Golden Globe 07
Fra : Morten Bowman

Dato : 14-12-06 19:29

Blandt de nominerede finder man:

Bedste film - Drama

* "Babel"
* "Bobby"
* "The Departed"
* "Little Children"
* "The Queen"

Bedste Film - Musical eller komedie

* "Borat"
* "The Devil Wears Prada"
* "Dreamgirls"
* "Little Miss Sunshine"
* "Thank You For Smoking"

På skuespillersiden er bl.a. Kate Winslet ("Little Children"), Maggie
Gyllenhall ("Sherrybaby"), Will Smith ("The Pursuit of Happyness"), Sasha
Baron Cohen ("Borat"), og Beyonce Knowles ("Dreamgirls") nomineret. Leonardo
DiCaprio er nomineret for hele to film - "Blood Diamond" og "The Departed".

På birollesiden finder man navne som Ben Affleck ("Hollywoodland"), Jack
Nicholson ("The Departed"), Eddie Murphy ("Dreamgirls"), Mark Wahlberg ("The
Departed"), og Kate Blanchett ("Notes on a Scandal").

Den 64. udgave af Golden Globe Awards sendes 15. januar 2007.

http://www.hfpa.org/news/id/42

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-12-06 00:46

Morten Bowman skrev:

> [...]
> ("Dreamgirls") nomineret. Leonardo DiCaprio er nomineret for hele
> to film - "Blood Diamond" og "The Departed".

Sjovt at de har nomineret Cohen, det er jo rimeligt nok, men man synes
jo næsten, han hører til dokumentarkategorien.

> På birollesiden finder man navne som Ben Affleck ("Hollywoodland"),
> Jack Nicholson ("The Departed"), Eddie Murphy ("Dreamgirls"), Mark
> Wahlberg ("The Departed"), og Kate Blanchett ("Notes on a Scandal").

Mark Wahlberg nomineret til en fin pris, det må være første gang. Jeg
har ikke fået set filmen endnu, men jeg synes, det var sjovt, at
Scorsese valgte DiCaprio, Damon og Wahlberg til samme film, tre unge
mænd, som deler en del karakteristika, og som nemt kunne være
konkurrenter til de samme roller.

> Den 64. udgave af Golden Globe Awards sendes 15. januar 2007.

Og Zulu plejer at sende dem inden for en overskuelig tidsperiode.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk