jeg syn's det ligner den fejl jeg fik, da jeg satte
en mailserver op herhjemme.
Så vidt jeg er bekendt, så kører alle "private" mailservere over relay. Det
kunne jo være at der er opstået en situation i serveren.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-12-06 23:57

Palle Jensen <palle.nospam@gmail.com> writes:

> Bruger Cph-Metronets udgående server. Prøver at sende til en person
> der er hos tiscali.dk.

Det er serveren (mxt.scan.uni2.dk) hos Tiscali/UNI2 der er
konfigureret forkert, så den ikke vil modtage mail for tiscali.dk selv
om de selv har puttet i DNS at den er eneste mail exchanger for det
domæne. Din ven bør kontakte Tiscali/UNI2/Tele2.

--
Jacob - www.bunk.cc
Join the march to save individuality!

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-12-06 08:18

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> om de selv har puttet i DNS at den er eneste mail exchanger for det
> domæne. Din ven bør kontakte Tiscali/UNI2/Tele2.

Takker.. Det anede mig.

--
Palle