Hvad skal granitfliser behandles med?
Fra : NJ

Dato : 14-12-06 21:36

Hej NG!
Jeg er ved at lægge mørke granitfliser (blue pearl) i badeværelset. Hvad
skal de behandles/vaskes/imprægneres med med inden man begynder at bruge
badeværelset?
Hilsen NJ

Fra : Jan Raarup

Dato : 15-12-06 16:22

NJ <Nn@spam.COM> skrev:
>Hej NG!
>Jeg er ved at lægge mørke
>granitfliser (blue pearl) i
>badeværelset. Hvad
>skal de behandles/vaskes/imprægneres
>med med inden man begynder at bruge
>badeværelset?
>Hilsen NJ

Ingenting - de er klar til brug
Hvis du giver dem klinkeolie får de et mørkere udseende, så det
kan jeg ikke anbefale.
Der findes forskellige plejemidler, men det er ikke nødvendigt

Hilsen Jan (flisemurer)

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Torben

Dato : 15-12-06 19:11

"NJ" <Nn@spam.COM> wrote in message
> [...]
> Jeg er ved at lægge mørke granitfliser (blue pearl) i badeværelset. Hvad
> skal de behandles/vaskes/imprægneres med med inden man begynder at bruge

Hej,

vi har fået lagt de selvsamme fliser i badeværelset for små fem år siden. Vi
fik det råd at mætte dem med en olie (meget meget dyr). Det fik vi ikke
andet end problemer ud af. Om det var os der smurte for meget på, ved jeg
ikke - men mit råd er også at lade dem være som de er.

Men tillykke med fliserne. Det er noget af det flotteste der findes

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 15-12-06 20:06

Hej NJ

> Hvad skal de behandles/vaskes/imprægneres med med inden man begynder
> at bruge badeværelset?

Nu har de klaret sig i adskillige millioner år uden pleje, så de klare sig
helt sikkert uden de få år de skal være i badeværelset :)

--
Mvh Max

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 16-12-06 06:07